Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.
Ik weet niet exact hoeveel artikelen ik over Google heb geschreven maar het zullen er inmiddels duizenden zijn. Vanaf het begin van Google houdt het bedrijf me bezig. Ik ben net als al die anderen inmiddels wel het spoor bijster, wie aan mij vraagt wat Google nu precies voor een bedrijf is, ik zou het niet meer weten.
Zeker geen zoekmachinebedrijf, ook al is de bron nog steeds ’s wereld meest belangrijke en gebruikte zoekmachine. Bill Gates heeft de wereld op een bepaalde manier veranderd en de computer naar de huiskamer gebracht. Windows en alles daarna is een industriele revolutie. Google doet ook van alles en wie kijkt naar hun Table of Elements (SOE), het ding blijft me fascineren, krijgt duizelingen maar of Google met dat alles de wereld heeft veranderd. Hard to say.
Net als Apple adverteerde Google nooit in andere media, alle marketing werd in en vanuit hun producten gevoerd, tot de dag dat er plotseling Billboards opdoken en Google iets deed wat nooit iemand had verwacht, Googe ging offline. Met de komst van nieuwe producten werd Google steeds meer een gewoon bedrijf, verschenen er advertenties in de media en zijn er alleen in Nederland al 43 miljoen vouchers met 50 euri Adwords tegoed verspreid.
Maar nog steeds is het bedrijf volledig online. Tot begin deze week dan, want geloof het of niet, Google gaat in print en heeft zowaar hun eerste gedrukte magazine “Think Quartely” “The Innovation Issue” uitgegeven en verzonden in retro-vorm via snail mail. Welcome to the real world, het magazine is een beauty yua opmaak, heeft een hard cover (magnetic word-board), en geweldige inhoud, oplage overigens onbekend.
Met een artikel als de “The Pursuit of APIness” heb je mij volledig te pakken Google. Kom maar op met een abonnement, ik wil geen website (www.thinkwithgoogle.com) of een .pdf maar een echt exemplaar in m’n brievenbus (Anoek, Mark tis een challenge). Waarschijnlijk lijst ik hem dan in, want Google in print is voor mij wel degelijk een industriele revolutie. Het is nu echt een echt bedrijf.
Inschrijven kun je hier. Ter bevestiging krijg je een vriendelijk antwoord “Thank you. Your information has been sent to Google. A member of the team will be in touch shortly.” I hope so Google !
Verder lezen over Google
Video10.04.2024
Dit is Google Vids – de nieuwe Workspace app
Search04.04.2024
Google’s zoekmachine gaat geld kosten en dat komt door AI
Search07.03.2024
SEO-tip: 5 dingen die veranderen in de Google-zoekmachine
Coffee corner29.02.2024
Google komt met koddige schrikkeljaar-Doodle
Online22.02.2024
Google onthult na teasen nieuwe loginpagina: amper anders
Gadgets31.01.2024
Waarom een Fitbit gebruiken steeds onaantrekkelijker wordt
Mobile29.01.2024
De meest voorkomende reparaties aan een Google Pixel (en hoe je ze kunt voorkomen)
Online19.01.2024