04.05.2006
Gaming

Mobile Gaming komt nog niet echt los

By: Ron Smeets

BlogGaming
1146643704mobilegame.jpg
1146643704mobilegame.jpg

Een onderzoek, gehouden onder mobiele abonnees in de VS, UK en Duitsland wijst uit dat mobiel gamen nog niet het succesniveau bereikt heeft waar menig analist vorig jaar wel op rekende, aldus M:Metrics.

Vooralsnog zijn er drie belangrijke factoren die daar een rol bij spelen: de hoge kosten voor het downloaden van games, het beperkte aanbod van spellen en het gebrek aan interesse bij het grote publiek.

Kijkend naar de maand maart, dan blijkt dat er maar weinig nieuwe mobiele gamers bijkomen. Slechts 0.5 tot 0.8% van de consumenten die in die maand een mobiele game kochten en speelden, deden dat voor de eerste keer en die groei is natuurlijk niet echt opzienbarend te noemen.

In totaal downloadde tussen de 2.5 en 4.2% van alle mobiele abonnees in de drie landen een mobiele game, waarbij Engeland met 4.2% aan kop ging, gevolgd door de VS met 2.7% en Duitsland met 2.5%.

Kijkt men naar het totaal aantal mobiele gebruikers dat een mobiele game speelt, dan valt pas echt op dat het downloaden van games nog niet echt aanslaat. Die percentages liggen namelijk een stuk hoger met 31.8% van in de UK, 24,2% in de VS en 22.8% in Duitsland.

Met andere woorden, we spelen wel graag spelletjes op onze mobiele telefoons, maar er zijn maar weinigen die daarvoor willen betalen.

De belangrijkste reden dat mobiele abonnees geen spellen downloaden cq kopen is de prijs. In Duitsland noemt bijna 40% die reden terwijl in de VS en Engeland dat rond de 22% ligt. Ongeveer 20% zegt dat ze geen games downloaden omdat het aanbod te beperkt is en ca. 18% heeft gewoonweg geen interesse in mobile gaming.

Share this post