Technology28.06.2012

MediaMonks scoort FWA met Google Voice Search campagne


Het is een website voor het internationaal biermerk Stella Artois, met een overtuigend interactief verhaal en high-end video, die gebruik maakt van Google Voice Search. Vandaag werd de site bekroond als Site Of The Day bij de gerenommeerde Favourite Website Awards (FWA). We bellen met MediaMonks.

Wesley ter Haar, head of operations bij MediaMonks: ‘We hebben dit project geproduceerd voor het reclamebureau Mother in New York, en toen we de briefing zagen binnenkomen waren we gelijk enthousiast. Het is een combinatie van onze interactieve filmtak MediaMonks Films, ons digitaal productie team en de nieuwste technologie: we waren volgens mij de eersten die de Google Voice Search API hebben ingezet bij een campagne. Het is in elk geval een van de eerste projecten van MediaMonks New York.’

Stella Artois is een sophisticated biermerk en adverteert met een nieuw chique glas om bier uit te drinken, de Chalice. De campagne draait om een trip naar de Chalice Factory, een magische Willy Wonka achtige fabriek, geheel in de jaren 60 retro stijl: qua design met de oude looks, voorzien van een nieuwe stijl interface. In de fabriek krijg je een tour, begeleid door de spraak gestuurde computer ALICE, compleet met retro beeldscherm.

114

Hoe gaat de site in zijn werk? Quinten Beek, executive producer bij MediaMonks: ‘Eerst wordt de stemherkenning ingesteld, mede aan de hand van geluidsniveau. Daarna is het de bedoeling dat je de Chalice gaat maken. De eerste stap is het kiezen van een steen voor in de smeltoven, en de juiste temperatuur. Bij de verkeerde steen of temperatuur krijg je een ordinair bierglas, en bij ‘sophisticated’ krijg je de Chalice. Na de oven blazen mooie dames tegen het glas om het af te laten koelen, en via de microfoon kan je zelf ook meeblazen. Vervolgens gaat het glas naar de party room om een randje kleur aan het glas aan te brengen en wordt het logo op het glas aangebracht. De laatste scene kun je via de webcam proosten met de dames en krijg je daar een foto van als souvenir, die je natuurlijk kunt delen via social media.’

Een groot aantal deelnemers kregen een glas thuis gestuurd met daarin een persoonlijke tekst gegraveerd, dit gebeurde aan de hand van easter eggs, op het juiste moment de juiste term uitspreken zorgde voor een beloning. Tips hiervoor werden verspreid op blogs en Facebook.

210

En hoe zijn jullie met Google Voice Search aan de slag gegaan? Quinten: ‘Mother wilde graag iets met een spraak herkenning doen, en onze R&D afdeling had snel een prototype gemaakt. Wij hebben gekozen voor het inzetten van Google Voice Search. Het was echt een kwestie van pionieren, want de functionaliteit is niet gedocumenteerd, maar dat maakt het ook leuk om te doen. Het werkt top – tenminste, als je Engelse uitspraak goed is. Als je ‘I love you’ inspreekt, zegt de computer ‘I’m blushing’ en als je vloekt zegt de computer: ‘What would your mother say!’. Tot slot hebben we de nodige trucs uitgehaald om te zorgen dat het videomateriaal goed op elkaar aansluit als je een bepaalde keuze maakt.’

Uiteindelijk werden er 60.000 glazen weggegeven, de site trok 500.000 bezoekers en 20% daarvan kwam terug. Er werd gemiddeld 4,5 minuten doorgebracht op de site. En niet helemaal onbelangrijk: de verkoop van Stella Artois ging in de campagneperiode ook omhoog. Het is voor de 6e keer dit jaar dat MediaMonks een FWA in de wacht sleept.

Verder lezen over Interactief

Tweede seizoen ​House of the Dragon zie je vanaf 17 juni

Het achtdelige tweede seizoen van House of the Dragon gaat op 17 juni a.s. in première op HBO Max. Francesca Orsi, Executive Vice President, HBO Programming, Head of HBO Drama Series & Films, introduceerde vandaag HBO'...

Entertainment21.03.2024

Tweede seizoen ​House of the Dragon zie je vanaf 17 juni

Kies je kant in een "duellerende" trailer
​Netflix’ Choose or Die is een nieuwe Jumanji

Netflix komt met een nieuwe film genaamd Choose or Die en die draait om gamen. In tegenstelling tot wat je zou denken als je de titel leest, is het echter geen interactieve film en dat is wat ons betreft een gemiste kans...

Entertainment30.03.2022

​Netflix’ Choose or Die is een nieuwe Jumanji

Waarom nou niet interactief?
LEGO en Nintendo onthullen het volledige Super Mario assortiment

In maart van dit jaar kondigden LEGO en Nintendo een unieke samenwerking aan. Ontwerpers van Nintendo & LEGO bundelen hun krachten om een nieuwe fysieke speelervaring te creëren die Super Mario tot leven brengt in de we...

Gadgets16.06.2020

LEGO en Nintendo onthullen het volledige Super Mario assortiment

​Vijf Nederlandse escaperooms die de moeite waard zijn

Als je niet claustrofobisch bent ingesteld én wel houdt van een uitdaging in puzzelvorm, dan ben je vast wel eens in een escaperoom geweest. Het is hét bedrijfsuitje van de laatste jaren en wordt zelfs ingezet voor tea...

Entertainment24.12.2019

​Vijf Nederlandse escaperooms die de moeite waard zijn

Nieuw augmented reality-spel van LEGO: Hidden Side​

Goed nieuws waar de echte LEGO fans al even op hebben gewacht: het augmented reality-spel LEGO Hidden Side is nu verkrijgbaar! Het is het eerste spel waarin de online en offline wereld worden gecombineerd via augmented r...

Gadgets06.08.2019

Nieuw augmented reality-spel van LEGO: Hidden Side​

Netflix strikt Bear Grylls voor nieuwe interactieve serie: You vs Wild

Na het succes van Bandersnatch, Netflix's eerste interactieve aflevering van Black Mirror, is de streamingdienst nu bezig met een volledige interactieve serie. Dat doen ze in samenwerking met outdoor survival expert Bear...

Entertainment19.03.2019

Netflix strikt Bear Grylls voor nieuwe interactieve serie: You vs Wild

Multiple Choice Interactive Ad voor Resident Evil 2

Eind vorige week werd de release uitgebracht van de langverwachte Resident Evil 2 game, de opvolger van de cult survival survival horror game, van meer dan 20 jaar geleden. De digitale effecten van het spel hebben een la...

Advertising29.01.2019

Multiple Choice Interactive Ad voor Resident Evil 2

Zelf bepalen hoe je verder wilt kijken
Bandersnatch Easter Egg: een alternatief einde plus speelbare game

Black Mirror: Bandersnatch, de eerste echte interactieve film van Netflix. Het was even wennen omdat dit een verhaal is waarbij je zelf het verloop kiest. In het begin zijn dat nog eenvoudige keuzes als wat je wil voor o...

Entertainment07.01.2019

Bandersnatch Easter Egg: een alternatief einde plus speelbare game

Verder lezen over Website

Steeds meer mensen twijfelen aan de waarheid van online informatie

In 2023 heeft 67 procent van de bevolking van 12 jaar of ouder aangegeven op internet informatie gezien of gelezen te hebben die volgens hen niet waar was, of waarbij ze twijfelden aan de waarheid ervan.

Nieuws11.04.2024

Steeds meer mensen twijfelen aan de waarheid van online informatie

​Dit zijn de linkbuilding trends voor 2024

Een nieuw jaar staat voor de deur en dat betekent dat er weer nieuwe kansen zijn. Tijd voor nieuwe samenwerkingen of het verstevigen van bestaande relaties. Samen internet impact maken, dat doe je bijvoorbeeld met linkbu...

DC Business18.12.2023

​Dit zijn de linkbuilding trends voor 2024

​Zo bizar veel geld harkt OnlyFans binnen

OnlyFans: niemand ‘kent’ het, maar toch harkt de website per jaar een bizarre 5,6 miljard dollar binnen. Het platform waarop influencers en andere persoonlijkheden erotische content delen tegen betaling vindt gretig...

Online25.08.2023

​Zo bizar veel geld harkt OnlyFans binnen

Last van lekkage? Met deze 4 tips is dat snel opgelost!

Als je last hebt van een lekkage, kan dat natuurlijk behoorlijk vervelend zijn. Het kan zorgen voor waterschade, wat veel geld kan kosten en voor stress kan zorgen. Gelukkig zijn er een aantal dingen die je zelf kunt doe...

Lifestyle10.05.2023

Last van lekkage? Met deze 4 tips is dat snel opgelost!

​Hoe staat het met de Nederlandse goksites?

Goksites zijn in Nederland steeds populairder geworden, vooral door de opkomst van het internet en de toenemende beschikbaarheid van online gokdiensten. Veel mensen vinden het gemakkelijker om vanuit huis te gokken, en a...

Entertainment28.02.2023

​Hoe staat het met de Nederlandse goksites?

Ook tijdens YoastCon komen Bard, Ernie en ChatGPT aan bod

Op 11 mei aanstaande verzamelt de internationale SEO top zich in het oosten van ons land. In De Lindenberg in Nijmegen vindt dan de online marketing conferentie YoastCon plaats. De online marketing wereld is momenteel vo...

Marketing14.02.2023

Ook tijdens YoastCon komen Bard, Ernie en ChatGPT aan bod

11 mei een dag vol SEO
​iBood is volgens het publiek de Website van het Jaar 2022

De koopjeswebsite iBood is gekroond tot Website van het Jaar 2022. Het is een belangrijke prijs omdat in deze verkiezing het publiek stemt in plaats van een vakjury. Daarnaast zijn er in verschillende categorieën nog me...

Online25.11.2022

​iBood is volgens het publiek de Website van het Jaar 2022

​Check deze drie zaken regelmatig op je website

Ondernemers investeren vaak veel geld in het laten maken van een nieuwe en goede site. Maar ook particulieren die een bedrijfje of webshop starten naast hun huidige baan weten vaak niet hoe snel ze moeten investeren in e...

DC Business20.10.2022

​Check deze drie zaken regelmatig op je website