De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Terwijl de gehele Gamecowboys-redactie over de Gamescom ligt te rennen om proberen bij te houden wat er allemaal gebeurt in de ‘gewone’ gamespace is dit rapport uitgekomen, dat zegt dat de tweens, zoals ze in Amerika genoemd worden, bijna zonder uitzondering gamen via internet. Dat wil niet zeggen dat ze niet op hun Nintendo DS spelen (want ook dat doen ze in grote getale) en steeds meer op de iPhones en -Pads van hun ouders en broers en zussen, maar dat komt niet in de buurt van de casual en dan vooral de social games die gespeeld worden door de kids.
Vooral die laatste categorie is razend populair, wat niet verrassend is omdat Facebook ook de populairste website is onder de heren tweens en de iets oudere meisjes (12-15). Het lijkt dus een voldongen feit dat er een hele generatie gaat opstaan die niets heeft met het principe van offline games, consoles en naar de winkel gaan om games te kopen. Dat zal een interessante puzzel worden voor de retail en de consolemakers om op te lossen.
Wel opvallend is dat de onderzochte jeugd is dat ze wel heel sterk reageren op merken. De meisjes waren het meest fan van Mario, die de goedkeuring van één of vijf dames kon wegdragen (het zal de snor zijn), terwijl meer dan een derde van de jongens fan ging voor Call of Duty: Modern Warfare. Apart, aangezien de game niet aan minderjarigen verkocht mag worden, maar dat die leeftijdsrestrictie een wassen neus is mag ook geen verrassing meer heten.
Het mag duidelijk zijn dat het gaming-landschap ingrijpend gaat veranderen in de komende jaren, maar de staying power van de grote merken laat wel zien dat marketing een nog grotere rol zal gaan spelen om traditionele gamebedrijven in de race te houden totdat ze zich hebben kunnen aanpassen aan de nieuwe spelregels die het online gamen met zich mee brengt. De strategische aankopen die al gedaan zijn of in de planning staan moeten daar voor gaan zorgen, tot die tijd zullen de sterken (zoals Activision) het kunnen uitzingen en zal de rest de consequenties moeten dragen.
Verder lezen over Onderzoek
Online01.05.2024
Twijfelen leidt gemiddeld genomen tot betere besluiten
Nieuws24.04.2024
Dit is wat er gebeurt met microplastics die je eet en drinkt
Het is niet wat je denktSocial Media23.04.2024
Veel consumenten bezorgd om nepnieuws rondom verkiezingen
Automotive17.04.2024
Neemt de interesse in elektrische auto’s af? [Infographic]
ANWB zegt van welNieuws03.04.2024
Sommige mensen zien de wereld echt in een andere framerate
Sneller zienTechnology01.04.2024
Pacemaker-batterijen nooit meer vervangen dankzij je eigen lijf
Technology01.04.2024
Dit plaatje uit de Playboy is niet meer welkom in de tech
Nieuws29.03.2024
Het nieuwe plastic-alternatief komt van dit verrassende materiaal
Verder lezen over Social Games
Technology18.06.2018
Een kubus met Bluetooth
Makkelijker op te lossen?Gaming27.03.2018
Mobiele trivia-game HQ groeit en de prijzen gaan mee
250.000 dollar in de potGaming04.01.2017
Interview: hoe viraal succes Pirate Kings naar het westen komt
Israëlische Jelly Button Games gaat hardSocial Media29.10.2015
Eindelijk, geen irritante spelletjesmeldingen meer op Facebook!
Gaming10.09.2014
De beste mobile games van de week
Super Monkey Ball Bounce, Robot Dance Party, Gemini StrikeGaming16.04.2013
EA gaat antisocial: wat betekent de sluiting van drie grote Facebookgames?
Gaming04.01.2013
Het jaar van Facebook en Sociale Games [Infographic]
Gaming14.08.2012