​Nederlandse femtech startup Rosesta wint verpakkingsprijs

​Nederlandse femtech startup Rosesta wint verpakkingsprijs

Vorig artikel Volgend artikel

Nu er steeds meer wordt gekeken naar hoe duurzaam producten kunnen worden gemaakt, is er ook een groter wordende interesse in verpakkingsmateriaal en -design. Niet alleen het materiaal kan duurzamer, een kleinere verpakking kan ervoor zorgen dat er meer producten in een doos of vrachtwagen passen, wat zorgt voor een efficiëntere manier van transporteren. De Nederlandse femtech startup Rosesta heeft prijs gewonnen met de verpakking van hun Ferti-lily.

Over-the-counter medicatie

In de farmaceutische wereld is er een groot verschil tussen medicijnen die via een apotheek worden verkocht en medicijnen die je bijvoorbeeld in de drogist kunt kopen. Bij het een is de verpakking niet belangrijk, want het wordt vaak in een wit doosje van de apotheek gedaan. Maar bij de verpakkingen van drogisterij-artikelen moet je als maker van dat product zorgen dat die van jou opvalt. Deze worden namelijk OTC (over-the-counter) verkocht en het is essentieel dat klanten zien wat ze gaan kopen. In sommige gevallen, zoals bijvoorbeeld bij het artikel van Rosesta, is ook een bepaalde mate van onzekerheid aanwezig bij de klant, waardoor de verpakking vooral vriendelijkheid moet uitstralen.

Dat is gelukt. Rosesta Medical won met hun Ferti-lily conceptiecup de prijs voor Best OTC Packaging, een prijs die in Londen werd uitgereikt tijdens de OTC Marketing Awards. Deze awards werden dit jaar voor de 25ste keer uitgereikt. Volgens Tom Gallen van HBW Insight was de kwaliteit van de inzendingen dit jaar uitzonderlijk hoog. Hoewel GlaxoSmithKline, Perrigo, Nelsons en Performance Health kans maakten op de award, ging Rosesta Medical er met de prijs vandoor. De jury meent dat de verpakking van Ferti-lily vooral in de details prijzenswaardig is.

Ferti-lily

Zo zijn onder andere de verpakking en de pictogrammen excellent, gebruiksvriendelijk en helder. Bovendien zijn deze echt gericht op de consument, zo zegt de jury over het doosje waarin de conceptiecup zit. De poeder-achtige, zachte kleur valt in de smaak, evenals de subtiliteit van het ontwerp. Dat is zelfs te zien aan het logo van Ferti-lily, dat bestaat uit simpele en toch sterke zwarte lijnen.

fertilily

Meer content

Redactie Business

DC Business is het zakelijke platform van Dutchcowboys. Hier heeft u de mogelijkheid tot het plaatsen van nieuws en/of persberichten gericht op de zakelijke...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies