Porsche. Uncommon.’ Een ongewone merkcampagne

Porsche. Uncommon.’ Een ongewone merkcampagne

Rijden in een Porsche is een buitengewone ervaring

Vorig artikel Volgend artikel

Porsche komt met een nieuwe merkcampagne: Porsche Uncommon. In een serie spectaculaire video’s laat het merk zien dat rijden in een Porsche het brein op een speciale manier prikkelt. Hersengedeeltes die normaal gesproken ‘standby’ staan, worden door een rit in een Porsche geactiveerd op dezelfde wijze als bijvoorbeeld in een vlucht met een straaljager waarbij het soms tot 6G of meer gaat. Porsche Uncommon is daarom een campagne die laat zien dat Porsche's buitengewone sportauto’s zijn voor echte liefhebbers van snelheid.

Nucleus Accumbens
Hoe speciaal het rijden in een Porsche is, wordt in de campagne duidelijk gemaakt aan de hand van een serie video’s, die te zien zijn via de website porsche.nl/uncommon. Daarbij nemen proefpersonen plaats in een Porsche. Ze zijn dan gekoppeld aan een EEG-monitor.

Ongeacht het type Porsche komt tijdens de rit naar voren dat bepaalde gedeelten van de hersenen worden geprikkeld en er grote hoeveelheden dopamine vrijkomt. Om precies te zijn: de gedeelten die alleen actief worden in uitzonderlijke situaties zoals verliefd zijn, oog in oog staan met een wild dier of parachutespringen. Elke Porsche ‘raakt’ de hersenen op die speciale manier. En dat is precies wat Porsche wil duidelijk maken, het rijden in een Porsche is een buitengewone ervaring.

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies