De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Amerikaanse gebruikers van Google+ spendeerden in januari 2012 slechts 3,3 minuten op de site, terwijl dat in december 2011 nog 4,8 minuten was.
Een daling lijkt ingezet, in november 2011 werd namelijk nog 5,1 minuten gespendeerd op Google+. Dat blijkt uit cijfers van ComScore. Op Facebook werd ondertussen in januari 7,5 uur doorgebracht, een stijging ten opzichte van december met een half uur.
Bijzondere cijfers aangezien Google heeft aangekondigd om bezoekers ‘langer op de site te willen houden’. Het aantal leden is wel toegenomen. De teller staat nu op 90 miljoen, het dubbele ten opzichte van oktober. Als je dat afzet tegen de 845 miljoen Facebook accounts, heeft Google nog een lange weg te gaan om het nummer 1 sociale netwerk te worden.
Waar Google+ wel lijkt te winnen is de wereld van advertising. Een wereld die momenteel geleid wordt door Facebook. Over één jaar wil Google 19,8% van de advertising markt in handen hebben, met een omzet van $ 3,68 miljard, aldus voorspellingen van EMarketer Inc. Facebook zou dan naar schatting 17,7% in handen hebben, met een omzet van $ 3,29 miljard.
Verder lezen over Facebook
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Social Media14.02.2024
Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit
Online07.02.2024
Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label
Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Social Media29.01.2024
Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?
Feestboek, maar dan echtSocial Media12.01.2024
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik
Social Media28.11.2023
Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet
Social Media06.11.2023