E-mail20.12.2008

Autobedrijven succesvol met e-mail marketing


autobedrijven-succesvol-met-e-mail-marke.jpg
autobedrijven-succesvol-met-e-mail-marke.jpg

Het samenwerkingsverband tussen DTC Media en AutoDNA blijkt een succesvolle combinatie te zijn. Dit is het gevolg van een geheel nieuwe en innovatieve werkwijze. DTC Media is als mediabureau gespecialiseerd in mailing solutions voor de automotive branche. AutoDNA biedt de consument een betrouwbare online autotaxatie. Beide partijen hebben de handen ineen geslagen, autobedrijven kunnen daar de vruchten van plukken.

Taxatie van de huidige auto vormt vaak de eerste stap van het koopproces dat de consument in gaat. De dealer kan daar op inspringen door deze prospects te attenderen op het auto-aanbod, show of specifieke acties.

Dat gebeurt via een gepersonaliseerde Direct e-Mail, uit naam van de dealer en in de stijl van het automerk vormgegeven. DTC Media draagt zorg voor de tekst en de opmaak van de e-mailing, AutoDNA levert de juiste e-mailadressen en De Nieuwe Zaak regelt de personalisatie en verzending.

De afgelopen 6 weken is er een pilotfase doorlopen. Daarin werd voor diverse autobedrijven een DM-campagne via e-mail gerealiseerd. Via onder andere Louwman Den Haag, AutoXL en Vaartland werd aspirant autokopers een extra inruilbonus tot zo’n € 3.500,- bovenop de AutoDNA taxatiewaarde aangeboden. Deze op occasionshows en in schriftelijke Direct Mail succesvolle actie bleek ook online een voltreffer. De e-mail nieuwsbrieven werden bovengemiddeld gelezen en vele consumenten kwamen daadwerkelijk met het taxatierapport van AutoDNA naar de showroom en schaften uiteindelijk een occasion aan.

...

Verder lezen over Auto

Verkeershufters trekken zich echt wat aan van brief politie

Het zal in sommige gevallen ongetwijfeld toeval zijn (en het jaar is nog niet voorbij…), maar de politie durft al voorzichtig te stellen dat het schrijven van een rake brief helpt.

Automotive04.12.2024

Verkeershufters trekken zich echt wat aan van brief politie

Automerk Jaguar is niet wat het was: maar is dat slecht?

Het merk, dat je toch snel associeert met zakenmannen die veel geld te spenderen hebben, slaat duidelijk een andere weg in. Eentje waardoor je bijna zou denken dat Jaguar gehackt is.

Automotive03.12.2024

Automerk Jaguar is niet wat het was: maar is dat slecht?

Er komt een elfde Formule 1-team bij in 2026

Gezien hoe de F1 zich de laatste jaren ontwikkelt is het een heel logische keuze dat het ultra-Amerikaanse Cadillac zijn intrede doet.

Automotive26.11.2024

Er komt een elfde Formule 1-team bij in 2026

De mooiste auto’s uit de geheime collectie van Alfa Romeo

Er kunnen veel redenen zijn voor auto's om in het geheime gedeelte van het museum terecht te komen. Nieuwsgierig wat er staat? Kijk mee.

Automotive15.11.2024

De mooiste auto’s uit de geheime collectie van Alfa Romeo

Waarom je Spotify Car Thing niet moet weggooien

Spotify lanceerde het en na een half jaar was het klaar. Doodzonde natuurlijk, maar gelukkig is er een tweede leven mogelijk voor Spotify Car Thing.

Gadgets13.11.2024

Waarom je Spotify Car Thing niet moet weggooien

Abarth 600e: is de elektrische schorpioen zijn logo waard?

Best een risico voor Abarth om de keuze te maken helemaal over te stappen naar elektrische modellen. Is de nieuwe 600e alsnog een echte Abarth?

Automotive09.11.2024

Abarth 600e: is de elektrische schorpioen zijn logo waard?

Lancia herpakt de rallygeest met Lancia Ypsilon Rally 4 HF

De Ypsilon is terug en heeft meerdere gedaantes. We reden mee met een rallyrijder in de allernieuwste Ypsilon. Echt waar, namelijk de Ypsilon Rally 4 HF.

Automotive30.10.2024

Lancia herpakt de rallygeest met Lancia Ypsilon Rally 4 HF

De automatische noodrem op auto’s redt meer levens dan ooit

De automatische noodrem waarvan steeds meer auto’s worden voorzien blijkt echt levens te redden. Ze worden steeds beter in het voorkomen van ongelukken. 

Automotive24.10.2024

De automatische noodrem op auto’s redt meer levens dan ooit