Gadgets02.12.2008

Interview Tim Siglin(StreamingMedia magazine)


interview-tim-siglin-streamingmedia-maga.jpg
interview-tim-siglin-streamingmedia-maga.jpg

Een uniek interview met de Amerkaanse Tim Siglin van StreamingMedia magazine( zie www.streamingmediaglobal.com ). Deze site kent tevens een blog met veel actuele en wereldwijde info over streaming media. Oktober 2008 hadden zij een toonaangevende Streaming Media show in London en kreeg het magazine in geheel Europa aanzien. Momenteel kent StreamingMedia magazine een printversie en een online versie. Tim is Contributing Editor en schrijft voor beide vormen.

Wat is het verschil tussen de uitgave in de VS en Europa?
‘In Europa zien we dat streaming media echt als TV wordt gebruikt. Wij zien steeds meer jongeren die geen TV hebben en gewoon het web gebruiken voor het bekijken van shows en evenementen. In de VS is TV nog heilig. Ook zien we verschillen in gebruik van streaming video om de mobiel. Ook dat aantal ligt veel hoger in Europa. ‘
Wat is de focus van het magazine?
‘We maken overzichten van content die consumenten graag willen zien van reguliere uitzendingen als ook uit social media. Tevens hebben artikelen over de laatste ontwikkelingen en spelers. Voor de marketeers brengen wij de trends in kaart qua streaming platform. We plakken populaire content aan populaire platformen.’
Wat is belangrijker met streaming content? Het nu direct hebben of het in hogere resolutie hebben?
‘Nieuws moet natuurlijk direct live. Je steeds vaker content wat later verschijnen in hogere resolutie.’ 
Zijn er Techcrunch startups die deze moeilijke jaren met het doorbreken van streaming media gaan overleven?
‘Avot, Droplet en SoonR zijn organisatie die wereldwijd goed bezig zijn met innovatie op gebied van streaming media.’
Hoe speelt de compatibileit mee bij het succesvol raken van streaming media bij een grote massa?
‘Het is groot probleem. Er is een flinke strijd tussen de afspraken die Flash Lite maakt en die Microsoft maakt met Silverlight. Dat de iPhone nu geen Flash Lite ondersteunt is een groot probleem. Belangijk is natuurlijk altijd de snelheid van aanwezige draadloze verbinding. Ook de ervaring is nog steeds erg platform-afhankelijk.’
Wat zijn belangrijke trends voor de toekomst?
‘Wat de BBC doet met iPlayer is wereldwijd van grote invloed.De roddel gaat dat ze meer vreemde content gaan aankopen en aanbieden. Hierbij kan oude content worden hergebruikt voor een wereldwijd aanbod en kan bijvoorbeeld de hele serie worden aangekocht indien de klant dat wil. Het systeem is heel simpel: de content wordt aangeboden op het platform waar je zit en de eerste content afspeelt. Zo is ook de relevantie gewaarborgd. ‘

Meer info: www.streamingmediaglobal.com  

Patrick Petersen

Vreemde eend Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, spreker en docent (aan onder andere Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in zijn inspirerende optredens. Senior online strateeg, crossmediaal marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker, docent en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht.

Verder lezen over Streaming

Formule 1 blijft nog vele jaren bij Viaplay: prijs weer omhoog

Viaplay blijft rommelen met zijn prijzen. Nu wordt de streamingdienst weer duurder. De maandprijs gaat met maar liefst 2 euro omhoog.

Entertainment22.04.2024

Formule 1 blijft nog vele jaren bij Viaplay: prijs weer omhoog

Spotify komt met gepersonaliseerde AI-playlist die je zelf maakt

Je weet hoe veel AI-chatbots werken: je schrijft een opdracht, een prompt, stuurt die in en wacht dan tot de AI-chatbot er iets mee doet. Spotify wil dat je dat nu ook gaat inzetten om playlists te maken. Uiteraard komt...

Online08.04.2024

Spotify komt met gepersonaliseerde AI-playlist die je zelf maakt

Muziekstreamingdienst Spotify lijkt steeds meer op Primark

Spotify heeft sinds het begin van de app in 2006 nog nooit zijn prijzen verhoogd, tot het jaar 2023 aanbrak. Toen werd het duurder. En nu we net gewend zijn geraakt aan 2024, gaan ook dit jaar de prijzen van de streaming...

Online05.04.2024

Muziekstreamingdienst Spotify lijkt steeds meer op Primark

Disney+ verbiedt het straks ook om accounts te delen

Helaas, Netflix heeft een trend gezet in de wereld van streaming waar we niet zo op zitten te wachten: de strijd tegen accounts delen is er eentje die Netflix van zijn kijkers heeft gewonnen en waarmee het andere streami...

Entertainment05.04.2024

Disney+ verbiedt het straks ook om accounts te delen

Formule 1 gaat verhuizen: maar niet definitief

Het gonst van de geruchten over de uitzendrechten van de Formule 1: er wordt gezegd dat die eer straks aan Ziggo is, maar dat is nog niet definitief. Wel is er een kleine verhuizing: de Formule 1-uitzendingen zijn straks...

Entertainment02.04.2024

Formule 1 gaat verhuizen: maar niet definitief

HBO Max krijgt op 17 juni ook Discovery+: kortingsactie blijft

HBO Max wordt vanaf 17 juni samengevoegd met Discovery+. Dat is elders al gebeurd, maar onder andere in Nederland nog niet. In andere landen heet het ook Max, maar dat schijnt door onze eigen Omroep Max niet te kunnen....

Entertainment21.03.2024

HBO Max krijgt op 17 juni ook Discovery+: kortingsactie blijft

​Spotify laat je nu ook muziekvideo’s bekijken

Terwijl mensen inmiddels steeds vaker afhaken van Spotify omdat het zijn belofte op Hi-Fi maar niet waarmaakt, zien we dat Spotify wel met allerlei andere zaken blijft komen. Denk aan een medium om je levensvragen te bea...

Online13.03.2024

​Spotify laat je nu ook muziekvideo’s bekijken

​Dit geeft de gemiddelde Nederlander uit aan streaming

We houden van streamingdiensten en vraag de gemiddelde Nederlander of die een abonnement heeft op zo’n dienst en de kans is groot dat het antwoord ‘ja’ is. Maar hoeveel hebben we per maand over voor dat kunnen beki...

Entertainment13.03.2024

​Dit geeft de gemiddelde Nederlander uit aan streaming