Events16.11.2018

Dit was het Congres Content Marketing & Webredactie 2018


En dit zijn de belangrijke take-aways voor 2019

Op donderdag 15 november vond de achtste editie van het Congres Content Marketing & Webredactie plaats in de Jaarbeurs Utrecht. Met keynotes van de Britse Amy Harrison, Amerikaanse Karen McGrane en Belgische Peter Hinssen beloofde het een interessant congres te worden vol take-aways voor 2019 en dat wás het ook! Speciaal voor jou hebben we de belangrijkste lessen van het congres verzameld.

Keynote Amy Harrison: is your copy selling you short?

Worden je teksten wel gezien, maar blijft het aantal conversies achter? Dan geloven of begrijpen de lezers van jouw copy jouw boodschap misschien wel niet. Amy Harrison gaf tips om je teksten te verbeteren om je conversie te verhogen.

Dit is gelijk Amy’s belangrijkste boodschap voor 2019. We weten hoe we bezoek naar onze pagina’s moeten sturen, maar wat moeten we precies tegen onze potentiële klanten zeggen wanneer we ze binnen hebben? Oftewel: in 2019 is het de uitdaging om meer te investeren in de boodschap die je met je klanten wilt delen.

Amy Harrison gaf praktische tips om je conversies te verhogen door je teksten te verbeteren.
Amy Harrison gaf praktische tips om je conversies te verhogen door je teksten te verbeteren.

Keynote Karen McGrane: adaptive content, context & controversy

Karen McGrane’s keynote focuste zich op UX copywriting.

Haar key take-away? In de meeste gevallen wil iedereen – vanaf welk apparaat ze je website ook bezoeken – dezelfde ervaring. Daarom is een responsive website de beste keuze.

Heb jij toch een scenario bedacht waarin dat niet het geval is? Dan biedt een adaptive website de oplossing.

In 2019 denkt Karen dat het aantal verschillende apparaten en platforms verder toeneemt. De uitdaging voor content marketeers is hoe ze hun boodschap zo goed mogelijk via de verschillende apparaten en platforms kunnen verspreiden.

Breakoutsessies en keynote Peter Hinssen

Na de eerste twee keynotes was het tijd voor drie breakoutsessies waarin content marketeers van verschillende bedrijven en bureaus tips en tricks gaven om je content te verbeteren. Er waren zo’n zeven breakoutsessies per ronde, gericht op alle aspecten van content: van praktische cases en social media tot handige tools en diverse schrijftips.

De dag werd afgesloten met de keynote ‘The day after tomorrow’ van tech-entrepreneur Peter Hinssen waarin hij liet zien dat dingen sneller veranderen dan ooit tevoren.

Je moet volgens Peter een soort radar hebben om te zien wat de toekomst brengt, proberen om hierop in te spelen en te leren van je acties. Zijn belangrijkste boodschap: het ontwikkelen van zo’n radar is essentieel om te overleven. Hij verwacht dat we een moeilijk jaar tegemoet gaan, waardoor we nog sneller moeten kunnen schakelen dan voorheen.

Congres Content Marketing & Webredactie

Het Congres Content Marketing & Webredactie is ontzettend interessant voor mensen die dagelijks met content bezig zijn. Bovendien was het congres ook erg leuk om te bezoeken. Het Mediaplaza in de Jaarbeurs was het ideale decor voor een congres vol tips, tricks en ruimte om te netwerken met collega’s uit verschillende sectoren.

Het Congres Content Marketing & Webredactie is dan ook een aanrader voor iedereen die als content marketeer, communicatieadviseur, copywriter, social media adviseur of webredacteur werkzaam is. Op naar 2019!

Chloë Nieuwdorp

Chloë reist het liefst de hele wereld over samen met haar vriend én hun camera's. Een selectie van haar mooiste reisfoto's en verhalen vind je op Travelvalley.

Verder lezen over Content

​YoastCon: het evenement voor online marketeers en SEO-specialisten!

Ben jij een online marketeer of SEO-specialist en wil je je kennis en vaardigheden op het gebied van SEO naar een hoger niveau tillen? Dan mag je YoastCon zeker niet missen! YoastCon is hét evenement voor iedereen die g...

Search11.04.2023

​YoastCon: het evenement voor online marketeers en SEO-specialisten!

Die tekst voor je website? Die schrijf je gewoon zelf

Als ondernemer heb je veel zaken om aan te denken: de inkoop van producten, het verkopen van diensten en producten, de administratie, je personeel… Het is daardoor aantrekkelijk om sommige taken uit te besteden. Een bo...

DC Business27.01.2023

Die tekst voor je website? Die schrijf je gewoon zelf

​Wat is linkbuilding en wat maakt het belangrijk?

Als je een website runt, dan is de kans groot dat je wel eens mails graag met vragen over linkbuilding. Of het nu gaat om bedrijven die graag een linkje op jouw website reserveren of bedrijven die je ermee willen helpen:...

DC Business24.11.2022

​Wat is linkbuilding en wat maakt het belangrijk?

Twitter neemt Nederlandse start-up Revue over

Twitter is de plek waar mensen naartoe gaan om te zien wat er in de wereld gebeurt en om erover te praten. En het is ook de plek waar schrijvers - van individuele makers tot uitgevers - hun werk delen, zinvolle gesprekke...

Social Media26.01.2021

Twitter neemt Nederlandse start-up Revue over

Een beter thuis voor schrijvers
Duplicate content: wat is het en hoe voorkom je het?

1 van de onderwerpen waar je aandacht aan moet besteden als je aan SEO doet, is duplicate content. Deze dubbele inhoud is niet alleen vervelend voor de bezoekers van je website, maar ook voor zoekmachines. Na het lezen v...

Search14.12.2020

Duplicate content: wat is het en hoe voorkom je het?

​Help! De concurrent jat productomschrijvingen uit mijn webshop!

In deze column ga ik het hebben over de productbeschrijvingen in jouw webshop. Wat als je een luie concurrent hebt die jouw productteksten pikt? Dat is vervelend. Maar wat als iedere concurrent ze van jou pikt? Behalve ?...

Online07.09.2020

​Help! De concurrent jat productomschrijvingen uit mijn webshop!

​De onzichtbare kracht van SEO

Als jouw potentiële afnemers of klanten op zoek gaan naar een product of dienst die jij aanbiedt, hoe groot is dan de kans dat ze op jouw website terechtkomen? Hoeveel moeite doet een klant? Het antwoord is simpel, de g...

Search12.03.2020

​De onzichtbare kracht van SEO

Je productiviteit verhogen doe je met de MX Master 3 & MX Keys

Logitech kennen veel mensen vooral van de gaming-tak. Maar het bedrijf is al vele jaren bezig met hardware voor multitasking, voor developers en gewoon voor op kantoor om jouw productiviteit te verhogen. In 2015 was er d...

Gadgets07.11.2019

Je productiviteit verhogen doe je met de MX Master 3 & MX Keys

Verder lezen over Online Marketing

​OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie

OBI4wan, Spotler Nederland en Squeezely integreren hun operationele bedrijfsvoering en gaan verder als één organisatie onder de naam Spotler NL. Alle drie de bedrijven zijn al geruime tijd onderdeel van de Spotler Grou...

Marketing06.03.2024

​OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie

​Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?

Het is vandaag de internationale dag van het waarderen van communitymanagers. Maar er is tegelijkertijd veel vaagheid over deze vrij moderne rol. Dat komt mede omdat deze rol in het ene bedrijf veel omvattender is dan in...

Online22.01.2024

​Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?

​Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen

Snapchat is een van de meest populaire social media onder jongeren en dat maakt het voor bijvoorbeeld bedrijven een heel interessante plek om aanwezig te zijn. Maar is alleen aanwezig zijn en het standaard adverteren gen...

Social Media28.12.2023

​Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen

​Google: ‘Dit zijn de digitale marketingtrends van 2024’

Het zijn de laatste weken van 2023 en iedereen is bezig met het nieuwe jaar: wat zijn de trends, wat verwachten we? Google helpt je een handje door een beetje sturing te geven: dit is wat er volgens de zoekmachinegigant...

Marketing14.12.2023

​Google: ‘Dit zijn de digitale marketingtrends van 2024’

Growth hacken: waarom dat anno 2023 zo populair is

Growth hacken, het klinkt als iets wat met cybercrime te maken heeft, maar niets is minder waar. Het betekent vooral het slim inzetten van het internet om groei mogelijk te maken. Een trend die al in 2014 vanuit de Veren...

DC Business26.10.2023

Growth hacken: waarom dat anno 2023 zo populair is

10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023

De afgelopen dagen was het druk in Boston, want Hubspot hield zijn jaarlijkse bijeenkomst Inbound 2023. AI voerde, mede door aankondigingen van het bedrijf, de boventoon, maar er waren ook veel leuke, inspirerende en amb...

Marketing08.09.2023

10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023

HubSpot komt met HubSpot AI: generatieve AI voor MKB’s

HubSpot heeft tijdens zijn jaarlijkse evenement Inbound onthuld AI-functonaliteit toe te voegen aan zijn software. Er komt een speciaal HubSpot AI-gedeelte waarin allerlei functionaliteiten met kunstmatige intelligentie...

Marketing06.09.2023

HubSpot komt met HubSpot AI: generatieve AI voor MKB’s

HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game

HEMA lanceert als eerste Nederlandse merk een collectie op Roblox. Het maakt deel uit van de SLAYMA summer school-campagne van het merk. Het is voor het eerst dat een merk uit ons land Roblox inzet binnen een marketingca...

Marketing18.08.2023

HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game

Rookworstkettingen, tompoucejurkjes en hotdogtasjes