De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Gisteravond stond het beste interactieve werk van het afgelopen jaar centraal tijdens de uitreiking van de Dutch Interactive Awards in de Koepelkerk te Amsterdam. Verdeeld over negen categorieën werden uiteindelijk negen Interactive projecten uit de 140 aanmeldingen beloond. De winnende bureaus zijn onder andere Tam Tam, Modern Media, Mirabeau, LBI Lostboys en Freshheads.
Gijs Vroom (Emerce): “Deze tweede editie van de DIA was zeer geslaagd. Het is goed om te zien dat zoveel mensen in de online wereld deze prijzen zo op waarde schatten. Online bureaus zien dit als dé prijs. Het laat de beste online projecten van het afgelopen jaar in de breedte zien. De cruciale elementen waar de jury op heeft gelet, zijn strategie, design en bouw.“
De winnaars met quotes vanuit de juryrapporten:
Categorie: Campagnesite
Winnaar: Hema spieken (Guilty People/CCCP)
Hema is als retailer vooruitstrevend wat betreft marketing, ook richting sales. Ze hebben een sterke consumer insight gevonden, waarop is ingespeeld. De propositie is iets brutaler dan die van de concurrent. Hoe het is uitgewerkt, met de inzet van sociale media, de website en de voucher als beloning, dat is knap. Het aardige van deze campagnesite is ook dat er een basis is neergezet waarmee men eventueel volgend jaar door kan gaan. Een beginnende spiekwiki als het ware.
Categorie: Brandsite
Winnaar: Anne Frank Stichting (LBI Lostboys)
Als je het hebt over een brandsite, dan kan je zeggen dat hier het merk Anne Frank goed vertaald is naar het internet. Het blijkt ook uit de cijfers dat mensen blijven hangen, de ‘stickyness’. Deze brandsite was de logische volgende stap in het innovatieve verhaal van het Anne Frank Huis naar het web sinds het ooit begon bij de cd-rom.
Categorie: Communities & publishing
Winnaar: Werkspot (Freshheads)
Dit project kent een accelererende groei. Ze hebben hun oog op de bal. Ze zien welke dingen ze moeten doen om het nog groter te moeten maken. Eigenlijk hebben ze een nieuwe community gevonden. De ondernemers die het product bouwen zijn erg flexibel. Werkspot speelt goed in op de tijdsgeest.
Categorie: Intranet
Winnaar: Hutspot (Tam Tam)
Practice what you preach. Dit gezegde is zeker van toepassing op Hutspot. Met hun intranetsite zijn ze erin geslaagd het nieuwe werken niet alleen te preken aan hun klanten, maar zelf ook te doen. Uitgangspunt was een einde te maken aan de verschillende versies van Office-documenten die een effectieve samenwerking en kennisdeling in de weg stonden. Dankzij een mashup van webapplicaties als Google Docs, Google Mail en Digitale Factuur hebben Hutspot-medewerkers met één login alles binnen handbereik wat nodig is om te werken.
Categorie: Corporate site
Winnaar: MSL (Oktober)
Belangrijke doelstelling van de website van MSL is om zo snel mogelijk de koppeling tussen klantbehoefte en bureaupropositie realiseren. Buitengewoon goed geslaagd door op de homepage het MSL-bankje te introduceren, waarop de doelgroep van de MSL-klanten plaatsneemt. Hierdoor is de aandacht van bezoekers getrokken en kan de MSL-boodschap goed worden overgebracht. Alle medewerkers van MSL met een eigen Twitter-account hebben een link naar deze account op hun online visiteaartjes staan. Alle medewerkers-tweets met #MSL worden net zoals de Twitter-berichten uit het internationale MSL-netwerk op de website gepresenteerd.
Categorie: Recruitment
Winnaar: Manpower (Modern Media)
Manpower Nederland toont lef om tegen het beleid van de Manpower Group in een eigen online propositie te bepalen. De online propositie van marketinginstrument naar winstgevende online vestiging blijkt zeer succesvol. Alle werkprocessen zijn volledig online geïntegreerd, waardoor de opvolging van online kandidaten 100 procent is. De focus op workflow en de koppeling met intelligence en fulfilment maakt deze case ijzersterk. Resultaten: toename van het aantal unieke bezoekers, het aantal sollicitanten per maand en de conversie.
Categorie: Online Service
Winnaar: Independer (Mirabeau)
Het is knap om een site die al zo lang meegaat toch nog dermate te kunnen verbeteren. Na de restyle is de omzet aanzienlijk gestegen. Het project is zeer gedegen uitgevoerd met onderzoek, prototyping, feedback loops en correcte definiëring van persona’s.
Categorie: Leadgeneration
Winnaar: Actiecode (Flink)
Het concept en de site zit vól slimmigheden. Een professionaliseringidee is schaalbaar en nternationaal uit te rollen. Succes door focus.
Categorie: Ecommerce
Winnaar: V&D (Strawberries)
Een uitstekende ecommerce site met een significante omzet. Een voorbeeld voor andere traditionele retailers, zeer gebruikersvriendelijk, doet alles goed. De jury mist alleen nog de sociale aspecten.
Verder lezen over Award
Online22.11.2024
De beste Website van het Jaar 2024 is van een voetbalclub
Artificial Intelligence09.10.2024
AI wint nu ook nog de Nobelprijs: twee zelfs
Gaming03.10.2024
De beste Nederlandse game van het jaar is uitgeroepen
Nieuws16.09.2024
Dronken wormen en dode vissen: de Ig Nobelprijzen zijn uitgereikt
Entertainment12.09.2024
8 momenten van de MTV VMA’s 2024 die je niet wil missen
Entertainment08.09.2024
SNL, Fallout: dit zijn de winnaars van de Emmy’s voor Creative Arts
Online04.07.2024
De allerlelijkste website van 2024 wil geen restyle
Online29.05.2024
Deze websites zijn genomineerd voor lelijkste website van het jaar
Verder lezen over Emerce
Events20.06.2023
Dit was Emerce Digital Marketing Live! 2023
Een recap van een van de grootste digitale marketing evenementen van de BeneluxOnline06.02.2018
Retail Nederland let op, conversational commerce komt er aan!
Events21.05.2015
Emerce eTravel met Roomlr, Expedia, Generator en Facebook
Events15.04.2015
Verhoog je conversie met de inzet van gebruikersfeedback
Events15.04.2015
Het tijdperk van digitale verleiding
Events26.11.2014
Emerce Engage 11 december in Amsterdam
Events14.06.2014
Emerce Etravel congres: Het optimaal bedienen van de reiziger
Events27.11.2013
Emerce Engage: The next step in multichannel klantcontact
Verder lezen over Interactief
Events16.09.2024
Vier 25 jaar Spongebob @ WONDR Experience Amsterdam
Entertainment21.03.2024
Tweede seizoen House of the Dragon zie je vanaf 17 juni
Kies je kant in een "duellerende" trailerEntertainment30.03.2022
Netflix’ Choose or Die is een nieuwe Jumanji
Waarom nou niet interactief?Gadgets16.06.2020
LEGO en Nintendo onthullen het volledige Super Mario assortiment
Entertainment24.12.2019
Vijf Nederlandse escaperooms die de moeite waard zijn
Gadgets06.08.2019
Nieuw augmented reality-spel van LEGO: Hidden Side
Entertainment19.03.2019
Netflix strikt Bear Grylls voor nieuwe interactieve serie: You vs Wild
Advertising29.01.2019