Events03.02.2014

[Video] Anna-Maria Giannattasio(@Puur) is Engaging Woman Of The Year


video-anna-maria-giannattasio-puur-is-en.jpg
video-anna-maria-giannattasio-puur-is-en.jpg

Vrijdag 31 januari 2014 is in de Melkweg te Amsterdam Anna-Maria Giannattasio (bekend als @Puur) verkozen tot Engaging Woman Of The Year. Xaviera Ringeling(@Contentgirl) droeg haar titel over. Na @Puur eindigde Gonny van der Zwaag(@Gonny) als tweede. Derde werd kunstenares Katinka Simonse, beter bekend onder de naam Tinkebell.

De uitverkiezing

De Engaging Woman Of The Year is de uitverkiezing van de Nederlandse professional die haar weg weet in de social media. Waar content al jaren ‘King’ is, is engagement vooral ‘Queen’. Het doel van deze uitverkiezing is het bieden van een podium aan Nederlandse vrouwelijke professionals die – veelal voorzien van lef en veel inspiratie – social media succesvol weten in te zetten.

Tijdens de finale

De uiteindelijke Engaging Woman Of The Year is gekozen uit de open nominaties. Zowel de jury als het publiek kunnen via de website of via @EngagingWoman – voorzien van motivatie – hun Engaging Woman nomineren. Vervolgens kon er – voorzien van motivatie – via de website www.engagingwomanoftheyear.nl worden gestemd. De jury heeft januari 2014 een uiteindelijke top 10 bepaald. Tijdens de finale op 31 januari 2014 is de top bekend gemaakt en konden de finalisten toelichten waarom zij verkozen moesten worden tot Engaging Woman Of The Year.

Een engaging vakjury

De vakjury bestond uit Xaviera Ringeling, Willem Sijthoff, Hans Molenaar/ Monique van Breda, Stephan Fellinger, Lieke Lamb en Barbara Barend. Jury-voorzitter Patrick Petersen is op Twitter bekend als @onlinemarketeer.

Stephan Fellinger interviewde @Puur direct na haar overwinning: 

Patrick Petersen

Vreemde eend Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, spreker en docent (aan onder andere Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in zijn inspirerende optredens. Senior online strateeg, crossmediaal marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker, docent en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht.