#SaveTheNight campagne om aandacht te vragen voor kunst en cultuur

#SaveTheNight campagne om aandacht te vragen voor kunst en cultuur

Vorig artikel Volgend artikel

Het in leven houden van de evenementenbranche is niet makkelijk tijdens deze coronacrisis. De maatregelen zijn nodig om het virus onder controle te krijgen, maar het is belangrijk de evenementenbranche niet te vergeten.

Studenten van de Hogeschool van Amsterdam en Koepelgevangenis Arnhem komen daarom met de #SaveTheNight campagne om aandacht te vragen voor zij die binnen deze branche hieronder lijden.

Bekijk de video op hun Facebookpagina:

Sectoren kunst en amusement zwaar getroffen

Verschillende onderzoeken hebben laten zien dat de sectoren kunst en amusement zwaar getroffen zijn door de gevolgen van Covid-19. Zo heeft Goldman Sachs in mei een daling van 25% van de wereldwijde muziekopbrengsten voorspeld, met een daling van 75% in live-opbrengsten. IMS Business Report constateerde dat de totale waarde van elektronische muziekindustrie met 56% zou kunnen dalen. Artiesten/DJ’s zien hun inkomsten met 61% teruglopen, terwijl 75% van de inkomsten van nachtclubs en festivals in rook opgaan. Dit meldt de organisatie Save The Night. Zij hebben deze conclusies en resultaten verzameld.

Over Save The Night

Save The Night is een maatschappelijk initiatief opgezet door studenten van de Hogeschool van Amsterdam. Met dit initiatief willen ze aandacht trekken voor de evenementenbranche, en willen ze een licht schijnen op wat wel mogelijk is bij versoepeling in deze moeilijke tijden.

SaveTheNight.001
Save The Night.
Floyd Aanen

Floyd is journalist en al jarenlang als razende reporter werkzaam in de (landelijke) media. Daarnaast een passievolle podcastmaker en hij staat graag voor...