Gadgets10.03.2010

Jeugdsentimenten.net raakt interactief gevoelige snaren


jeugdsentimenten-net-raakt-interactief-g.jpg
jeugdsentimenten-net-raakt-interactief-g.jpg

Retroblogs. Ze zijn populair in de wereld van de computers, concerten en bijvoorbeeld synthesizers. Ooit begonnen als zomaar een blog is het nu een volwaardige kijk-en-lees portal genaamd Jeugdsentimenten.net. Geen commerciële doelen maar simpelweg een overzicht van alles wat we vroeger deden, zagen, aten en waar we vroeger onze lifestyle mee optuigden in Nederland. De blog (sinds 2006) is uitgegroeid tot een portal met 70.000 (sentimentele) reacties en zo een 70 verschillende schrijvers. De sneeuwschep, Wondere Wereld, Klassewerk, tegelstickers, raketjes en het elektrische mes komen in serieuze discussies aanbod. Naast een groots archief van oude gewoonten, TV, radio en goodies kent de blog een levendig forum. Eurocheques? Klik door voor drie ‘vette’ retrovideo’s..

Drie vette retrovideo’s van jeugdsentimenten.net:

 1. Merkwaardig experiment The Wave

2. Amsterdam in de jaren 70

3. John Cleese in deze reclame voor Giroblauw uit de jaren 70 (werd later Postbank en ING) de spot is opgenomen in Amsterdam

Patrick Petersen

Vreemde eend Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, spreker en docent (aan onder andere Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in zijn inspirerende optredens. Senior online strateeg, crossmediaal marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker, docent en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht.