Inspiratie voor feestelijke mailings en onderwerpregels met een knipoog!

Inspiratie voor feestelijke mailings en onderwerpregels met een knipoog!

Vorig artikel Volgend artikel

Het is weer zover: de maand december staat weer voor de deur. Traditiegetrouw de maand van de feestdagen. En de maand van de marketing. Dat is wereldwijd zo. Omzetten in de e-commerce liggen in de maanden november en december zo’n 30% hoger dan in de rest van het jaar – bron: Loyalityfacts.

Je wilt dan wel iets extra’s doen met je mailings in december… maar waar moet je beginnen? Bij dit artikel natuurlijk. En het bijbehorende white paper “Wat te doen met je decembermailing?” die boordevol e-mailinspiratie zit, ook als je niet in de e-commerce zit.

Waar kun je over mailen in december of in januari?

Sinterklaas is net het land uit, maar er zijn nog genoeg andere momenten waar je op kunt inhaken deze maand. Of in januari, mocht je het nu echt te druk hebben natuurlijk. Je kunt:

  • kerstinkopen stimuleren en de beste wensen doen
  • aansluiten op goede voornemens
  • je klanten een jaaroverzicht geven
  • iets doen met trends en agenda’s

We lichten het eerste moment uit aan de hand van een leuk voorbeeld van Marktplaats.

Kerstinkopen doen en de beste wensen

Alle grote merken hebben speciale kerstmailings. Allemaal even mooi. Kijk maar eens in je eigen inbox. Waar je dan zo snel geen kerstmailing van verwacht, is Marktplaats. En het moet gezegd: de meest bijzondere kop in een eerste contentblok ooit: je feestoutfit hangt bij de overburen.

image014

De kracht van deze mail is de consistentie van alle verschillende contentblokken. Vooral de combinatie tussen de vier tekstlinks in de lopende tekst en de vier kleinere visuals is goed gevonden. Kostuum, nette schoenen, manchetknopen en vlinderstrikje krijgen zo extra aandacht. Maar ook de combi tussen copy en beeld is magnifiek. Hoe mooi is het om de CTA Kijk rond bij je buren aan te laten sluiten op een kaartje van Nederland inclusief pins (bij je overburen).

De hele mail is een parel. Alles klopt eraan. Zeker als je na de kerstdagen een mail ontvangt met als titel: Heb je een KerstMISkoop gekregen?

image012

Onderwerpregels met een feestelijk knipoogje

De decembermaand is bij uitstek de tijd van leuke inhakers. Amstel Bier: Dank u Sinter Vaasje. ING: hoor wie dokt daar kind’ren? Waarom ook niet. Een feestelijk knipoogje kan bijna altijd.

  • Heerlijk avondje is gekomen (Durex)
  • Sinterklaas, wie kent ‘m niet? (Alzheimer Nederland)
  • Met Kerst moet je pieken (Jumbo Supermarkten)
  • Ho! Ho! Hoge korting bij Formido (Formido)

En we zien je al fronsen: hoe verzin ik een onderwerpregel voor mijn decembermailing met een feestelijk knipoogje? Gewoon een beetje brainstormen met je marketingcollega’s, leuk om te doen!

Klaar voor jouw decembermailing?

Benieuwd naar meer voorbeelden, kant-en-klare ontwerpregels en lijstjes vol warme feestdagenwoorden ter inspiratie voor jouw eigen feestdagenmailing? Download dan gratis het white paper “Wat te doen met je decembermailing?”. Fijne feestdagen!

Meer content

Hendrik Westerhuis

Hendrik Westerhuis is bij Spotler (ontstaan na het samengaan van de bedrijven Blinker en MailPlus) actief als schrijver, ontwikkelaar en publicist van...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies