Facebook engagement gaat omhoog bij aanwezigheid op Twitter, Google+ en Pinterest

Vorig artikel Volgend artikel
Facebook engagement gaat omhoog bij aanwezigheid op Twitter, Google+ en Pinterest

Marketeers kunnen engagement met fans op Facebook verbeteren als ze een simpel ding doen: Zorgen dat ze ook aanwezig zijn op Twitter, Google+ en Pinterest. Zo blijkt uit een studie van adverteerders die gebruik maken Vitrue, een ontwikkelaar van social media tools en apps.

Er is gekeken naar de Facebook pagina's van 500 marketing klanten en het "level of fan engagement" werd vergeleken tussen bedrijven die ook gebruik maken van Twitter, Google+ en Pinterest. De engagement rates verdubbelen als consumenten merken ook op andere sociale netwerken tegenkomen (in aanvulling op Facebook).

Helaas hebben de meeste marketeers een geen beste social media strategie: Minder dan de helft van alle merken zijn aanwezig op een sociaal netwerk anders dan Facebook, aldus Vitrue.

Facebook hebben ze allemaal:

facebook-is-the-first-stop-for-many-brands-in-social-media- 

Maar bij het inzetten van andere sociale media gaat het engagement omhoog:

but-companies-can-double-their-return-if-they-also-use-competing-social-media-

Toch kijkt minder dan de helft van de bedrijven verder dan Facebook:

however-less-than-half-of-companies-bother-to-go-beyond-facebook-in-social-media-

Uit (voorlopige) gegevens lijkt het erop dat Pinterest en Instagram hetzelfde effect hebben:

the-preliminary-data-suggest-pinterest-and-instagram-have-a-similar-effect-
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies