De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Vandaag lanceert Facebook ‘partner categories‘, een manier voor marketeers om zelf advertenties op bredere categorieën gebruikers te kunnen richten. Zo kan een autodealer nu zijn advertenties richten op mensen die waarschijnlijk op zoek zijn naar een nieuwe auto en in de buurt van de autodealer wonen. Tot nu toe kon de autodealer zich alleen richten op locatie, omdat dat via Facebook gedeeld is. Nu, met ‘partner categories’, kunnen de advertenties ook gericht worden op basis van producten en diensten die gebruikers via internet hebben gekocht.
‘Partner categories’ gebruikt data van geselecteerde derden, zoals Acxiom, Datalogix en Epsilon. Tussen Facebook, de derde partijen en adverteerders wordt geen persoonlijke data gedeeld. ‘Partner categories’ werkt namelijk op dezelfde manier als de traditionele manier van Facebook-targeting werkt: de adverteerder weet alleen de grootte van zijn publiek en heeft geen toegang tot persoonlijke informatie van gebruikers.
Eerder dit jaar schreef Facebook al een stuk over privacy en deze nieuwe manier van targeting. Meer hierover is te lezen in een uitgebreid artikel van de Wall Street Journal.
Verder lezen over Facebook
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Social Media14.02.2024
Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit
Online07.02.2024
Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label
Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Social Media29.01.2024
Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?
Feestboek, maar dan echtSocial Media12.01.2024
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik
Social Media28.11.2023
Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet
Social Media06.11.2023