Het mag duidelijk zijn dat er een verschil zit in de manier waarop traditionele media verslag legt in vergelijking met de blogosfeer. Zo is men via blogs (maar ook Twitter) in staat om sneller in te spelen op actualiteiten waar de traditionele partijen zich beroepen op een hogere kwaliteit en professionaliteit. Nog los van het al dan niet waar zijn van deze statements, hoe zit het met de gekozen onderwerpen? En op welke bronnen beroepen beide groepen zich? Flowtown maakte een infographic.
Opvallend in de infographic is het feit dat beide kampen nagenoeg even veel aandacht geven aan een aantal onderwerpen. Daarin zijn alleen wetenschap en techniek een vreemde eend. Online is er opzienbarend meer aandacht voor deze onderwerp in verhouding tot offline.
Ook op Twitter blijft technologie een veel besproken onderwerp. Veel van de toponderwerpen op blogs zien we logischerwijs ook weer terugkomen op Twitter.
Verder lezen over Infographic
DC Business07.10.2021
Virtual twins: nieuwe troef voor klinische studies?
Vacatures26.02.2020
10 banen die 10 jaar geleden nog niet bestonden [Infographic]
Social Media10.12.2019
Social Media Cheat Sheet voor 2020
E-mail25.02.2019
[Infographic] Segmentatie versus Personalisatie
advertorialOnline23.12.2018
Wat ligt er voor jou onder de kerstboom?
Nederland gaat voor keuzevrijheidSocial Media11.12.2018
Het Social Media Cheat Sheet voor 2019
Online13.04.2018
Generatie Z droomt van geld verdienen … maar werk gaat niet boven alles
InfographicMarketing05.03.2018