E-mail07.02.2007

E-mail beïnvloedt aankoopbeslissingen


-106.jpg
-106.jpg

Onderzoek van Microsoft Digital Advertising Solutions heeft uitgewezen dat e-mail een belangrijke invloed heeft op aankoopbeslissingen van consumenten. Dit onderzoek is door MetrixLab in opdracht van Microsoft uitgevoerd onder meer dan 14.000 e-mailgebruikers. De resultaten laten adverteerders zien dat e-mail de kans biedt om op een belangrijk invloedspunt contact te maken met de doelgroep. Verder laat onderzoek van Universal McCann zien dat e-mail de betrouwbaarste bron van informatie is, na mondelinge informatieoverdracht.

“De uitkomsten van dit onderzoek geven duidelijk aan dat e-mail belangrijk is voor consumenten om met vrienden en familie te praten over waar zij heengaan of wat zij van plan zijn te kopen. Dat betekent dat onze Windows Live Mail en Hotmail services, gezien hun enorme bereik, effectief gebruikt kunnen worden door marketeers om hun merk te profileren voor consumenten die voor een aankoopbeslissing staan”, aldus Jacqueline Smit, onder meer verantwoordelijk voor Microsoft Digital Advertising Solutions Nederland.

Het onderzoek is eind 2006 door MetrixLab uitgevoerd in Brazilië, China, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Uit de resultaten blijkt dat belangrijke beslissingen worden beïnvloed door conversaties binnen e-mail, zoals Windows Live Mail en MSN Hotmail, met in Nederland ruim 6,3 miljoen accounts:

* Van de respondenten praat 67 procent van de mannen en 81 procent van de vrouwen via Windows Live Mail of MSN Hotmail over sociale aangelegenheden, zoals bezoek aan films, concerten, evenementen of restaurants;

* Van de mannen praat 41 procent via e-mail over financiële diensten die zij afnemen;

* Van de vrouwen praat 77 procent over reizen; 61 procent van de respondenten discussieert over hun opleidingsmogelijkheden, terwijl 71 procent van de 18- tot 35-jarigen via e-mail over hun carrière praat.

Verder geeft 45 procent aan dat e-mail voor hen het betrouwbaarste communicatiemiddel is. Dat betekent dat mondelinge aanbevelingen en adviezen en meningen van bekenden via e-mail de sterkste invloed hebben wanneer consumenten een aankoop overwegen:

* Twee derde van de respondenten bediscussiëren via Windows Live Mail of MSN Hotmail muziek die zij willen aanschaffen. Dit aantal bedraagt 68 procent in de categorie 18- tot 35-jarigen;

* 56 procent van de mannen praat over auto’s;

* 73 procent van de mannen en 58 procent van de vrouwen praat over elektronische apparatuur en gadgets voor de aankoop;

* 61 procent van de mannen en 54 procent van de vrouwen praat via e-mail over mobiele telefoons alvorens deze te kopen.

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

Verder lezen over Microsoft

Dit zijn volgens LinkedIn de beste bedrijven voor carrièreontwikkeling in 2024

Deze jaarlijkse lijst biedt een overzicht van de 15 beste werkplekken voor professionals om op dit moment carrière te maken in Nederland. Het is dit jaar een mix van bedrijven in tech, financiën, consumentengoederen en logistiek.

Social Media16.04.2024

Dit zijn volgens LinkedIn de beste bedrijven voor carrièreontwikkeling in 2024

Windows 11 wordt voorzien van meer reclame

Windows staat al bol van de advertenties, maar daar komt nog veel meer bij. Microsoft introduceert straks aanbevolen apps.

Online11.04.2024

Windows 11 wordt voorzien van meer reclame

Xbox krijgt een AI-chatbot die nu al tegenvalt

Microsoft is van plan om een virtuele chatbot aan zijn Xbox-gameconsole toe te voegen. Het gaat dan om een chatbot die door middel van kunstmatige intelligentie helpt bij de klantenservice. Denk bijvoorbeeld aan vragen d...

Gaming05.04.2024

Xbox krijgt een AI-chatbot die nu al tegenvalt

Tijdmachine: Microsoft Bob was Microsoft voor beginners

Het is al 29 jaar geleden dat Microsoft met Bob kwam. Niet de bewust onbeschonken bestuurder, maar een gebruikersomgeving die was bedoeld om mensen die zich niet zo comfortabel voelden bij het gebruiken van een computer...

Technology01.04.2024

Tijdmachine: Microsoft Bob was Microsoft voor beginners

Microsoft gaat het doen: Teams en Office scheiden

Veel mensen adviseren ertegen, maar Microsoft gaat het toch doen: Office en Teams scheiden. Het komt dan met een nieuwe versie van Microsoft 365 en Office 365 waarbij Teams er niet meer bij zit. Microsoft doet dat echter...

Marketing01.04.2024

Microsoft gaat het doen: Teams en Office scheiden

Komt er een witte, discloze Xbox Series X?

De zwarte Xbox Series X kennen we: maar Microsoft schijnt ook een witte variant in de maak te hebben. Het apparaat is nagenoeg identiek aan de zwarte, maar komt behalve in een andere kleur ook zonder disc drive. Xbox Ser...

Gaming28.03.2024

Komt er een witte, discloze Xbox Series X?

​Microsoft Teams verenigt eindelijk privé en zakelijk gebruik

Sinds het thuiswerken is zakelijk en privé meer dan ooit verwoven. De een kan daar beter mee omgaan dan de ander, maar waar we het allemaal over eens kunnen zijn is dat die constante scheiding niet altijd zijn vruchten...

Online14.03.2024

​Microsoft Teams verenigt eindelijk privé en zakelijk gebruik

​5 toffe dingen die je kunt doen met Microsoft Designer

Je kunt het wiel natuurlijk zelf proberen uit te vinden door te ploeteren in Photoshop of Canva, maar tegenwoordig kan AI je met talloze dingen helpen. Zo ook binnen Microsoft Designer, waar je heel toffe stickers kunt m...

Online12.03.2024

​5 toffe dingen die je kunt doen met Microsoft Designer