De namen van de genomineerden voor The Mouse Awards 2008 – Microsofts jaarlijkse competitie voor digitale creativiteit in Europa – zijn bekend. Creatieve en mediabureaus uit heel Europa hebben de afgelopen maanden in totaal 261 campagnes ingestuurd. Hieruit zijn 90 genomineerden geselecteerd, verdeeld over 5 categorieën. Nederlandse bureaus hebben in totaal 16 campagnes ingestuurd, waarvan de helft daadwerkelijk is genomineerd voor een award. Begin mei zullen de winnaars bekend worden gemaakt.
In totaal zijn 7 Nederlandse campagnes genomineerd voor een Mouse Award. Het sterkst is Nederland vertegenwoordigd in de categorie Telecom, media en entertainment, met maar liefst 4 genomineerde campagnes.
De Nederlandse genomineerden:
Categorie Telecom, media en entertainment:
* Vodafone – Blue Mango/ BlastRadius
* Lotto – Redurban
* NVPI – ZIGT Media Management/ComBat
* Samsung – Media Republic
Categorie Niet-duurzame consumentengoederen (FMCG):
* Unilever AXE BomChickaWahWah – Media Republic
Categorie Financiële dienstverlening:
* Eneco – Kolbalt/RappCollins/TribalDDB
* Univé – LaComunidad
In de categorieën Liefdadigheid – en overheidsinstanties en Toerisme en verkeer zijn geen Nederlandse campagnes genomineerd.
Op 17 en 18 april worden de inzendingen beoordeeld door een internationale vakjury, onder andere op creativiteit, innovatie en strategische benadering. De winnaars worden begin mei bekend gemaakt. Alle genomineerde campagnes zijn hier te bewonderen..