Game-oorlog in volle gang

Vorig artikel Volgend artikel
1115665056gaming

De videospelletjesmarkt is volwassen geworden en de strijd om de gamer is in volle gang.

In de mondiale videospelletjesindustrie werd vorig jaar $24,5 miljard verdiend, waarmee bioscooprecettes werden ingehaald. Naar verwachting zullen de verkopen in 2008 zijn gestegen naar $55 miljard. Terwijl het televisiepubliek slinkt en het bioscoopbezoek stagneert, komt gaming op als de nieuwste, misschien wel sterkste peiler van de mediawereld.

Gaming explodeert naar alle kanten: online, mobiel, mondiaal, op internet. Het is populair bij beide seksen, onder alle leeftijdscategorieën en interessegroepen. Geen wonder dus dat filmstudio’s (Paramount, Disney), mediareuzen (Viacom), spelletjesmakers (Electronic Arts) en elektroni-cabedrijven (Sony) zich allemaal op deze lucratieve markt storten.

Daarbij heeft Sony voorlopig de beste uitgangspositie. Het bedrijf beschikt over alle ingrediënten voor een waar videogame-imperium. Sony verkoopt hardware, de PlayStations, ontwikkelt spelletjes exclusief voor de eigen consoles, en bezit Sony Pictures en MGM filmstudio’s. Bron: BusinessWeek/marketingonline.nl

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies