Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes in de wereld.
We zijn er bijna. Het is nog één week totdat het nu al grootste game-evenement van 2018 zich gaat voltrekken: de lancering van Red Dead Redemption 2. Iedereen die staat te trappelen om zich in het cowboy-leven van 1899 te werpen kan zich nog één keer vergapen aan de game voordat ze ook zelf kunnen gaan spelen.
Het epische verhaal over het einde van het Wilde Westen en het begin van een nieuw tijdperk komt volgende week vrijdag uit voor de PlayStation 4 en Xbox One. PC-spelers moeten nog iets langer wachten voordat ze in de huid van Arthur Morgan kunnen kruipen.
Het einde van een tijdperk
Hoewel Red Dead Redemption 2 echt een open wereld-game is zit er wel degelijk een Rockstar-waardig verhaal in dat je kunt spelen als je alle afleidingen die de wereld biedt even naast je neer kunt leggen. In 1899 is het einde van het Wild-West tijdperk aangebroken en verandert Amerika in rap tempo. Na een mislukte overval in de westerse stad Blackwater, worden hoofdpersoon Arthur Morgan en de Van der Linde-bende gedwongen om te vluchten.
Terwijl politie en de beste premiejagers van het land hen achterna zitten, moet de bende overvallen plegen om te overleven en zich een weg banen door het ruige binnenland van Amerika. Omdat er binnen de bende onenigheden ontstaan, moet Arthur kiezen tussen zijn eigen idealen en loyaliteit aan de bende die hem heeft grootgebracht. Hoe dat allemaal afloopt kun je volgende week gaan ontdekken.
Onder vuur
De game kwam deze week nog onder vuur, of beter gezegd kwam het ontwikkelteam onder leiding van de Hauser broers van Rockstar onder vuur. Er werd in een uiting van Rockstar gemeldt dat mensen werkweken van 100 uur hebben moeten draaien om deze game mogelijk te maken en dat is natuurlijk niet wenselijk.
Dat overmatig (en normaliter ook onbetaald) overwerken, ook wel crunch genoemd, is een heikel onderwerp bij game-ontwikkelaars en bij Rockstar werd ook hevig ontkend dat dit de norm is. Het zou alleen gaan om een klein team van seniors die dit kortstondig hebben gedaan. Er wordt nu hard gegraven naar informatie door verschillende journalisten, maar verschillende Rockstar-medewerkers buiten het senior team melden zich inmiddels op Twitter om te zeggen dat die honderd uur echt uit de context is getrokken en dat dit geenszins de realiteit van het ontwikkelingsproces beschrijft. Hopelijk klopt dat, want hoe vet de game ook gaat zijn (en de verwachtingen zijn hoog), het is het niet waard dat mensen weken, maanden en soms zelfs jaren dat soort werkweken moeten draaien. Dat zou een enorme schaduw werpen over deze bloedmooie game.
[Afbeeldingen © Rockstar Games]
Verder lezen over Game
Gaming10.12.2024
Dit komt er in 2025 naar PlayStation + PlayStation Wrapped
Gaming06.12.2024
Bizar verhaal: Xbox Series S redt leven van gamer
Gaming28.11.2024
Puzzelpret: Professor Layton is terug in een ‘nieuwe wereld’
Gaming27.11.2024
De toekomst van gaming ligt in je handen en dit is waarom
Gaming23.11.2024
Zo zorg je dat je kind geen geld uitgeeft in games
Gaming21.11.2024
De GTA-games verdwijnen binnenkort weer van Netflix
Gaming20.11.2024
PlayStation Portal is eindelijk de moeite waard: dit is waarom
Gaming19.11.2024
Ga even zitten: dit is de trailer van A Minecraft Movie
Verder lezen over Trailer
Entertainment10.12.2024
Nieuwe trailer 28 Years Later voelt bijna net zo indrukwekkend als de eerste
Entertainment09.12.2024
Trailer van Severance seizoen 2 is vooral heel Severance
Entertainment27.11.2024
Dexter: Original Sin is klaar voor nieuwe psychische spelletjes
Entertainment26.11.2024
MrBeast brengt zijn YouTube-faam naar Prime met Squid Game-show
Entertainment25.11.2024
Deze drie nieuwe animatiefilms moet je zeker in de gaten houden
Gaming19.11.2024
Ga even zitten: dit is de trailer van A Minecraft Movie
Entertainment19.11.2024
Apple Cider Vinegar is een Netflix-docu a la Inventing Anna
Entertainment15.11.2024