Social Media18.09.2012

Facebook-app Shared Nightmare als promotie voor Resident Evil 6


facebook-app-shared-nightmare-als-promot.jpg
facebook-app-shared-nightmare-als-promot.jpg

Als promotie voor de nieuwe game Resident Evil 6 krijgen de 3,8 miljoen Facebook-gebruikers die de Resident Evil pagina liken toegang tot Shared Nightmare, een interactieve video die gemaakt is door Capcom en Crush. Capcom is de ontwikkelaar van het spel en Crush is een marketing- en communicatiebedrijf. Resident Evil moet op 6 oktober in de winkels verschijnen.

Shared Nightmare is een Facebook-applicatie die het gebruikers toestaat hun laatste momenten te delen voordat het C-virus uitbreekt. Deze momenten zijn uiteraard gepersonaliseerd door hun vrienden er aan toe te voegen. Ze hebben de mogelijkheid om ze een ‘laatste bericht’ te versturen, die halverwege de video terug te zien is.

De campagne om Resident Evil 6 te promoten begon al in de zomer met de nteractieve ’tweet kaart’ C-Virus World Map, waarmee Twitter-gebruikers hun volgers konden waarschuwen over de ‘infectieverspreiding’. Capcom’s marketingdirecteur Angelique Schierz-Crusius vertelt het volgende:

At Capcom, we are always looking for new and exciting ways to connect with our audiences. Capcom and Crush have a great synergy, and we hope to have created a digital campaign that grows excitement amongst the core Resident Evil fan base about the forthcoming title, as well as reaching out to and engaging with new audiences. 

De directeur van Crush, Jez Hughes, voegde het volgende hieraan toe:

Resident Evil 6 has been a fantastic campaign to see through this year. I believe we’ve captured the imagination of fans across the world though multiple-device, responsive, localized, and narrative-driven activations, which had social at the heart. Importantly, fans have been given something they can be involved in, whether they choose to take part or just browse. We owe it to the 15-year heritage of Resident Evil to invest and deliver above just the “game experience,” and extend the narrative in to new, exciting digital dimensions for fans to enjoy. 

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

Verder lezen over Facebook

​Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads

De wereld van social media verandert steeds meer. Enerzijds omdat Meta nu eenmaal de meeste succesvolle social media-platforms in handen heeft, anderzijds omdat de EU ook zijn zegje doet. En dat zegje komt met veel regel...

Social Media22.02.2024

​Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads

Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit

Facebook kampt met een technisch probleem waardoor het ineens een heel vervelend voortbrengt wanneer je door je tijdlijn scrollt. Het is ontzettend vreemd en je vraagt je in eerste instantie misschien wel af of het aan j...

Social Media14.02.2024

Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit

​Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label

Meta gaat op zijn platforms Facebook, Instagram en Threads een label geven aan content die is gemaakt met behulp van kunstmatige intelligentie. Dit moet voor meer transparantie zorgen, en hopelijk minder social media-los...

Online07.02.2024

​Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label

​Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media

Er is een klein mirakel gebeurd. Meta-CEO Mark Zuckerberg heeft zijn excuses aangeboden voor de geestelijke problemen die social media kunnen veroorzaken bij vooral jongeren. Sowieso is het vrij uniek dat hij überhaupt...

Social Media02.02.2024

​Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media

​Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?

Het kopieert van anderen en het komt zelf met weinig nieuws: het wordt regelmatig gezegd over Facebook, het social medium dat geleid wordt door Mark Zuckerberg. Is dat helemaal terecht, is Facebook inderdaad niet vernieu...

Social Media29.01.2024

​Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?

Feestboek, maar dan echt
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik

In de drukte van het TikTokken, het delen van Stories en het uitdelen van likes, eisen de uren die we op sociale media doorbrengen hun tol. Een verlaagd zelfbeeld, voortdurende druk om het 'perfecte leven' te leiden en m...

Social Media12.01.2024

Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik

​Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet

Bumble is het vrouwvriendelijke antwoord op Tinder, maar het bleek niet zo vriendelijk op Instagram te staan. Tinder ook niet trouwens. Moederbedrijf Match heeft daarom besloten om zich geheel terug te trekken van Instag...

Social Media28.11.2023

​Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet

​WhatsApp-stickers bewijzen dat AI altijd moet worden gecheckt

WhatsApp is tegen een beschamend probleem aangelopen: als je de WhatsApp-sticker-AI gebruikt om nieuwe stickers te laten genereren, dan voegt het als je op Palestijnse kinderen zoekt geweren toe aan de figuurtjes van kin...

Social Media06.11.2023

​WhatsApp-stickers bewijzen dat AI altijd moet worden gecheckt