Command & Conquer Remastered Collection verkrijgbaar vanaf 5 juni

Command & Conquer Remastered Collection verkrijgbaar vanaf 5 juni

Welcome back Commander

Vorig artikel Volgend artikel

Het eerste deel van Command & Conquer werd in 1995 uitgebracht door Westwood Studios. In totaal volgde er daarna nog 12 games verdeeld over drie series. Samen een toch legendarische realtime strategiegames (RTS) reeks. Dit jaar bestaat Command & Conquer 25 jaar. En ter ere van deze 25e verjaardag kondigde Electronic Arts de Command & Conquer Remastered Collection aan, een verzameling van de legendarische realtime strategiegames waar toch een hele generatie mee is opgegroeid. Deze speciale collectie komt vanaf 5 juni 2020 wereldwijd beschikbaar voor PC via Origin en Steam.

Command & Conquer Remastered

De collectie bestaat uit Command & Conquer: Tiberian Dawn, Command & Conquer: Red Alert plus de drie uitbreidingspakketten - Covert Ops, Counterstrike en The Aftermath.

Het is een passieproject van EA en verschillende leden van het oorspronkelijke Westwood Studios-team bij Petroglyph. Het wordt ontwikkeld samen met de C&C-community, waar het project al in oktober 2018 werd aangekondigd om de community te peilen voor aanvang van de ontwikkeling.

Al vanaf het aller begin is er een actieve communityraad bij het project betrokken, die 24/7 toegang heeft tot het ontwikkelingsteam. De titel bevat volledig nieuwe graphics met ondersteuning voor 4K-resolutie en een soundtrack van meer dan zeven uur, geremasterd door de oorspronkelijke componist, Frank Klepacki. De community heeft geholpen om de verbeteringen aan de game vorm te geven via veelgevraagde functies als een verbeterde UI, bijgewerkte besturing en een mapeditor waarmee fans hun creaties kunnen laten zien. De multiplayer is helemaal opnieuw opgebouwd, voor ondersteuning een van moderne online ervaring, met aangepaste spellen, snelle 1-tegen-1-gevechten, matchmaking op basis van Elo-rating, klassementen, herhalingen en nog veel meer.

RTS-genre

De Command & Conquer-serie legde de basis voor de kerngameplay van het RTS-genre toen Command & Conquer: Tiberium Dawn uitgebracht werd in 1995. De wereld maakte kennis met het innovatieve factiesysteem met asymmetrische eenheden en technologieboom, wat een zeer strategische ervaring opleverde.

Behalve op het gebied van gameplay was de serie ook grensverleggend in de manier waarop het verhaal verteld werd, met de unieke en lichtzinnige full-motion video (FMV) tussenfilmpjes. Hierdoor ontstond een van de meest herkenbare schurken uit de gamegeschiedenis: Kane, de megalomane leider van The Brotherhood of Nod. In Command & Conquer: Tiberian Dawn is de Aarde overstroomd met Tiberium. De GDI (Global Defense Initiative) probeert het materiaal te bedwingen, terwijl The Brotherhood of Nod de kracht juist wil gebruiken, wat tot een totale oorlog tussen de facties leidt.

Command & Conquer: Red Alert vindt plaats in een alternatief universum waar de Sovjet-Unie oorlog voert tegen de geallieerden in een leuke, spectaculaire, tactische RTS-game.

c&c
Dit soort beelden, pure nostalgie...
We nemen de klassieke gameplay die het begin was van een nieuw tijdperk voor het RTS-genre en voegen de functies toe die fans het liefst wilden zien, zoals Skirmish-modus voor Tiberian Dawn, verbeteringen aan de gebruiksvriendelijkheid en volledige Steam-integratie met UGC-ondersteuning. Ikzelf ben al een C&C-fan sinds mijn twaalfde, in 1995. Dat ik de kans kreeg om met de oorspronkelijke mensen van Westwood Studios te kunnen werken bij Petroglyph was een droom die uitkwam.
- Jim Vessella, Lead Producer bij EA.
Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Behalve...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies