Social Media06.06.2012

Facebook Engagement heeft een dip


facebook-engagement-heeft-een-dip.jpg
facebook-engagement-heeft-een-dip.jpg

Zo’n 35% van alle Facebook gebruikers brengt minder tijd door op de site dan dat ze dat 6 maanden geleden deden, zo blijkt uit een recente poll onder Amerikanen door Reuters en Ipsos. Daarin gaf 20% van de leden aan meer tijd op de site door te brengen, 35% was echter van mening “less engaged” te zijn op het sociale netwerk dan in het recente verleden. 

De poll toonde ook aan dat 4 uit 5 Facebook leden nooit beïnvloed is door advertenties op de site. Dit kan betekenen dat marketing inspanningen die Facebook gebruikers aan moedigen producten of diensten te kopen via de site mogelijk niet werken, aldus Mashable

En met veel nieuws over de beursgang van Facebook, bijna ieder medium heeft hier wel aandacht aan gegeven, zijn er toch nog veel gebruikers die hier niet bekend mee zijn. Van diegene die wel bekend zijn met de beursgang geeft 44% aan zich minder “favorable” richting het bedrijf te voelen. Zo’n 46% voelt hetzelfde ten opzichte van de aandelen markt in het algemeen.

Breng jij meer of juist minder tijd door op Facebook? Laat het weten in onze poll.

Verder lezen over Engagement

Instagram marketing in 2019: less is more

Instagram marketing laat dit jaar een opvallende trend zien, namelijk: less is more. Een video genereert hetzelfde bereik als twee statische foto’s, te veel hashtags en tags doen eerder kwaad dan goed en ook micro-infl...

Social Media04.04.2019

Instagram marketing in 2019: less is more

5 tips om met jouw merk via Twitter in te spelen op live events

Of het nu het Wereldkampioenschap voetbal is, de Olympische Spelen, de Super Bowl of de uitreiking van de Oscars. Dit soort grote evenementen zijn niet alleen de best bekeken shows van het jaar, het zijn ook de evenement...

Social Media11.09.2018

5 tips om met jouw merk via Twitter in te spelen op live events

​De perfecte customer experience creëer je zelf

De moderne consument neemt alleen genoegen met de hoogste kwaliteit en de beste service. Voldoet de customer experience niet aan deze hoge eisen, dan is de overstap naar de concurrent zo gemaakt. Hoe zorg je voor de perf...

Online25.04.2017

​De perfecte customer experience creëer je zelf

Maak kans op het gloednieuwe praktische Handboek Engaging Content

Contentmarketing blijft zich doorontwikkelen maar het maken van Engaging Content voor de huidige marketeers blijkt nog vaak een zware klus. Daarom geeft onze blogger en tevens docent, consult en auteur Patrick Petersen t...

DC Business15.06.2016

Maak kans op het gloednieuwe praktische Handboek Engaging Content

5 redenen waarom je Instagram moet inzetten voor je merk

Instagram is hot. Dat wisten de ruim 400 miljoen maandelijks actieve gebruikers natuurlijk al lang, maar bedrijven zien ook steeds vaker de meerwaarde in van Instagram als social media kanaal. Zeker nu het ook in Nederla...

Social Media07.10.2015

5 redenen waarom je Instagram moet inzetten voor je merk

​De 10 Instagram-geboden voor merken

Tijdens het congres Facebook Marketing 2015 gaf Kirsten Jassies, social business entrepreneur en blogger, een lezing over de 10 geboden voor merken op Instagram. Instagram heeft wereldwijd 300 miljoen gebruikers waarvan...

Events11.06.2015

​De 10 Instagram-geboden voor merken

Met native Facebook Video’s bereik je de meeste mensen

Eind vorig jaar werden berichten op Facebook twee keer zoveel gepromoot ten opzichte van het begin van 2014. Foto's werden het vaakst gepromoot, maar dat was mogelijk dus niet de effectiefste manier. Er zijn al een aan...

Social Media17.02.2015

Met native Facebook Video’s bereik je de meeste mensen

En met foto's nu de minste?
Dit soort berichten zorgen voor veel retweets

Wat zorgt er nou voor dat een tweet veel gedeeld of geretweet wordt? Zijn er bepaalde tweets die beter scoren dan andere tweets? Twittercounter ging op onderzoek en kwam erachter dat dit de dingen zijn die mensen graag r...

Social Media19.08.2014

Dit soort berichten zorgen voor veel retweets