Lifestyle21.06.2021

Bekende Nederlandse rapper scoort sponsorship met Veneta.com


Online raamdecoratiespecialist helpt The Dean aan nieuwe track

Een samenwerking tussen een online raamdecoratiespecialist en een populaire Nederlandse rapper: je zou het niet snel verwachten. Toch hebben Veneta.com en rapper The Dean zich eraan gewaagd. Club Veneta, die wordt geopend met het nummer ‘Wat Is Jouw Naam?’, laat zien hoe Nederlandse rap prima samengaat met raamdecoratie.

Nieuwe tactiek

Geen klassieke commercial, maar een videoclip met een rapper. Het klinkt als een gewaagde keuze voor Veneta.com. Maar dit is precies waar Harry Straten, marketing manager van Veneta.com, en zijn team naar op zoek waren: ‘We zijn een snelgroeiend bedrijf en werken met passie aan onze producten. Daarnaast willen we ook opvallen en houden we ervan om een beetje gek te zijn. Toen is het idee ontstaan om The Dean te helpen met zijn rap-carrière. Hij heeft in korte tijd al een aantal goede tracks uitgebracht en we wilden graag aan zijn succes bijdragen.’ Zo ontstond er een sponsorship deal met de rapper, met als doel zijn rap-carrière een flinke boost te geven.

Perfecte match

De rapper en Veneta.com kunnen elkaar op het gebied van eigenzinnigheid en lef wel vinden. The Dean, artiestennaam van Daan Boom (bekend van Streetlab), heeft in korte tijd een grote hype gecreëerd. Zijn weg naar de top als bekende rapper heeft hij vastgelegd in een documentaireserie die te zien is via Youtube sinds 13 mei. In de serie zien we hoe The Dean iedere aflevering in samenwerking met gevestigde namen uit de muziekwereld hiphopnummers uitbrengt. Zo werkte hij in korte tijd samen met René Froger en rapper Donnie.

Hoewel de rapper nog kort geleden is gestart met zijn rap-carrière, tekende hij onlangs zelfs een platencontract bij Sony Music. Inmiddels heeft hij al vele ‘Deano’s’ achter zich staan: hij kreeg in korte tijd 10,9k volgers op Instagram, 45,2k abonnees op Youtube en er luisteren inmiddels iedere maand 45,009 mensen naar zijn nummers. Het eerste nummer dat hij uitbracht in samenwerking met René Froger, ‘Hits Geen Flop’, werd al 182,293 keer bekeken op Youtube en heeft 89,991 streams op Spotify. Deano’s kunnen al terecht voor unieke merchandise en bookings doen via AT bookings (o.a. bekend van Snelle).

Club Veneta

En nu is daar het nummer dat speciaal voor Veneta.com werd geproduceerd: ‘Wat Is Jouw Naam?’ In de vijfde aflevering zien we hoe The Dean -na een niet zo’n geslaagde commercial- Veneta in de spotlight zet met een videoclip. Het resultaat mag er zijn: we zien The Dean optreden met de vrouwelijke hip-hopartieste Zulema in Club Veneta, inclusief stijlvolle gordijnen. Daarnaast horen we in de zin ‘Ik vroeg naar je naam, maar die kon ik niet verstaan’ dat The Dean zacht ‘Veneta’ fluistert. Missie geslaagd dus. Benieuwd naar de videoclip? Die is sinds 11 juni te zien op Youtube!

Verder lezen over YouTube

10 populaire wetenschap-YouTubers die je zeker moet volgen

De ruimte, gekke experimenten, de natuur, het menselijk lichaam: wetenschap is fantastisch. Gelukkig zijn er heel veel YouTube-kanalen die de populaire wetenschap nog populairder maken. We noemen 10 populaire wetenschap-...

Video08.04.2024

10 populaire wetenschap-YouTubers die je zeker moet volgen

Deze week viral: New York, Greta Thunberg en boze buren

Deze week staat qua viral content vooral in het teken van de aardbeving in New York en Greta Thunberg. Maar er zat ook nog vanalles tussenin. Politie-agent wordt boos op buschauffeur In Seattle gaat het deze week over e...

Social Media06.04.2024

Deze week viral: New York, Greta Thunberg en boze buren

YouTube-reeks duikt in de Metal Gear-geschiedenis

Fans van de Metal Gear-reeks kunnen iets leuks kijken: een reeks die de geschiedenis van de gamefranchise induikt. In de eerste aflevering zien we hoe David Hayter het begin van de Metal Gear-franchise optekent, natuurli...

Gaming18.03.2024

YouTube-reeks duikt in de Metal Gear-geschiedenis

Hoe Youtube creators wil helpen gewijzigde inhoud met AI bekend te maken

Generatieve AI verandert de manier waarop Youtube creators zich uiten, van het ontwikkelen van ideeën tot het experimenteren met tools die het creatieve proces versterken. Als kijker wil je echter meer transparantie ove...

Video18.03.2024

Hoe Youtube creators wil helpen gewijzigde inhoud met AI bekend te maken

YouTube op televisie krijgt meer focus op reacties

YouTube zet een nieuwe stap dichterbij social media: het gaat op zijn televisie-app nu een belangrijkere plek geven aan de reacties. Als je op de titel van een video tikt, dan krijg je rechts de reacties te zien en de be...

Video13.03.2024

YouTube op televisie krijgt meer focus op reacties

​TikTok wil dat je horizontale video’s gaat maken

We zijn er inmiddels al helemaal aan gewend: de verticale video’s van TikTok. Echter blijkt dat allang niet meer ‘on trend’. TikTok wil zelf ook dat mensen meer horizontale video’s maken, die ook wat langer duren...

Social Media30.01.2024

​TikTok wil dat je horizontale video’s gaat maken

​Op deze website spenderen mensen de meeste tijd

Heb je enig idee welke website er wereldwijd het meest wordt bezocht? Geen apps, maar website: dat is Google, dat had je vast al verwacht. Maar dat is niet de website waarop mensen de meeste tijd besteden. Het is geen Fa...

Online19.01.2024

​Op deze website spenderen mensen de meeste tijd

Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik

In de drukte van het TikTokken, het delen van Stories en het uitdelen van likes, eisen de uren die we op sociale media doorbrengen hun tol. Een verlaagd zelfbeeld, voortdurende druk om het 'perfecte leven' te leiden en m...

Social Media12.01.2024

Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik