Omdat AdWords van Google dit jaar 10 jaar bestaat, werd besloten om meer dan 1 miljoen Google AdWords klanten te bedanken. Door ze persoonlijk te benaderen en de individuele bedrijfsnaam een aantal keren visueel te integreren in een ‘thank you’ webfilm. AKQA San Francisco vroeg de Amsterdamse filmproductiemaatschappij PostPanic om de customized webfilm te creëren.
PostPanic regisseerde en produceerde de film en werkte nauw samen met digital specialist Rehab (Londen) voor het personaliseren van de film met de naam van de klant. De film laat een serie van ideeën (experimenten) zien om de individuele adverteerder van AdWords te bedanken. Deze ideeën worden uitgevoerd door een fictieve Google researchafdeling. Helaas mislukt elk ambitieus plan. Conclusie? De meest eenvoudige oplossing is vaak de beste. De adverteerder wordt daarom aan het einde van de film door honderden medewerkers wereldwijd van Google toegeschreeuwd met ‘Thank You’.
Voor de creatie maakt PostPanic gebruik van een combinatie van live action en vfx, en de opnamen van de film vonden plaats in en rond het hoofdkantoor van Google in Californië.
Verder lezen over Adwords
Search20.12.2023
Wat zijn de ontwikkelingen op het gebied van SEA voor 2024
Search24.03.2017
Een afscheidsbrief aan Exact Match
Marketing24.01.2017
3 waardevolle inzichten voor een optimale ROI
Mobile05.01.2017
3 AdWords campagnetypes voor meer app downloads
Marketing27.09.2016
Google AdWords optimaliseren: 9 analyses en optimalisatieslagen
Marketing22.06.2016
Data die je altijd moet gebruiken bij het optimaliseren van online campagnes: Assisted conversions!
Advertising20.06.2016
Google AdWords test nu met “click to SMS”
Advertising24.05.2016
AdWords tekstadvertenties worden 50% groter
Verder lezen over Google
Video10.04.2024
Dit is Google Vids – de nieuwe Workspace app
Search04.04.2024
Google’s zoekmachine gaat geld kosten en dat komt door AI
Search07.03.2024
SEO-tip: 5 dingen die veranderen in de Google-zoekmachine
Coffee corner29.02.2024
Google komt met koddige schrikkeljaar-Doodle
Online22.02.2024
Google onthult na teasen nieuwe loginpagina: amper anders
Gadgets31.01.2024
Waarom een Fitbit gebruiken steeds onaantrekkelijker wordt
Mobile29.01.2024
De meest voorkomende reparaties aan een Google Pixel (en hoe je ze kunt voorkomen)
Online19.01.2024