Google bedankt AdWords klanten met customized webfilm

Vorig artikel Volgend artikel
Google bedankt AdWords klanten met customized webfilm

Omdat AdWords van Google dit jaar 10 jaar bestaat, werd besloten om meer dan 1 miljoen Google AdWords klanten te bedanken. Door ze persoonlijk te benaderen en de individuele bedrijfsnaam een aantal keren visueel te integreren in een ‘thank you’ webfilm. AKQA San Francisco vroeg de Amsterdamse filmproductiemaatschappij PostPanic om de customized webfilm te creëren.

PostPanic regisseerde en produceerde de film en werkte nauw samen met digital specialist Rehab (Londen) voor het personaliseren van de film met de naam van de klant. De film laat een serie van ideeën (experimenten) zien om de individuele adverteerder van AdWords te bedanken. Deze ideeën worden uitgevoerd door een fictieve Google researchafdeling. Helaas mislukt elk ambitieus plan. Conclusie? De meest eenvoudige oplossing is vaak de beste. De adverteerder wordt daarom aan het einde van de film door honderden medewerkers wereldwijd van Google toegeschreeuwd met ‘Thank You’.

Voor de creatie maakt PostPanic gebruik van een combinatie van live action en vfx, en de opnamen van de film vonden plaats in en rond het hoofdkantoor van Google in Californië.

Bert Hagendoorn

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies