In scène gezet, viraaltje of een blunder?
Er zijn meerdere opties variërend van een bewuste actie tot aan een mega-blunder. In alle gevallen is een ding zeker, het gaat viraal en niet zo’n beetje ook. Je kunt ook nog geloven dat Starbucks er dik voor heeft betaald maar die gaat 3 ijskoningen te ver want dat had ook Iglo zich waarschijnlijk wel gemeld. Game of Thrones is niet van de lolbroeken, daar kom je ook tijdens de 4e aflevering van het laatste seizoen wel achter. Vergeleken bij Cersei is die ijskoning met de blauwe ogen die heel goed tegen vuur kon een zachtaardige minkukel die zodra hij een prikje krijgt zijn hele leger laat verdwijnen. Te midden van al deze ellende past een goedkoop viraaltje niet. Blijft over dat het gewoon een giga blunder is.
Waarom is het nieuws?
Met 55 miljoen kijkers kan dit gebeuren, er is altijd wel ergens een gek die op dit soort dingen let. Bonusvraag, waarom schrijven we eigenlijk over deze nonsens? Wel. als het nieuws is in de landelijke media, op CNN en the Guardian en nog 100 van dat soort sites er melding van maken, dan is het nieuws. Een koffiecup, misschien wel van Starbucks dus.
Excuses van de GoT Producent
Het blijft nog even ‘wereldnieuws’ want inmiddels is duidelijk dat de beker er echt stond. Bernie Caulfield, producer van Game of Thrones, zegt in een reactie dat het voorval voorkomen had kunnen/moeten worden omdat er altijd een team van decorateurs aanwezig is die hierop moeten letten.
Starbucks vind het allemaal geweldig en reageert op Twitter met “We’re surprised she didn’t order a Dragon Drink‘. Ondertussen zitten wij eerlijk gezegd meer in spanning hoe het verder gaat in aflevering 5 van de serie. Volgens sommige acteurs is dit de meest heftige aflevering van 8 seizoenen Game of Thrones..
Beelden (c) HBO/Game of Thrones