De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Marketingmanagers verwachten de komende jaren meer uit te geven aan visuele content. Met name video en grafisch ontwerp zijn populaire investeringen.
Redenen visuele content
Twee op de drie marketingmanagers (66 procent) verwacht dat het budget voor visuele content volgend jaar stijgt. Slechts 3 procent wil hier minder aan uitgeven, de resterende 31 procent houdt het budget gelijk. De belangrijkste redenen voor het inzetten van visuele content zijn de relatief hoge mate van interactie, de populariteit van visuele content op social media en de emotionele aantrekkingskracht van visuals.
Vorm van visuele content
Grafisch ontwerp en video zijn de meest populaire vormen van visuele content; ze worden door ongeveer 70 procent van de marketeers ingezet. De meerderheid maakt gebruik van interne resources om deze content te ontwikkelen.
Meten van visuele content
Vier op de vijf geven aan dat ze de ROI van visuele content meten. Twee derde heeft een positieve ROI op visuele content. De meest gebruikte KPI’s zijn het aantal views, likes en unieke viewers. Opvallend genoeg worden click-through rates slechts door 15 procent gebruikt om het succes van visuele content te meten.
De merken die het meest gewaardeerd worden om hun visuele communicatiestrategie zijn Apple, YouTube en Coca-Cola.
Onderzoek via Lewis.
Verder lezen over Online Marketing
Marketing06.03.2024
OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie
Online22.01.2024
Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?
Social Media28.12.2023
Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen
Marketing14.12.2023
Google: ‘Dit zijn de digitale marketingtrends van 2024’
DC Business26.10.2023
Growth hacken: waarom dat anno 2023 zo populair is
Marketing08.09.2023
10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023
Marketing06.09.2023
HubSpot komt met HubSpot AI: generatieve AI voor MKB’s
Marketing18.08.2023