De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Facebook heeft gisteren aangekondigd vanaf 9 april dit jaar te gaan stoppen met de controversiële Sponsored Stories. Zo is te lezen in de lijst met aanpassingen die Facebook door gaat voeren met betrekking tot advertising.
In juni al kondigde het sociale netwerk aan te gaan stoppen met de Sponsored Stories. Maar we hebben nu dus een datum wanneer de advertenties daadwerkelijk van de site gaan verdwijnen.
Het is een van Facebook’s meest controversiële advertentieblokken. Iets dat jij als gebruiker op Facebook doet wordt “herverpakt” en door Facebook verkocht aan een adverteerder die het vervolgens zonder jouw toestemming op de timeline van je vrienden laat zien.
Facebook in een reactie op het verdwijnen van de Sponsored Storiss:
“As announced in June of last year, we’re bringing the best of sponsored stories — social context — to all ads. Since this update makes sponsored stories redundant, we will no longer offer them as a stand-alone ad unit for marketers. Social context will continue to appear with all ads where eligible.“
Verder lezen over Facebook
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Social Media14.02.2024
Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit
Online07.02.2024
Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label
Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Social Media29.01.2024
Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?
Feestboek, maar dan echtSocial Media12.01.2024
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik
Social Media28.11.2023
Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet
Social Media06.11.2023