Events05.12.2008

Interview organisatie Online Video Advertising


interview-organisatie-online-video-adver.jpg
interview-organisatie-online-video-adver.jpg
We spreken organisator Vincent Scheffer. Zijn Waddameeting organiseert samen met IAB Nederland op 10 december 2008 in de Westerunie te Amsterdam de Online Video Advertising Summit 2008 (OVA Summit 08).Molblog meldde einde 2008 nog dat Online Video Advertising dé groeier is binnen de online mix. De timing voor dit event blijkt dan ook zéér goed te zijn. Tijd om ons eens te verdiepen in deze compacte dag met maar liefst 10 binnen-en buitenlandse presentaties, van onder andere Google, Ditzo, Vodafone, Brightcove en Achtung! DutchCowboys zal er 10 december tevens bij zijn met video.
Wat was de aanleiding voor de OVA Summit?
‘We deden al kleinere executive workshops (‘Waddameetings’) over dit onderwerp, die met name geschikt zijn voor best practise inzichten en kennisdeling en -creatie tussen de deelnemers. Onder meer met Dolf Kars van Videostrip als spreker. Eerst samen met Dolf Kars die voor IAB Nederland voorzitter is van de taskforce Online Video Advertising, en nadien met Roderick den Daas en de andere taskforce-leden die overigens destijds ook bij Waddameeting in het Post CS vergaderden, ontstond geleidelijk de gedachte om gezamenlijk een groot seminar te organiseren. Zeker nu de online video consumptie gigantisch is en online video advertising, -marketing en -exploitatie ook business-wise voor marketeers, uitgevers en content-producenten erg interessant worden, geen verkeerde gedachte lijkt het! Ondanks de veelgenoemde ‘recessie’ is er veel animo! Er is blijkbaar veel behoefte aan kennis over dit nieuwe marketing- en exploitatie-kanaal.

Marco Derksen trapt af als voorzitter van IAB. Gedurende de dag dienen onder meer de volgende vragen te worden beantwoord:
 
-Wat zijn de laatste ontwikkelingen in online video en online video advertising?
-Welke targeting mogelijkheden zijn er? En welke vormen van interactiviteit?
-Wat zijn de best practises in branded content, in-video advertising en online video SEO?
-Wat doet online video advertising in termen van engagement en reclame-herinnering?
-Hoe is online video het meest effectief in te zetten?
-Hoe is online video-content vindbaar te maken en te vercommercialiseren?’

 
Heb je ook cases?
‘We hebben goed gekeken naar de actuele trends. Verzekeraar Ditzo doet een casepresentatie net als Vodafone. Zij praten beiden over de do’s en dont’s en vooral hoe het past binnen de online mix en waarom zij voor online video advertising gekozen hebben.’

Welke sprekers heb je nog meer?
‘We hebben Christine Peterson van Carat Fusion/ Isobar USA.  Zij komt speciaal naar Nederland toe voor dit event. Christine is de online video advertising expert van Carat/Isobar in de VS en vertelt over de ontwikkelingen en cases op dit gebied in de VS. Met name zal zij ingaan op de vraag waarom en wanneer marketeers online video zouden dienen in te zetten, over online video advertising als branding- en conversietool en over hoe online video advertising zich verhoudt ten opzichte van de andere -online- marketingkanalen en welke effecten er zijn te behalen binnen crossmediale campagnes.
 
‘Oprichter Dick Buschman van Achtung! vertelt veel over interactieve toevoegingen en het gebruik van online video binnen campagnes. Engagement is hierbij het toverwoord.
Tevens hebben wij bijvoorbeeld ook een spreker van Youtube/ Google, Benjamin Faes, die ingaat op de mogelijkheden die Youtube biedt tegenwoordig op gebied van online video advertising.
Het gehele programma kun je zien op
http://www.waddameeting.com/workshop/file/14
Heb je nog iets anders dan op het programma vermeld staat?
‘We hebben zojuist een super goeie DJ vastgelegd voor het netwerk diner! Dit diner wordt top, sprekers en mede-deelnemers beter leren kennen, in multo relaxte setting, en onder goed diner verder spreken over de praktsiche mogelijkheden die deze sterke groeier biedt: voor marketeers, uitgevers, broadcasters, content-producenten en aanpalende partijen! Wellicht trekken we met deze groeier de dip weer ’n beetje recht! 😉 Diner begint meteen na de Summit afsluiting om 19.00 en eindigt om 22.00.’
 
Voor meer info: download hier het programma / http://www.waddameeting.com/workshop/file/14
Het diner is optioneel en aansluitend op de Summit. Indien men nog mee wil dineren dient men hiervoor uiterlijk maandag 8 december te registreren. Klik op volgende link voor registratie voor de Summit zelf en/of het Network Dinner. http://shop.waddameeting.com/ Let op: het evenement is al voor 90% volgeboekt! Vol=Vol .
Patrick Petersen

Vreemde eend Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, spreker en docent (aan onder andere Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in zijn inspirerende optredens. Senior online strateeg, crossmediaal marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker, docent en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht.