DC Business is het zakelijke platform van Dutchcowboys en wordt beheerd door Sylvia. Met veel passie en energie helpt Sylvia organisaties en merken gericht te communiceren in het huidige tijdperk van information overload. Zij doet dat door een doordachte inzet van SEO, de DC websites en haar social media kanalen.
Om Riverdale weer een sterke positie te laten innemen in de home & living branche zijn ze een strategisch parnerschap aan gegaan met Nederlands Merkgoed (NMG). Deze participatiemaatschappij richt zich op het bouwen van sterke consumentenmerken. Door een belang te nemen in Riverdale heeft het bedrijf de afgelopen maanden een nieuwe strategische koers ingezet die nu al haar vruchten afwerpt.
Marcel Bregman van Riverdale, zegt: “de afgelopen twee jaar zijn, mede door Corona, best zwaar geweest voor ons bedrijf. We hadden daarbij te veel hooi op onze vork genomen waardoor we focus verloren, met omzet daling als gevolg. Met de komst van NMG is er een duidelijke lijn en visie neergezet, waarbij de focus meer komt te liggen op woonaccessoires, geurproducten en klein meubelen. Op deze nieuwe strategie wordt in de markt direct al goed gereageerd, hetgeen ons sterkt in de gedachte dat we op de goede weg zijn. Het doel is om van Riverdale weer een helder consumentenmerk te maken dat staat voor kwaliteit en hoogstaand design. We willen het merk weer volop onder de mensen brengen, wat we onder meer zullen doen door ons meer te richten op het gifting segment”.
Zichtbaarder in de media
Onderdeel van de nieuwe strategie is ook dat Riverdale als merk zichtbaarder zal worden in de media. Er wordt in samenwerking met NMG een campagne ontwikkeld, waarmee de nieuwe positionering helder op het netvlies van de consument zal komen.
Familie investeert mee
Riverdale is altijd een familiebedrijf geweest en ook naar de toekomst toe blijft de familie een belangrijke rol in het bedrijf spelen, hetgeen nog eens wordt onderstreept door het feit dat de familie ook heeft deelgenomen aan deze investeringsronde.
Mede dankzij dit extra kapitaal, kan er in de komende jaren flink geïnvesteerd worden in product innovatie en slimme commerciële concepten waarmee retailers weer goede doorverkoop en marges kunnen realiseren. Bregman: ‘Met de nieuwe koerswijziging willen we natuurlijk zowel onze handelspartners als de eindconsument blij maken’.
Verder lezen over Bedrijven
Social Media16.04.2024
Dit zijn volgens LinkedIn de beste bedrijven voor carrièreontwikkeling in 2024
DC Business09.04.2024
Waar moet je op letten bij het inrichten van jouw kapsalon?
Technology28.03.2024
Hoe gepersonaliseerde software innovatie aandrijft
Gadgets07.03.2024
Nieuwe webcams van Logitech: MX Brio & MX Brio 705 for Business
DC Business29.02.2024
Expatfile vereenvoudigt FBAR-aangiftes voor Amerikanen
DC Business25.02.2024
Dit is waarom jij als ondernemer een kredietverzekering moet hebben
Online13.02.2024
Waarom een Kanban-training voor veel beroepen werkt
DC Business31.01.2024
Van zzp naar zmp: denk aan de verplichte RI&E!
Verder lezen over Investeren
Technology14.07.2023
Veiligheid en transparantie begint bij crypto-educatie
Online06.07.2023
Investeren met AI: revolutie of slecht idee?
DC Business16.06.2023
Hoopvol leven: crowdfunding voor bier is een investering in het leven
DC Business03.04.2023
Beleggen in crisistijd
Technology11.04.2022
Liander breidt stroomnetwerk uit
Netbeheerder steekt ruim 3,1 miljard in het elektriciteitsnetwerkOnline04.04.2022
Kan je in crypto investeren zonder fomo?
Online07.03.2022
3 interessante crypto’s om in te investeren in 2022
Online22.02.2022