Social Media05.07.2012

Succesvolle Facebook-campagne van Renault Nederland


Renault Nederland zocht een originele manier om hun Facebook-pagina te promoten. Met de laatste campagne is dat gelukt, met behulp van het bedrijf Dorst & Lesser. De Facebook-campagne ging over het leven van oma Hilda en haar Renault 4.

Het idee van het verhaal was dat Hilda stapelgek is op haar Renault 4 maar dat ze nu te oud is om te gaan rijden, waardoor haar auto nutteloos in de garage stond. Mocht ze willen rijden, dan kon het sowieso niet, gezien het feit dat ze haar sleutels kwijt is.

Facebook-gebruikers werden gevraagd om in haar huis aan te wijzen waar de sleutel zou moeten liggen. De persoon die een tag het dichtst bij de sleutel zet, wint de auto. 10.293 gebruikers plaatsten een tag en de Facebook-pagina kreeg er zo’n 27.930 likes bij.

Verder lezen over Campagne

​Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af

Het gegeven dat diefstal fout is en dat de dief daarvoor bij uitstek verantwoordelijk is, zorgt dat er soms voor dat jij alles maar gerust laat slingeren, jij jouw ramen niet langer sluit en jij jouw voor- en achterdeur...

Online22.02.2024

​Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af

Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal

Vandaag is er een nieuwe (video)podcast beschikbaar gekomen waarin voormalig bondscoach Louis van Gaal voor het eerst in lange tijd een interview geeft. Van Gaal gaat voor de Podcast-serie Lichtpuntjes (van SIRE) in ges...

Video19.02.2024

Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal

​Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge

In aanloop naar Valentijnsdag lanceerde Intertoys vanuit hartje Rotterdam zijn eerste social campagne gericht op volwassenen, de Love Challenge. In een speciale bloemenkas voor de markthal in Rotterdam, ondergaan koppels...

Marketing13.02.2024

​Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge

'De enige roos die nooit verwelkt’
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april

Op 1 april gaat de derde editie van de Alzheimer Challenge van start. Deelnemers worden uitgedaagd om gedurende de maand april 300 kilometer af te leggen om aandacht te creëren voor Alzheimer, een ziekte die in Nederlan...

Online27.03.2023

Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april

voor een toekomst zonder dementie
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23

EA Sports heeft in samenwerking met verschillende competitiepartners een reeks in-game kits gelanceerd met krachtige boodschappen over het uitbannen van racisme en discriminatie in het voetbal, zowel op als buiten het ve...

Gaming22.03.2023

Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23

Alle spelers kunnen de actie supporten
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

Het branded content en partnerships-team van Havas+Lemz lanceert Havas Play. Dit gloednieuwe label dat wereldwijd gelanceerd wordt, bouwt betekenisvolle relaties tussen merken en mensen op het snijvlak van entertainment,...

Media22.03.2023

Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

"Voor elk merk het juiste speelveld"
ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne

KLM heeft deze week als eerste luchtvaartmaatschappij ChatGPT, het geavanceerde taalmodel (software GPT-3.5) van OpenAI, toegevoegd als onderdeel van een communicatiecampagne. Valentijnsdag Op 14 februari lanceerde...

Marketing16.02.2023

ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne

resultaten zijn positief
Bizar nieuws dat echt waar is: Waddenvereniging voert slim campagne

De Waddeneilanden zijn een plek waar je absoluut een keer geweest moet zijn. Het staat met stip op 1 in de Bucketlist van dingen die je gezien en gedaan moet hebben in eigen land. Je kan er écht het gevoel hebben op vak...

Online14.02.2023

Bizar nieuws dat echt waar is: Waddenvereniging voert slim campagne

Verder lezen over Facebook

​Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads

De wereld van social media verandert steeds meer. Enerzijds omdat Meta nu eenmaal de meeste succesvolle social media-platforms in handen heeft, anderzijds omdat de EU ook zijn zegje doet. En dat zegje komt met veel regel...

Social Media22.02.2024

​Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads

Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit

Facebook kampt met een technisch probleem waardoor het ineens een heel vervelend voortbrengt wanneer je door je tijdlijn scrollt. Het is ontzettend vreemd en je vraagt je in eerste instantie misschien wel af of het aan j...

Social Media14.02.2024

Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit

​Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label

Meta gaat op zijn platforms Facebook, Instagram en Threads een label geven aan content die is gemaakt met behulp van kunstmatige intelligentie. Dit moet voor meer transparantie zorgen, en hopelijk minder social media-los...

Online07.02.2024

​Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label

​Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media

Er is een klein mirakel gebeurd. Meta-CEO Mark Zuckerberg heeft zijn excuses aangeboden voor de geestelijke problemen die social media kunnen veroorzaken bij vooral jongeren. Sowieso is het vrij uniek dat hij überhaupt...

Social Media02.02.2024

​Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media

​Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?

Het kopieert van anderen en het komt zelf met weinig nieuws: het wordt regelmatig gezegd over Facebook, het social medium dat geleid wordt door Mark Zuckerberg. Is dat helemaal terecht, is Facebook inderdaad niet vernieu...

Social Media29.01.2024

​Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?

Feestboek, maar dan echt
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik

In de drukte van het TikTokken, het delen van Stories en het uitdelen van likes, eisen de uren die we op sociale media doorbrengen hun tol. Een verlaagd zelfbeeld, voortdurende druk om het 'perfecte leven' te leiden en m...

Social Media12.01.2024

Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik

​Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet

Bumble is het vrouwvriendelijke antwoord op Tinder, maar het bleek niet zo vriendelijk op Instagram te staan. Tinder ook niet trouwens. Moederbedrijf Match heeft daarom besloten om zich geheel terug te trekken van Instag...

Social Media28.11.2023

​Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet

​WhatsApp-stickers bewijzen dat AI altijd moet worden gecheckt

WhatsApp is tegen een beschamend probleem aangelopen: als je de WhatsApp-sticker-AI gebruikt om nieuwe stickers te laten genereren, dan voegt het als je op Palestijnse kinderen zoekt geweren toe aan de figuurtjes van kin...

Social Media06.11.2023

​WhatsApp-stickers bewijzen dat AI altijd moet worden gecheckt

Verder lezen over Storytelling

​Dit is wat Disney World zo bijzonder maakt!

Even een paar dagen helemaal ondergedompeld worden in de wondere wereld van Disney. Het is voor velen een bijzondere beleving. Herinneringen ophalen aan vroeger (als kind?), of nieuwe herinneringen maken (met kinderen?)....

Entertainment06.04.2024

​Dit is wat Disney World zo bijzonder maakt!

Storytel lanceert eigen e-reader in Nederland

Vandaag introduceert Storytel haar eigen e-reader in Nederland: de Storytel Reader. Een device waarop gebruikers voor een vast bedrag per maand hun favoriete boeken onbeperkt kunnen luisteren en lezen. Uniek aan het devi...

Gadgets12.07.2021

Storytel lanceert eigen e-reader in Nederland

​Operation Pandora: eerste levensechte science-fiction experience ter wereld

Er is vier jaar gewerkt aan de ontwikkeling van Operation Pandora. Wat begon als een interessant ideetje, waar door een eenling in de avonduren aan werd gewerkt, is uitgegroeid tot een ambitieus megaproject, gedragen doo...

Online16.11.2020

​Operation Pandora: eerste levensechte science-fiction experience ter wereld

Next level Storytelling
​Zo gebruik je LinkedIn Stories (7 tips voor content)

LinkedIn heeft afgelopen week een nieuwe functie uitgerold: LinkedIn Stories. En omdat in Nederland het percentage dat een LinkedIn account heeft ten opzichte van de beroepsbevolking het grootste is in Europa, zijn wij d...

Social Media28.05.2020

​Zo gebruik je LinkedIn Stories (7 tips voor content)

​Greetz​ kiest voor verhalen van echte mensen in nieuwe merkcampagne

Greetz, het online platform voor persoonlijke verrassingen, introduceerde deze week een nieuwe merkcampagne. Een campagne waarbij is gekozen voor een andere aanpak. Geen uitgebreide scripts of op pad met een groep acteur...

Marketing22.03.2019

​Greetz​ kiest voor verhalen van echte mensen in nieuwe merkcampagne

Prachtige storytelling van SEAT bij lancering Tarraco

Het is niet veel automerken gegeven om de gebaande paden voor de marketing van een nieuwe auto te verlaten. Niet dat alles op de autopilot gaat, dat zeker niet maar er worden toch wel zekerheden ingebouwd in campagnes. S...

Automotive04.03.2019

Prachtige storytelling van SEAT bij lancering Tarraco

Drie Nederlandse mini-docu’s: Why Not Now
Een succesvol eerste jaar voor het allereerste spoken word-agency van Nederland

Het eerste spoken word-agency van Nederland, Clubspoken, bestaat vandaag precies één jaar. Tot een jaar geleden waren er alleen agency’s voor sprekers en artiesten, maar gezien toenemende interesse in creative storyt...

DC Business21.06.2018

Een succesvol eerste jaar voor het allereerste spoken word-agency van Nederland

Nederlands Film Festival brengt het beste op gebied van Interactive

Het Nederlands Film Festival (NFF) zet dit jaar een aantal grote stappen in het verder uitbreiden en verdiepen van het in 2015 geïntroduceerde Interactive programma. Hiermee speelt het festival in op de snel veranderend...

Entertainment25.07.2017

Nederlands Film Festival brengt het beste op gebied van Interactive