E-mail21.11.2019

Inspiratie voor feestelijke mails en onderwerpregels met een knipoog!


Traditiegetrouw is december de maand van de feestdagen én de maand van de marketing. Tijd voor feestelijke mails. Omzetten in de e-commerce liggen in de maanden november en december zo’n 30% hoger dan in de rest van het jaar – bron: Loyalityfacts.

Je wilt dan wel iets extra’s doen met je e-mailmarketing. Maar waar moet je beginnen? Wij helpen je op weg met dit artikel en het whitepaper “Wat te doen met je decembermailing?” die boordevol e-mailinspiratie zit, ook als je niet in de e-commerce zit.

Wat zet je in feestelijke mailings?

In je mails in november en december kun je inhaken op genoeg feestelijke events. Denk aan Black Friday ,Sinterklaas, Kerstmis en Oud en Nieuw. Maar Blue Monday is ook een dag om niet te vergeten in je e-mailmarketing! Waar kunnen je feestelijke mails nu over gaan?

  • Kerstinkopen stimuleren en de beste wensen doen
  • Aansluiten op goede voornemens
  • Je klanten een jaaroverzicht geven
  • Inspelen op trends en evenementen

We lichten het eerste moment uit aan de hand van een leuk voorbeeld van Marktplaats.

Kerstinkopen doen en de beste wensen

Alle grote merken hebben speciale feestelijke mails. Kijk maar eens in je eigen inbox rond december. Marktplaats pakte hun e-mailmarketing goed op tijdens feestdagen. Want dit is wel de meest bijzondere kop in een eerste contentblok ooit: ‘Je feestoutfit hangt bij de overburen’.

image014
image014

De kracht van deze feestelijke mail is de consistentie van alle verschillende contentblokken. Vooral de combinatie tussen de vier tekstlinks in de lopende tekst en de vier kleinere visuals is goed gevonden. Kostuum, nette schoenen, manchetknopen en vlinderstrikje krijgen zo extra aandacht. Maar ook de combi tussen copy en beeld is on point. Hoe mooi is het om de CTA ‘Kijk rond bij je buren’ aan te laten sluiten op een kaartje van Nederland inclusief pins (bij je overburen).

De hele mail is een parel. Alles klopt. Zeker als je na de kerstdagen een mail ontvangt met als titel: Heb je een KerstMISkoop gekregen?

image012
image012

E-mail onderwerpregels met een feestelijk knipoogje

De decembermaand is bij uitstek de tijd van leuke inhakers. Met inhakers speel je in op de actualiteit én kan je humor gebruiken. Wat dacht je van: Amstel Bier: Dank u Sinter Vaasje. ING: hoor wie dokt daar kind’ren? Waarom ook niet. Een feestelijk knipoogje kan bijna altijd.

  • Heerlijk avondje is gekomen (Durex)
  • Sinterklaas, wie kent ‘m niet? (Alzheimer Nederland)
  • Met Kerst moet je pieken (Jumbo Supermarkten)
  • Ho! Ho! Hoge korting bij Formido (Formido)

En we zien je al fronsen: hoe verzin ik een onderwerpregel voor mijn feestelijke mail rond december met een feestelijk knipoogje? Gewoon een beetje brainstormen met je marketingcollega’s, leuk om te doen!

Klaar voor jouw decembermailing?

Benieuwd naar meer voorbeelden, kant-en-klare ontwerpregels en lijstjes volinspiratie voor jouw eigen feestdagenmailing? Download dan gratis het whitepaper “Wat te doen met je decembermailing?”.

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

Verder lezen over Email Marketing

​Nieuwsbrieven: heb je daar anno 2023 nog wat aan?

Het klinkt altijd als iets wat nog uit de tijd komt van de doorstuurmail en de ecard, en dat komt het ook: de nieuwsbrief. Waar doorstuurmails en ecards echter plaats hebben gemaakt voor phishing en appjes, is de nieuwsb...

Online13.10.2023

​Nieuwsbrieven: heb je daar anno 2023 nog wat aan?

10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023

De afgelopen dagen was het druk in Boston, want Hubspot hield zijn jaarlijkse bijeenkomst Inbound 2023. AI voerde, mede door aankondigingen van het bedrijf, de boventoon, maar er waren ook veel leuke, inspirerende en amb...

Marketing08.09.2023

10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023

​5 nieuwe KPI’s voor jouw e-mail marketing strategie

We zaten er al een tijdje op te wachten maar de eerste resultaten zijn binnen. De nieuwe privacy feature MPP van Apple heeft heel wat teweeg gebracht in de e-mail marketing wereld. Sinds de lancering van de privacy featu...

E-mail05.04.2023

​5 nieuwe KPI’s voor jouw e-mail marketing strategie

​Spotler Group neemt Wireless Services B.V. over

Spotler Group kondigt de overname aan van Wireless Services B.V., bestaande uit een hoogwaardig SMS-platform en Eazy, een toonaangevend omnichannel communicatieplatform dat consistente klantinteractie mogelijk maakt via...

Marketing21.03.2023

​Spotler Group neemt Wireless Services B.V. over

Omnichannel messagingdienst om conversational commerce, marketing en klantenservice te verbeteren
Dit zijn de finalisten van de Beste Brabantse Marketeer van 2022

Op woensdag 19 april 2023 is het zo ver. Dan worden de winnaars van de verkiezing van de Beste Brabantse Marketeer van 2022 bekendgemaakt. De uitreiking zal plaatsvinden in het Parktheater Eindhoven. Na twee spannende we...

Marketing10.03.2023

Dit zijn de finalisten van de Beste Brabantse Marketeer van 2022

​Spotler Group neemt Sooqr B.V. over

Spotler Group kondigt de overname aan van Sooqr B.V., een platform dat online retailconversies verhoogt en zo een hogere omzet realiseert. Dat doen zij met behulp van gepersonaliseerde onsite search, productaanbevelingen...

Marketing09.03.2023

​Spotler Group neemt Sooqr B.V. over

Conversieverhogende technologie om e-commerce aanbod te verbeteren
Spotler Group haalt € 30 miljoen op voor versnellen groei

Spotler Group, een snelgroeiende Europese leverancier van marketingtechnologie, kondigt de afronding aan van een financieringsronde van €30 miljoen, opgehaald onder nieuwe en bestaande aandeelhouders. Na de overname en...

Marketing15.12.2022

Spotler Group haalt € 30 miljoen op voor versnellen groei

Nederlandse E‑mail Marketing Benchmark 2022: cijfers en learnings uit Nederland

De Nederlandse E‑mail Marketing Benchmark 2022 is samengesteld uit de data van de Spotler en Tripolis. Zij brengen de volgende bekende e‑mail marketingsoftware op de markt: Spotler, Measuremail, Spike, Tripolis Dialo...

E-mail31.03.2022

Nederlandse E‑mail Marketing Benchmark 2022: cijfers en learnings uit Nederland

Verder lezen over Spotler

​OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie

OBI4wan, Spotler Nederland en Squeezely integreren hun operationele bedrijfsvoering en gaan verder als één organisatie onder de naam Spotler NL. Alle drie de bedrijven zijn al geruime tijd onderdeel van de Spotler Grou...

Marketing06.03.2024

​OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie

Spotler Group neemt ook Shopping Minds over

De Spotler Group blijft investeren in gepersonaliseerde e-commerce en kondigt de overname aan van Shopping Minds B.V., een cloud customer data platform dat is gebouwd om marketeers beter inzicht en gerichte omnichannel w...

E-mail02.08.2023

Spotler Group neemt ook Shopping Minds over

en blijft uitbreiden als Commerce Experience Platform
​Spotler Group neemt Wireless Services B.V. over

Spotler Group kondigt de overname aan van Wireless Services B.V., bestaande uit een hoogwaardig SMS-platform en Eazy, een toonaangevend omnichannel communicatieplatform dat consistente klantinteractie mogelijk maakt via...

Marketing21.03.2023

​Spotler Group neemt Wireless Services B.V. over

Omnichannel messagingdienst om conversational commerce, marketing en klantenservice te verbeteren
​Spotler Group neemt Sooqr B.V. over

Spotler Group kondigt de overname aan van Sooqr B.V., een platform dat online retailconversies verhoogt en zo een hogere omzet realiseert. Dat doen zij met behulp van gepersonaliseerde onsite search, productaanbevelingen...

Marketing09.03.2023

​Spotler Group neemt Sooqr B.V. over

Conversieverhogende technologie om e-commerce aanbod te verbeteren
Spotler Group haalt € 30 miljoen op voor versnellen groei

Spotler Group, een snelgroeiende Europese leverancier van marketingtechnologie, kondigt de afronding aan van een financieringsronde van €30 miljoen, opgehaald onder nieuwe en bestaande aandeelhouders. Na de overname en...

Marketing15.12.2022

Spotler Group haalt € 30 miljoen op voor versnellen groei

​Nieuw: het Nationaal E-mail Onderzoek 2021

Met trots presenteert Spotler alweer de achtste editie van het Nationaal Email Onderzoek! Het onderzoek laat een compleet beeld zien van het Nederlandse e-mail gebruik en omgang met social media. Daarnaast laat Spotler...

E-mail05.10.2021

​Nieuw: het Nationaal E-mail Onderzoek 2021

advertorial
​Spotler Group neemt Customer Data Platform (CDP) Squeezely over

De Spotler Group maakt vandaag bekend verheugd te zijn met het verwelkomen van Squeezely in haar groeiende portfolio van gelijkgestemde marketingtechnologiebedrijven. Met meer dan 100 e-commerce klanten heeft Squeezely h...

Marketing02.08.2021

​Spotler Group neemt Customer Data Platform (CDP) Squeezely over

Stappenplan voor automatische e-mail campagnes

Je snapt de definitie van e‑mail marketing automation en je wilt er ook liever vandaag dan morgen mee aan de slag. Maar waar moet je beginnen? Door termen als triggers, leadscoring, campagnes met verschillende mailings...

E-mail31.05.2021

Stappenplan voor automatische e-mail campagnes

advertorial