Events13.05.2011

Dutch Interactive Awards 2011 uitgereikt


dutch-interactive-awards-2011-uitgereikt.jpg
dutch-interactive-awards-2011-uitgereikt.jpg

Gisteravond stond het beste interactieve werk van het afgelopen jaar centraal tijdens de uitreiking van de Dutch Interactive Awards in de Koepelkerk te Amsterdam. Verdeeld over negen categorieën werden uiteindelijk negen Interactive projecten uit de 140 aanmeldingen beloond. De winnende bureaus zijn onder andere Tam Tam, Modern Media, Mirabeau, LBI Lostboys en Freshheads.

Gijs Vroom (Emerce): “Deze tweede editie van de DIA was zeer geslaagd. Het is goed om te zien dat zoveel mensen in de online wereld deze prijzen zo op waarde schatten. Online bureaus zien dit als dé prijs. Het laat de beste online projecten van het afgelopen jaar in de breedte zien. De cruciale elementen waar de jury op heeft gelet, zijn strategie, design en bouw.

De winnaars met quotes vanuit de juryrapporten:
 
Categorie: Campagnesite
Winnaar: Hema spieken (Guilty People/CCCP)
Hema is als retailer vooruitstrevend wat betreft marketing, ook richting sales. Ze hebben een sterke consumer insight gevonden, waarop is ingespeeld. De propositie is iets brutaler dan die van de concurrent. Hoe het is uitgewerkt, met de inzet van sociale media, de website en de voucher als beloning, dat is knap. Het aardige van deze campagnesite is ook dat er een basis is neergezet waarmee men eventueel volgend jaar door kan gaan. Een beginnende spiekwiki als het ware.
 
Categorie: Brandsite
Winnaar: Anne Frank Stichting (LBI Lostboys)
Als je het hebt over een brandsite, dan kan je zeggen dat hier het merk Anne Frank goed vertaald is naar het internet. Het blijkt ook uit de cijfers dat mensen blijven hangen, de ‘stickyness’. Deze brandsite was de logische volgende stap in het innovatieve verhaal van het Anne Frank Huis naar het web sinds het ooit begon bij de cd-rom.  
 
Categorie: Communities & publishing
Winnaar: Werkspot (Freshheads)
Dit project kent een accelererende groei. Ze hebben hun oog op de bal. Ze zien welke dingen ze moeten doen om het nog groter te moeten maken. Eigenlijk hebben ze een nieuwe community gevonden. De ondernemers die het product bouwen zijn erg flexibel. Werkspot speelt goed in op de tijdsgeest.
 
Categorie: Intranet
Winnaar: Hutspot (Tam Tam)
Practice what you preach. Dit gezegde is zeker van toepassing op Hutspot. Met hun intranetsite zijn ze erin geslaagd het nieuwe werken niet alleen te preken aan hun klanten, maar zelf ook te doen. Uitgangspunt was een einde te maken aan de verschillende versies van Office-documenten die een effectieve samenwerking en kennisdeling in de weg stonden. Dankzij een mashup van webapplicaties als Google Docs, Google Mail en Digitale Factuur hebben Hutspot-medewerkers met één login alles binnen handbereik wat nodig is om te werken.  
 
Categorie: Corporate site
Winnaar: MSL (Oktober)
Belangrijke doelstelling van de website van MSL is om zo snel mogelijk de koppeling tussen klantbehoefte en bureaupropositie realiseren. Buitengewoon goed geslaagd door op de homepage het MSL-bankje te introduceren, waarop de doelgroep van de MSL-klanten plaatsneemt. Hierdoor is de aandacht van bezoekers getrokken en kan de MSL-boodschap goed worden overgebracht. Alle medewerkers van MSL met een eigen Twitter-account hebben een link naar deze account op hun online visiteaartjes staan. Alle medewerkers-tweets met #MSL worden net zoals de Twitter-berichten uit het internationale MSL-netwerk op de website gepresenteerd.
 
Categorie: Recruitment
Winnaar: Manpower (Modern Media)
Manpower Nederland toont lef om tegen het beleid van de Manpower Group in een eigen online propositie te bepalen. De online propositie van marketinginstrument naar winstgevende online vestiging blijkt zeer succesvol. Alle werkprocessen zijn volledig online geïntegreerd, waardoor de opvolging van online kandidaten 100 procent is. De focus op workflow en de koppeling met intelligence en fulfilment maakt deze case ijzersterk. Resultaten: toename van het aantal unieke bezoekers, het aantal sollicitanten per maand en de conversie.
 
Categorie: Online Service
Winnaar: Independer (Mirabeau)  
Het is  knap om een site die al zo lang meegaat toch nog dermate te kunnen verbeteren. Na de restyle is de omzet aanzienlijk gestegen. Het project is zeer gedegen uitgevoerd met onderzoek, prototyping, feedback loops en correcte definiëring van persona’s.            
 
Categorie: Leadgeneration
Winnaar: Actiecode (Flink) 
Het concept en de site zit vól slimmigheden. Een professionaliseringidee is schaalbaar en nternationaal uit te rollen. Succes door focus.             
 
Categorie: Ecommerce
Winnaar: V&D (Strawberries)
Een uitstekende ecommerce site met een significante omzet. Een voorbeeld voor andere traditionele retailers, zeer gebruikersvriendelijk, doet alles goed. De jury mist alleen nog de sociale aspecten.

...

Verder lezen over Award

De beste Website van het Jaar 2024 is van een voetbalclub

De VakantieDiscounter won ook een van de belangrijkste prijzen, namelijk die voor Populairste Website van het Jaar 2024.

Online22.11.2024

De beste Website van het Jaar 2024 is van een voetbalclub

AI wint nu ook nog de Nobelprijs: twee zelfs

DeepMind, Google’s lab waarin volop met kunstmatige intelligentie wordt geexperimenteerd, is in de prijzen gevallen.

Artificial Intelligence09.10.2024

AI wint nu ook nog de Nobelprijs: twee zelfs

De beste Nederlandse game van het jaar is uitgeroepen

"Zoals in elke goede game wordt elk mechanisme optimaal gebruikt; de diepgang van de gameplay is geschikt voor zowel strategieliefhebbers als nieuwkomers."

Gaming03.10.2024

De beste Nederlandse game van het jaar is uitgeroepen

Dronken wormen en dode vissen: de Ig Nobelprijzen zijn uitgereikt

De Ig Nobelprijzen worden elk jaar vlak voor de echte Nobelprijzen uitgereikt aan wetenschappelijk onderzoek dat verrassend is, origineel en mensen laat lachen.

Nieuws16.09.2024

Dronken wormen en dode vissen: de Ig Nobelprijzen zijn uitgereikt

8 momenten van de MTV VMA’s 2024 die je niet wil missen

De MTV-awardshow die vaak de tongen losmaakt was gisternacht te zien en dat was weer een kleurrijk geheel. Deze 8 momenten mag je niet missen.

Entertainment12.09.2024

8 momenten van de MTV VMA’s 2024 die je niet wil missen

SNL, Fallout: dit zijn de winnaars van de Emmy’s voor Creative Arts

Dit is de lijst met producties die voor een Emmy in aanmerking komen. Doe er dus vooral je voordeel mee, sommige van deze producties zijn te vinden op Disney+ en HBO Max.

Entertainment08.09.2024

SNL, Fallout: dit zijn de winnaars van de Emmy’s voor Creative Arts

De allerlelijkste website van 2024 wil geen restyle

De lelijkste website van 2024 kun je bijna niet meer gemaakt krijgen in 2024: de programma’s die je kunt gebruiken om sites te maken zijn simpelweg veel te goed geworden, daarmee kun je een gedrochtje als deze er niet meer uit weten te halen.

Online04.07.2024

De allerlelijkste website van 2024 wil geen restyle

Deze websites zijn genomineerd voor lelijkste website van het jaar

Websites met Comic Sans, of gekke kleurencombi's. Je kunt nu stemmen op de website die jij eruit vindt springen op het gebied van lelijkheid.

Online29.05.2024

Deze websites zijn genomineerd voor lelijkste website van het jaar

Verder lezen over Emerce

Dit was Emerce Digital Marketing Live! 2023

Opkomende social media platformen, nieuwe inzichten in de wereld van SEO door de opkomst van AI, inspirerende leadgeneratie-technieken, e-mailmarketing voor gevorderden en een aantal topmerken die hun online marketing st...

Events20.06.2023

Dit was Emerce Digital Marketing Live! 2023

Een recap van een van de grootste digitale marketing evenementen van de Benelux
Retail Nederland let op, conversational commerce komt er aan!

Conversational commerce is geen hype of nieuwe marketing term. Het is serious business en wordt wereldwijd al veelvuldig toegepast. Het zal binnen een paar jaar leiden tot nog minder bezoek aan de fysieke winkels en de v...

Online06.02.2018

Retail Nederland let op, conversational commerce komt er aan!

Emerce eTravel met Roomlr, Expedia, Generator en Facebook

Bas Lemmens, founder van Roomlr, komt naar eTravel 2015. Net als AirBnB staat Roomlr voor de "sharing economy" en hopen zij een verandering teweeg te brengen in de reisbranche. Wie zijn die nieuwe spelers in de reismarkt...

Events21.05.2015

Emerce eTravel met Roomlr, Expedia, Generator en Facebook

Verhoog je conversie met de inzet van gebruikersfeedback

Bij de 6e editie van Emerce Conversion stond het thema A/B testing centraal met keynotes van Pete Komen (oprichter van Optimizely) en Ton Wesseling (A/B-test goeroe). Een onderwerp dat deze dag minder aandacht kreeg is...

Events15.04.2015

Verhoog je conversie met de inzet van gebruikersfeedback

Het tijdperk van digitale verleiding

Tijdens Emerce Conversion 2015 kwam het onderwerp ‘personaliseren’ tijdens verschillende sessies uitgebreid ter sprake. Waar de online marketeer tot twee jaar terug nog druk bezig was met het experimenteren van A/B-t...

Events15.04.2015

Het tijdperk van digitale verleiding

Emerce Engage 11 december in Amsterdam

Engage gaat over de beste strategieën voor organisaties met grote klantendatabases. Via e-mail, social, web en offline kanalen. Nieuwe inzichten en de beste actuele cases rond effectief gebruik van data, intelligent geb...

Events26.11.2014

Emerce Engage 11 december in Amsterdam

Emerce Etravel congres: Het optimaal bedienen van de reiziger

Afgelopen week werden tijdens het Emerce Etravel event de nieuwste trends en ontwikkelingen in de reiswereld getoond. Vraagstukken rondom het succesvol gebruiken van data en het ontwikkelen van goede social media campagn...

Events14.06.2014

Emerce Etravel congres: Het optimaal bedienen van de reiziger

Emerce Engage: The next step in multichannel klantcontact

Tibert Verhagen, associate professor e-business aan de VU Amsterdam, spreekt op Emerce Engage over de belangrijkste drijfveren van customer engagement en toont hoe je hier in de praktijk betere klantcommunities door krij...

Events27.11.2013

Emerce Engage: The next step in multichannel klantcontact

Verder lezen over Interactief

Vier 25 jaar Spongebob @ WONDR Experience Amsterdam

Nickelodeon en WONDR Experience Amsterdam kondigen vandaag de lancering aan van een nieuw avontuur. De SpongeBob Special, ter ere van het 25-jarig jubileum van de geliefde Nickelodeon-serie. Vanaf 17 oktober kunnen bezoekers in de kleurrijke wereld van Bikinibroek duiken en samen met SpongeBob en zijn vrienden een onvergetelijke onderwaterreis maken.

Events16.09.2024

Vier 25 jaar Spongebob @ WONDR Experience Amsterdam

Tweede seizoen ​House of the Dragon zie je vanaf 17 juni

Het achtdelige tweede seizoen van House of the Dragon gaat op 17 juni a.s. in première op HBO Max. Francesca Orsi, Executive Vice President, HBO Programming, Head of HBO Drama Series & Films, introduceerde vandaag HBO'...

Entertainment21.03.2024

Tweede seizoen ​House of the Dragon zie je vanaf 17 juni

Kies je kant in een "duellerende" trailer
​Netflix’ Choose or Die is een nieuwe Jumanji

Netflix komt met een nieuwe film genaamd Choose or Die en die draait om gamen. In tegenstelling tot wat je zou denken als je de titel leest, is het echter geen interactieve film en dat is wat ons betreft een gemiste kans...

Entertainment30.03.2022

​Netflix’ Choose or Die is een nieuwe Jumanji

Waarom nou niet interactief?
LEGO en Nintendo onthullen het volledige Super Mario assortiment

In maart van dit jaar kondigden LEGO en Nintendo een unieke samenwerking aan. Ontwerpers van Nintendo & LEGO bundelen hun krachten om een nieuwe fysieke speelervaring te creëren die Super Mario tot leven brengt in de we...

Gadgets16.06.2020

LEGO en Nintendo onthullen het volledige Super Mario assortiment

​Vijf Nederlandse escaperooms die de moeite waard zijn

Als je niet claustrofobisch bent ingesteld én wel houdt van een uitdaging in puzzelvorm, dan ben je vast wel eens in een escaperoom geweest. Het is hét bedrijfsuitje van de laatste jaren en wordt zelfs ingezet voor tea...

Entertainment24.12.2019

​Vijf Nederlandse escaperooms die de moeite waard zijn

Nieuw augmented reality-spel van LEGO: Hidden Side​

Goed nieuws waar de echte LEGO fans al even op hebben gewacht: het augmented reality-spel LEGO Hidden Side is nu verkrijgbaar! Het is het eerste spel waarin de online en offline wereld worden gecombineerd via augmented r...

Gadgets06.08.2019

Nieuw augmented reality-spel van LEGO: Hidden Side​

Netflix strikt Bear Grylls voor nieuwe interactieve serie: You vs Wild

Na het succes van Bandersnatch, Netflix's eerste interactieve aflevering van Black Mirror, is de streamingdienst nu bezig met een volledige interactieve serie. Dat doen ze in samenwerking met outdoor survival expert Bear...

Entertainment19.03.2019

Netflix strikt Bear Grylls voor nieuwe interactieve serie: You vs Wild

Multiple Choice Interactive Ad voor Resident Evil 2

Eind vorige week werd de release uitgebracht van de langverwachte Resident Evil 2 game, de opvolger van de cult survival survival horror game, van meer dan 20 jaar geleden. De digitale effecten van het spel hebben een la...

Advertising29.01.2019

Multiple Choice Interactive Ad voor Resident Evil 2

Zelf bepalen hoe je verder wilt kijken