Je kunt nu digitaal zegels sparen bij Albert Heijn

Je kunt nu digitaal zegels sparen bij Albert Heijn

Supermarktketen start opnieuw met de kristalglas actie

Vorig artikel Volgend artikel

Geen gehannes meer met losse zegels kwijtraken in je tas en ze één voor één plakken in een boekje die je waarschijnlijk toch weer verliest. Albert Heijn vergroot het gemak voor klanten door digitaal sparen aan te bieden in hun eigen app. Bij het afrekenen worden de spaarzegels automatisch op je digitale spaarkaart geplakt: snel en gemakkelijk!

Zodra een klant zijn (persoonlijke) bonuskaart laat scannen, zowel in de winkel als bij een online bestelling, worden de zegels toegevoegd aan het account. Ook is er rekening gehouden met de klanten die liever op de ouderwetse manier zegels willen sparen: zij kunnen nog steeds bij de kassa plakzegels ontvangen. Een woordvoerder van Albert Heijn bevestigt dan ook: "We weten dat veel mensen het heerlijk vinden om zegels te plakken. Dus dat kan nog steeds."

Kristalglas actie

Met deze nieuwe ontwikkeling herintroduceert de supermarktketen ook de populaire spaaractie voor glazen uit 2014. Deze actie was zo'n doorslaand succes (zo'n 1 miljoen huishoudens spaarden voor bijna 4,5 miljoen glazen) dat Albert Heijn heeft besloten de actie opnieuw uit te voeren. Wanneer een klant zijn of haar persoonlijke bonuskaart heeft geregistreerd, kan sparen voor de glazen en krijg meteen vijf zegels cadeau. Er wordt gespaard voor de Vivo glazen van Villeroy en Boch Group. Naast het assortiment van vijf jaar geleden, zullen er ook nieuwe glazen voor gin-tonic en speciaalbier beschikbaar zijn. Daarnaast zijn er twee glazen limited edition, namelijk een longdrinkglas en een champagneglas.

Er was gedurende de vorige kristalglas actie enige ophef over de kwaliteit van de glazen. Volgens een aantal klanten waren deze van dermate slechte kwaliteit, dat ze nooit 'echt' kristal konden zijn. De Reclame Code Commissie zocht het uit, en bevestigde dat de term 'kristalglas' niet mocht worden gebruikt voor de glazen, die niet van kristal waren, maar van kristalglas (snap je hem nog?). Albert Heijn heeft uit voorzorg voor deze actie bij alle communicatie over het glas een asterisk gezet, waarbij wordt uitgelegd hoe het zit met het materiaal van de glazen.

Ga jij digitaal sparen?


[Photo Credits: https://nieuws.ah.nl/albert-heijn-lanceert-digitaa... © Albert Heijn]
Roos Haverman

Roos werkt als freelance tekstschrijver naast haar vaste baan als content creative. Ze is een gepassioneerd reiziger en altijd in voor het ontdekken van...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies