De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
De grote vraag die de meeste marketeers hebben, na de vraag “wat moet ik op onze Facebook bedrijfs pagina plaatsen,” is meestal, “wanneer moet ik het plaatsen?“
Veel Facebook marketing experts zeggen dat bedrijven maar 1 keer per dag iets moeten plaatsen maar PostRocket’s Mike Maghsoudi wijst erop dat er niet echt een “hard-and-fast” regel voor is, bedrijven moeten gewoon iets plaatsen als het voor hen zinvol is. Hij merkt verder op dat een meerderheid van de fans niet snel terugkeert naar een pagina om de laatste ontwikkelingen te zien, door een paar keer per dag iets te plaatsen is de kans groter dat het onder de aandacht komt.
De gemiddelde levensduur van een post is ongeveer 3 uur. Stel je plaatst een gave foto om 10.00 uur, nog voor de namiddag is deze geschiedenis. Maghsoudi zegt dat je nou niet iedere drie uur iets moet gaan plaatsen, maar dat het belangrijker is om erachter te komen wanneer jouw fans graag posts zien en wanneer ze waarschijnlijk engagen. Voor sommige pagina’s is dat vaker dan bij anderen. Hoevaak plaats jij iets op jouw Facebook (bedrijfs) pagina?
Verder lezen over Facebook
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Social Media14.02.2024
Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit
Online07.02.2024
Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label
Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Social Media29.01.2024
Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?
Feestboek, maar dan echtSocial Media12.01.2024
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik
Social Media28.11.2023
Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet
Social Media06.11.2023