DC Business01.07.2020

​Marion Koopman ook aan de slag als Chief Growth Officer binnen GroupM EMEA


Vanaf juli gaat Marion Koopman haar rol als CEO bij Greenhouse combineren met de rol van CGO binnen GroupM EMEA. Ze wordt hierbij verantwoordelijk voor de definitie van de groeivisie, en de strategische uitvoering ervan, in samenwerking met de diverse bureaus en verantwoordelijke EXCO’s in de landen. Een belangrijke rol hierin speelt de integratie van GroupM diensten en specialiteiten op het gebied van data, technologie, creatieve optimalisatie, automatisering en kunstmatige intelligentie.

Greenhouse

Als CEO van Greenhouse heeft Koopman het gespecialiseerde online marketingbureau in 7 jaar geleid van 50 naar 500 medewerkers, waarbij een succesvolle integratie en samenwerking met de GroupM mediabureaus is opgezet. Greenhouse heeft zich ontwikkeld tot een van de meest toonaangevende digitale marketing- en mediabedrijven van Nederland. Vorig jaar werd Greenhouse bekroond tot Digitaal Bureau van het Jaar tijdens de jaarlijkse AMMA verkiezing.

Naast de imposante groei is met name de innovatiekracht en het vermogen van Greenhouse om diverse andere business binnen het netwerk te verbinden en te versterken in het buitenland niet onopgemerkt gebleven. De behoefte vanuit GroupM/WPP om deze kennis en ervaring internationaal toe te passen is groot.

Marion Koopman: “Na 7 jaar Nederland kijk ik ernaar uit om mijn horizon letterlijk en figuurlijk te verbreden. Dat ik deze functie mag vervullen en tegelijkertijd ook Greenhouse mag blijven leiden is een geweldige kans. Binnen Greenhouse staat een stevig leiderschapsteam met daar omheen fantastische talenten waardoor ik me gesteund voel deze stap te kunnen maken. En door tegelijkertijd bij Greenhouse betrokken te blijven heb ik de kans om alle kennis, expertise en ideeën uit Nederland mee te nemen in mijn nieuwe internationale rol.”

Met deze aanstelling krijgt een Nederlandse topvrouw een belangrijke functie binnen het wereldwijd communicatie netwerk van WPP. Een belangrijk signaal dat Nederland nog altijd voorop loopt binnen digitale media, innovatie en samenwerking.

Verder lezen over Toekomst

SAP opent een experience center dat volledig is gericht op AI

SAP Labs France, een SAP-dochteronderneming die zich bezighoudt met R&D-activiteiten, kondigt de opening aan van haar Customer Experience Center in het Zuid-Franse technologiepark Sophia Antipolis.

Technology17.04.2024

SAP opent een experience center dat volledig is gericht op AI

AI in de Zorg: Inzichten van HLTH Europe Roadshow 2024

Na de verhelderende presentaties tijdens de HLTH Europe Roadshow 2024 blijft één ding onmiskenbaar: de toekomst van de gezondheidszorg is nauw verweven met technologische innovatie.

Technology17.04.2024

AI in de Zorg: Inzichten van HLTH Europe Roadshow 2024

Die botsproef in de ruimte heeft een Nederlands tintje

Ergens in de uitgestrektheid van de ruimte zou zomaar een onopgemerkte asteroïde op koers kunnen liggen voor een frontale botsing met de aarde.

Technology15.04.2024

Die botsproef in de ruimte heeft een Nederlands tintje

Dit is HyperScout H.
Nationale Quantum Cursus nu beschikbaar voor het grote publiek

Deze cursus is een initiatief om het brede publiek, scholieren, bedrijven en beleidsmakers bewust te maken van de opkomende mogelijkheden en uitdagingen van quantumtechnologie.

Technology15.04.2024

Nationale Quantum Cursus nu beschikbaar voor het grote publiek

Quantum wordt de volgende techrevolutie
2024 is hét jaar om te investeren in een thuisbatterij

Weet je hoeveel van de stroom die je zonnepanelen opwekken je zelf gebruikt? 30 procent. De rest gaat terug het net op.

Technology12.04.2024

2024 is hét jaar om te investeren in een thuisbatterij

En dit is waarom
135.000 voetstappen voor een duurzame boodschap in de sneeuw

Marketing12.04.2024

135.000 voetstappen voor een duurzame boodschap in de sneeuw

in de strijd tegen plastic
Stellantis Freedom of Mobility Forum ambitie voor wereldwijde duurzame mobiliteit

Het Freedom of Mobility Forum is is een platform dat geïnitieerd is door Stellantis, een van de grootste wereldwijde autofabrikanten en bij ons bekend met o.a. merken als Fiat, Opel, Peugeot, DS Automobiles, Citroen, Je...

Technology27.03.2024

Stellantis Freedom of Mobility Forum ambitie voor wereldwijde duurzame mobiliteit

Benzine, diesel of elektriciteit: wat is milieuvriendelijker?

Vandaag de dag is een auto niet meer weg te denken uit onze wereld. En hoeveel problemen er ook aan verbonden zijn (files, brandstofprijzen, milieuschade, ongelukken, enzovoort), de mensheid blijft steeds meer nieuwe voe...

DC Business21.03.2024

Benzine, diesel of elektriciteit: wat is milieuvriendelijker?

Correlatie tussen prijs en milieuvriendelijkheid van brandstof in Nederland