Steeds meer bedrijven lijken hun weg te vinden naar Facebook. En dat is niet gek aangezien Facebook in Nederland dezelfde vorm als Hyves begint aan te nemen. Maar ik zie nog wel enorm veel fout gaan en krijg zeer regelmatig vriendschapsverzoeken van bedrijven met een persoonlijk profiel. En ondanks dat er op internet al diverse artikelen staan die het gevaar hiervan uitleggen, hebben veel bedrijven de vertaalslag nog niet gemaakt. Vandaar dit artikel om het persoonlijke profiel van je bedrijf om te zetten in een correcte Facebook pagina.
Waarom raad ik je als bedrijf af om een persoonlijk profiel te hebben? Een van de redenen is dat de mogelijkheden een stuk minder zijn en het tegen de regels van Facebook is. Daarbij heeft een persoonlijk profiel een maximum van 5.000 vrienden en kun je hiermee niet adverteren. Ook is het niet mogelijk om statistieken in te zien.
Het kan zijn dat je in het begin nog niet bekend was met de mogelijkheden van Facebook. Hierdoor kan het zijn dat je bij de start een persoonlijk profiel voor je bedrijf hebt aangemaakt en daarmee aan de slag bent gegaan. Je hebt al je klanten uitgenodigd en nu kom je erachter dat je eigenlijk een Facebook pagina wilt. Zonde om helemaal opnieuw te beginnen. Maar dat hoeft niet. Volg onderstaande stappen en dat komt het goed.
Om je persoonlijke profiel te veranderen in een pagina moet je het volgende doen (let op: alleen je profielfoto en vrienden worden overgezet, de overige inhoud niet):
- Zorg dat je bent ingelogd met het account dat je wilt omzetten
- Ga naar de pagina; page migrate
- Kies een type pagina (NB; kies geen community pagina)
- Vul een naam in; de naam van de pagina moet gelijkwaardig zijn aan het oude profiel
- Voer het wachtwoord in om de migratie te voltooien
Nu is het persoonlijke profiel omgezet in een Facebook pagina. Je profielfoto is behouden gebleven en vrienden zijn omgezet in ‘personen vinden dit leuk’ (fans). Nu kan het vullen van de pagina beginnen, voldoe je aan de regels van Facebook, kan je profiteren van de voordelen en volop engagen met je doelgroep. Het oude profiel is nu een business account geworden en is de beheerder van de pagina.
Je kunt nog steeds inloggen met het opgegeven e-mail adres en wachtwoord. Wil je meer beheerders toevoegen? Dat kan via de knop ‘Alles weergeven’ rechts in het scherm of via ‘Info bewerken’ en dan ‘Beheerders beheren’. Succes met deze stappen. Mocht het niet lukken, laat dan een reactie achter met wat er niet goed gaat. Dan kan er gezamenlijk gekeken worden naar een oplossing.
Verder lezen over Bedrijven
Social Media16.04.2024
Dit zijn volgens LinkedIn de beste bedrijven voor carrièreontwikkeling in 2024
DC Business09.04.2024
Waar moet je op letten bij het inrichten van jouw kapsalon?
Technology28.03.2024
Hoe gepersonaliseerde software innovatie aandrijft
Gadgets07.03.2024
Nieuwe webcams van Logitech: MX Brio & MX Brio 705 for Business
DC Business29.02.2024
Expatfile vereenvoudigt FBAR-aangiftes voor Amerikanen
DC Business25.02.2024
Dit is waarom jij als ondernemer een kredietverzekering moet hebben
Online13.02.2024
Waarom een Kanban-training voor veel beroepen werkt
DC Business31.01.2024
Van zzp naar zmp: denk aan de verplichte RI&E!
Verder lezen over Facebook
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Social Media14.02.2024
Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit
Online07.02.2024
Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label
Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Social Media29.01.2024
Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?
Feestboek, maar dan echtSocial Media12.01.2024
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik
Social Media28.11.2023
Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet
Social Media06.11.2023