Inspiratie voor feestelijke mails en onderwerpregels met een knipoog!

Inspiratie voor feestelijke mails en onderwerpregels met een knipoog!

Vorig artikel Volgend artikel

Traditiegetrouw is december de maand van de feestdagen én de maand van de marketing. Tijd voor feestelijke mails. Omzetten in de e-commerce liggen in de maanden november en december zo’n 30% hoger dan in de rest van het jaar – bron: Loyalityfacts.

Je wilt dan wel iets extra’s doen met je e-mailmarketing. Maar waar moet je beginnen? Wij helpen je op weg met dit artikel en het whitepaper “Wat te doen met je decembermailing?” die boordevol e-mailinspiratie zit, ook als je niet in de e-commerce zit.

Wat zet je in feestelijke mailings?

In je mails in november en december kun je inhaken op genoeg feestelijke events. Denk aan Black Friday ,Sinterklaas, Kerstmis en Oud en Nieuw. Maar Blue Monday is ook een dag om niet te vergeten in je e-mailmarketing! Waar kunnen je feestelijke mails nu over gaan?

  • Kerstinkopen stimuleren en de beste wensen doen
  • Aansluiten op goede voornemens
  • Je klanten een jaaroverzicht geven
  • Inspelen op trends en evenementen

We lichten het eerste moment uit aan de hand van een leuk voorbeeld van Marktplaats.

Kerstinkopen doen en de beste wensen

Alle grote merken hebben speciale feestelijke mails. Kijk maar eens in je eigen inbox rond december. Marktplaats pakte hun e-mailmarketing goed op tijdens feestdagen. Want dit is wel de meest bijzondere kop in een eerste contentblok ooit: ‘Je feestoutfit hangt bij de overburen’.

image014

De kracht van deze feestelijke mail is de consistentie van alle verschillende contentblokken. Vooral de combinatie tussen de vier tekstlinks in de lopende tekst en de vier kleinere visuals is goed gevonden. Kostuum, nette schoenen, manchetknopen en vlinderstrikje krijgen zo extra aandacht. Maar ook de combi tussen copy en beeld is on point. Hoe mooi is het om de CTA ‘Kijk rond bij je buren’ aan te laten sluiten op een kaartje van Nederland inclusief pins (bij je overburen).

De hele mail is een parel. Alles klopt. Zeker als je na de kerstdagen een mail ontvangt met als titel: Heb je een KerstMISkoop gekregen?

image012

E-mail onderwerpregels met een feestelijk knipoogje

De decembermaand is bij uitstek de tijd van leuke inhakers. Met inhakers speel je in op de actualiteit én kan je humor gebruiken. Wat dacht je van: Amstel Bier: Dank u Sinter Vaasje. ING: hoor wie dokt daar kind’ren? Waarom ook niet. Een feestelijk knipoogje kan bijna altijd.

  • Heerlijk avondje is gekomen (Durex)
  • Sinterklaas, wie kent ‘m niet? (Alzheimer Nederland)
  • Met Kerst moet je pieken (Jumbo Supermarkten)
  • Ho! Ho! Hoge korting bij Formido (Formido)

En we zien je al fronsen: hoe verzin ik een onderwerpregel voor mijn feestelijke mail rond december met een feestelijk knipoogje? Gewoon een beetje brainstormen met je marketingcollega’s, leuk om te doen!

Klaar voor jouw decembermailing?

Benieuwd naar meer voorbeelden, kant-en-klare ontwerpregels en lijstjes volinspiratie voor jouw eigen feestdagenmailing? Download dan gratis het whitepaper “Wat te doen met je decembermailing?”.

Hendrik Westerhuis

Hendrik Westerhuis is bij Spotler (ontstaan na het samengaan van de bedrijven Blinker en MailPlus) actief als schrijver, ontwikkelaar en publicist van...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies