Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Een Bushido (in het Japans letterlijk: ‘weg van de krijger’) is de veronderstelde erecode van de samurai. En een dergelijke erecode zou er eigenlijk ook voor Marketeers moeten zijn, aldus Alain Thys van Futurelab afgelopen woensdag op Marketing 3. In zijn presentatie liet hij zien dat Marketing Managers met een imagoprobleem kampen, en door collega’s binnen de organisatie (en dan met name de afdeling Finance) gezien worden als geldverkwisters zonder visie. Een bekende illustratie van dit beeld is natuurlijk het filmpje The Breakup.
Tijd dus voor zeven kernwaarden die elke Marketing Manager in zijn oren zou moeten knopen:
1) Insight Begrijp wat je klanten daadwerkelijk drijft 2) Respect Segmenteer niet met een hakbijl, maar zie je doelgroep als individuen. Treat markets like people. Maak de beloftes die je doet waar, en ben geen ‘one-night-brand’. 3) Bold Restraint Erken de waarde van mond-op-mond reclame, geef mensen verhalen om door te vertellen. Marketing is not about the product you sell but the experience you offer. 4) Financial Acumen Show me the money. Zorg dat je meetbare resultaten boekt en deze communiceert. Ook lange termijn verwachtingen. Update je organisatie over veranderende markten, consumenten en mediaconsumptie en verbind conclusies aan deze ontwikkelingen. 5) Inclusion Elke keer dat je merk contact maakt met een consument is dat een vorm van communicatie. Zorg dat je elk contactmoment daarom regisseert. 6) Perspective Ga verantwoordelijk om met je merk, product en klant, maar zorg dat je wel geld in het laatje brengt. 7) Passion Innoveer en verdiep je in je vak.
Hieronder een zwaar uitgedunde versie van Thys’ presentatie, waarin de Marketer’s Bushido ook kort beschreven wordt:
Verder lezen over Reclame
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld
Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeersSocial Media17.08.2023
Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten
Advertising14.08.2023
De voordelen en nadelen van adblockers
Video18.05.2023
YouTube op TV krijgt onskipbare advertenties van 30 seconden
Hè bahAutomotive17.05.2023
Tesla wil reclame gaan maken
De adem van de concurrentie wordt te heet en prijsverlagingen werken niet meerOnline12.04.2023
Reclameverbod voor online casino’s
Verder lezen over Weblog
Online19.09.2023
WordPress maakt een grote sprong: linkt nu met Mastodon
But first, fediverse.Social Media02.05.2023
WordPress-gebruiker? Je kunt je posts niet meer tweeten
Search13.03.2023
Zo maak je een succesvolle SEO-proof contentstrategie in 2023
Online01.06.2021
Wix lanceert tool om het web voor iedereen toegankelijk te maken
Search24.09.2020
Core Web Vitals update: dit moet je weten!
DC Business31.07.2020
Met deze basis marketingmiddelen scoor jij altijd!
Nieuws08.06.2020
Nederlandse lokale nieuwsorganisaties krijgen steun van Google’s noodfonds
DC Business10.01.2020
Starten als ondernemer? Deze 5 businesses begin je zónder geld!
Verder lezen over YouTube
Video08.04.2024
10 populaire wetenschap-YouTubers die je zeker moet volgen
Social Media06.04.2024
Deze week viral: New York, Greta Thunberg en boze buren
Gaming18.03.2024
YouTube-reeks duikt in de Metal Gear-geschiedenis
Video18.03.2024
Hoe Youtube creators wil helpen gewijzigde inhoud met AI bekend te maken
Video13.03.2024
YouTube op televisie krijgt meer focus op reacties
Social Media30.01.2024
TikTok wil dat je horizontale video’s gaat maken
Online19.01.2024
Op deze website spenderen mensen de meeste tijd
Social Media12.01.2024