![new dc](https://dutchcowboys.nl/wp-content/uploads/2024/04/cropped-logo-new-dc-100x100.png)
De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
De videospelletjesmarkt is volwassen geworden en de strijd om de gamer is in volle gang.
In de mondiale videospelletjesindustrie werd vorig jaar $24,5 miljard verdiend, waarmee bioscooprecettes werden ingehaald. Naar verwachting zullen de verkopen in 2008 zijn gestegen naar $55 miljard. Terwijl het televisiepubliek slinkt en het bioscoopbezoek stagneert, komt gaming op als de nieuwste, misschien wel sterkste peiler van de mediawereld.
Gaming explodeert naar alle kanten: online, mobiel, mondiaal, op internet. Het is populair bij beide seksen, onder alle leeftijdscategorieën en interessegroepen. Geen wonder dus dat filmstudio’s (Paramount, Disney), mediareuzen (Viacom), spelletjesmakers (Electronic Arts) en elektroni-cabedrijven (Sony) zich allemaal op deze lucratieve markt storten.
Daarbij heeft Sony voorlopig de beste uitgangspositie. Het bedrijf beschikt over alle ingrediënten voor een waar videogame-imperium. Sony verkoopt hardware, de PlayStations, ontwikkelt spelletjes exclusief voor de eigen consoles, en bezit Sony Pictures en MGM filmstudio’s. Bron: BusinessWeek/marketingonline.nl
De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Verder lezen over Playstation
Gaming09.06.2024
Gaming07.06.2024
Gaming21.05.2024
Gaming06.05.2024
Gaming16.04.2024
Gaming02.03.2024
Gaming22.02.2024
Gaming19.02.2024
Verder lezen over Sony
Gaming07.06.2024
Entertainment04.06.2024
Gadgets17.05.2024
Gaming06.05.2024
Gadgets18.03.2024
Gaming15.02.2024
Gaming01.02.2024
Technology29.01.2024
Verder lezen over Televisie
Gadgets23.07.2024
Entertainment18.07.2024
Media02.07.2024
Technology29.05.2024
Entertainment14.05.2024
Technology10.05.2024
Entertainment28.03.2024
Gadgets15.03.2024