Gratis eBoek: Intellectueel Eigendom in Bedrijf deel 4 - reclame

Gratis eBoek: Intellectueel Eigendom in Bedrijf deel 4 - reclame

IE in het bedrijfsleven helder uiteen gezet in gratis eBook

Vorig artikel Volgend artikel

Na drie succesvolle eerdere delen in de achtdelige reeks over intellectueel eigendom (‘IE’), uitgegeven door Legaltree Publishers, is het vierde deel, ‘Reclame’, nu ook beschikbaar als gratis eBook. Dit vooruitlopend op de hardcover die op 18 mei wordt gepresenteerd.

‘Reclame’ is geen boek van theoretische beschouwingen, maar een écht praktisch handboek voor iedereen die geen risico’s wil nemen als het gaat om de bescherming en het gebruik van intellectueel kapitaal. Net zoals de eerdere delen in de serie geschreven in de inmiddels bekende begrijpelijke taal en vol met aansprekende voorbeelden uit de dagelijkse praktijk.

Juridische expertise, maar dan helder

Dat reclame een sterk visueel gericht vakgebied is, vindt z’n weerslag in dit boek. De cases worden ruimschoots door beelden ondersteund. Mede daardoor is dit deel aanmerkelijk dikker geworden.

Auteurs Marjolein Driessen (advocaat/partner bij Legaltree en IE-specialist) en Theo-Willem van Leeuwen (merkenjurist en eigenaar van merkenbureau Abcor) zijn er opnieuw in geslaagd juridische expertise te vertalen in direct bruikbare en toepasbare tips voor iedereen die met reclame te maken heeft en die wil weten waar de juridische grenzen liggen.

Een hoofdstuk over misleidende reclame in de voedingsindustrie is geschreven door gastauteur Irene Verheijen-Scholten, een expert op dit gebied en eveneens advocaat/partner bij Legaltree.

​Reclame, deel 4 van IE in Bedrijf, is een must read voor ondernemers, bedrijven én de reclame-industrie.
- Marjolein Driessen

Reclame raakt identiteit van merken en bedrijven

Reclame is niet weg te denken uit ons leven. We worden er dag in dag uit en vrijwel overal mee geconfronteerd. Dus ook in de juridische praktijk. Reclame raakt de identiteit van merken en bedrijven. Juist daarom zijn zaken op dit gebied voor betrokkenen vaak zwaarwegend. En ook daarom valt er over reclame meer te schrijven dan er in een boek past.

In IE in Bedrijf – Reclame gaan Driessen en Van Leeuwen in op de belangrijkste onderwerpen, zoals vergelijkende en misleidende reclame, de regels die gelden bij online media, gebruik van portretten of characters, inhakers die worden gemaakt bij belangrijke gebeurtenissen en evenementen en ambush marketing.

Het boek staat, nog meer dan de eerste drie delen van IE in Bedrijf, boordevol praktijkvoorbeelden, tips en fabels. IE in Bedrijf – Reclame is hierdoor onmisbaar voor zowel ondernemingen die hun intellectueel eigendom willen beschermen, als voor de reclame-industrie zelf.

IE-InBedrijf-omslag_deel-4_VOOR-WEB
De eBook kun je hier gratis downloaden.

Wegwijzer in een woud van regelgeving

Merkenrecht, modellenrecht, auteursrecht, portretrecht, handelsnaamrecht, octrooirecht. Het intellectuele eigendomsrecht dat een grote rol speelt in reclame, omvat een verzameling wettelijke regelingen dat een oerwoud vormt waar veel ondernemers niet meer uit komen.

Dit handboek verschaft echter waar mogelijk duidelijkheid. “Het komt veel voor dat geen juridisch advies wordt ingewonnen of dat advies wordt gegeven door juristen die geen specialist zijn op dit gebied. Dat leidt regelmatig tot verkeerde adviezen en onnodige rechtszaken die veel energie, tijd en geld kosten. Dat willen we met deze serie boeken helpen voorkomen.” , aldus de auteurs.

Interesse? Het boek is als eBook gratis te downloaden. Een hard copy versie is vanaf ongeveer 15 mei a.s. te bestellen via Bol.com. Meer informatie over en aanmeldingen voor de presentatie op 18 mei a.s. via: info@ie-inbedrijf.nl.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies