Microsoft over Search marketing

Vorig artikel Volgend artikel
Microsoft over Search marketing

Microsoft wilde afgelopen jaar Yahoo! overnemen om zo de strijd met Google aan te gaan. We weten allemaal hoe dat afgelopen is. Momenteel broedt Microsoft op nieuwe mogelijkheden om een betere grip te krijgen op de markt.

Volgende week is in Londen de Search Marketing Expo (SMX). Uiteraard zal Dutch Cowboys daarbij aanwezig zijn en verslag doen. Wellicht dat we daar de kans krijgen te horen wat de plannen van Microsoft zijn. In de eerste keynote komen namelijk Nathan Buggia en ZhaoHui Tang, development leaders van Microsoft, aan het woord.

Het tweetal zal in hun keynote, “Empowering Search Marketers,  - The Next Generation”, ingaan op de visie van Microsoft als het gaat om de toekomst van de search markt. Hierbij komen onder meer nieuwe tools die Microsoft aan het ontwikkelen is aan bod.

Of de mislukte Yahoo-overname nog aan bod komt is twijfelachtig maar het zal ongetwijfeld een interessante sessie worden. Ook in andere sessies op SMX komen overigens veel Microsoft-medewerkers langs.

-555.jpg

SMX Londen wordt 4 en 5 november gehouden en heeft een groot aantal interessante sessies. Hierbij zijn de sessies naast de keynotes op dinsdag ingedeeld in de “SMX Boot Camp Track”, de “Search Issues Track” en de “SMX Advanced Track: Focus On Ads”. Voor de woensdag zijn de tracks ingedeeld in de “Alternative Tactics & Diagnosis Track”, de “Heavy Duty SEO Track” en de “SMX Advanced Track: Focus On Organic”. Het wordt derhalve ingewikkeld een keuze te maken voor welke sessies te volgen.

Op SMX zijn bovendien veel interessante sprekers. Namen als Dave Naylor, Mikkel deMib Svendsen, Vanessa Fox en natuurlijk Chris Sherman komen langs. Er zijn ook twee Nederlandse sprekers. Tribal Internet Marketing is in twee sessies aanwezig. Heini van Bergen spreekt in de sessie “What You Should Be Measuring — But Aren’t!” en Wiep Knol, linkbuilding expert, spreekt in de sessie “Blow Your Mind Link Building Techniques”, uiteraard over linkbuilding.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies