​De ontwikkeling van gamen

​De ontwikkeling van gamen

Vorig artikel Volgend artikel

Zoals je misschien wel gemerkt hebt zijn er de afgelopen jaren enorme ontwikkelingen doorgevoerd in de wereld van het gamen. Alles wordt gedigitaliseerd en de wereld van het gamen heeft wat dat betreft een voorsprong op andere branches. Echter staat de ontwikkeling niet stil en kan de gamingindustrie ook de komende jaren weer de nodige innovatieve ontwikkelingen verwachten. Maar wat zit er aan te komen?

Virtual reality

De populariteit van VR zit de afgelopen jaren in de lift en de verwachting is dat dit de komende jaren zal blijven toenemen. De interactie tussen het spel en de speler wordt door virtual reality enorm verbeterd, want het lijkt net alsof je daadwerkelijk het spel ‘binnenstapt’. Op dit moment hebben aanbieders van VR games enkel technologieën ontwikkeld voor audio- en visuele gebieden, maar de verwachting is dat de toekomst een breed perspectief aan virtual reality aspecten kan bieden.

Virtual reality wordt niet alleen ingezet bij het spelen van games, maar ook organisaties maken gebruik van deze technieken. Zo zullen, hoogstwaarschijnlijk, in de toekomst grote sportevenementen te bekijken zijn in virtual reality.

Mobiele games

Games worden vrijwel altijd uitgebracht met de mogelijkheid om online te spelen. Echter zijn ook steeds meer mensen tegenwoordig veel onderweg en deze mensen hebben geen tijd om op een vaste console te spelen. Dat merken ook de ontwikkelaars van mobiele games. In 2016 heeft de wereld van mobile gaming een omzetgroei gemerkt van 19,3% en hiermee kwam de totale omzet uit op 46,1 miljard dollar. De gehele gaming industrie zal tot 2020 een groei doormaken van 18% waarna de omzet uiteindelijk 128,5 miljard dollar zal bedragen.

Een gokje wagen

Naast de mateloos populaire spellen zoals hierboven is benoemd is het ook steeds aantrekkelijker en eenvoudiger geworden om een spel te spelen in een online casino. De toetredingsdrempel voor een dergelijk platform is laag, want er is geen fysieke interactie tussen een eventuele croupier en een speler. De omzetten in 2016 in online casino’s bedroeg 550 miljard en dit zal de komende jaren alleen maar toenemen.

Gevaar van vele spellen

Er schuilt echter wel een groot gevaar achter de enorme hoeveelheid games die uit komen. De ontwikkelaars van deze spellen willen namelijk het beslissingsproces voor een aankoop verkorten, zodat een aankoop aan de hand van een klein aantal basisprincipes wordt bepaald. Deze basisprincipes zijn de drang naar competitie en de sociale interactie die een game kan bieden. In een bèta versie kan een ontwikkelaar hier redelijk eenvoudig op inspelen.

[Afbeelding © Drobot Dean - Fotolia]
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies