Slimme deurbel aanwezig in een half miljoen Nederlandse huishoudens

Slimme deurbel aanwezig in een half miljoen Nederlandse huishoudens

Vorig artikel Volgend artikel

In Nederland beschikken al meer dan een half miljoen huishoudens over een slimme deurbel. Het aandeel is sinds 2018 verdubbeld naar 6%. Bijna de helft is van het merk Ring. Zo blijkt uit alweer de vierde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 6.300 Nederlanders.

Slim beveiligd

Uit het onderzoekt blijkt verder dat Nederlandse huishoudens steeds veiliger worden, met name door de inzet van slimme beveiligingsapparatuur. Op dit moment is 18% van alle huishoudens in het bezit hiervan. In 2018 was dit nog 15%. Eén op de tien (10%) huishoudens heeft een beveiligingscamera. Daarmee blijft dit het populairste apparaat. Ook in de toekomst blijft slimme beveiliging doorgroeien. Eén op de vijf consumenten is van plan om binnen een jaar slimme beveiliging aan te schaffen (20%).

€550 miljoen

Consumenten hebben al voor een half miljard aan slimme beveiliging en veiligheid uitgegeven. Ten opzichte van 2018 is dit een duidelijke groei van 38%. Het meeste geld wordt uitgegeven aan slimme beveiligingssystemen (€227 miljoen) en slimme beveiligingscamera’s (€183 miljoen). De omzet van slimme deurbellen is ten opzichte van 2018 verdubbeld naar een totaal van €64 miljoen.

bestedingen

Groeipotentie

De verwachting is dat de Nederlandse consument komend jaar voor zeker €350 miljoen aan slimme beveiliging aan gaat schaffen. Als we dit optellen bij het huidige bezit dan komt dit neer op een potentiële marktwaarde van €900 miljoen.

Consumenten hebben het meeste over voor een slim beveiligingssysteem. Gemiddeld wil men €267 aan een systeem uitgeven. Dit komt neer op bijna €100 miljoen voor heel Nederland. Naast de beveiligingssystemen zijn ook beveiligingscamera's erg populair. En is de slimme deurbel aan een opmars bezig. Beschik jij al over een slim apparaat in huis?

[Fotocredits © brizmaker - Adobe Stock]

Jeroen de Hooge

Jeroen is Managing Director van The Blogidea Factory, de online uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Stylecowboys, Carrepublic & Eatly. Daarnaast is hij...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies