Porsche begint met online autoverkoop

Porsche begint met online autoverkoop

Vorig artikel Volgend artikel

Porsche begint met het online verkopen van nieuwe en tweedehands auto's in Duitsland. Het hele verkoopproces vindt online plaats, op de laatste handeling na. Voor het zetten van de definitieve handtekening en om de auto op te halen, moet je nog langs een van de Porsche dealers. Het is zelfs mogelijk om ook de inruil van je oude auto online te regelen.

End-to-end betaaloplossing

In het persbericht van Porsche lezen we dat afrekenen gebeurt in een veilige omgeving, die de verwerking van privacygevoelige gegevens mogelijk maakt. Het is ook mogelijk om een Porsche te leasen en daar online een contract voor af te sluiten.

Tegenwoordig schakelen klanten vanzelfsprekend tussen de digitale wereld en de fysieke detailhandel. Onze nieuwe digitale markt voorziet in deze behoefte en maakt daarom de ervaring van het kopen van een voertuig nog eenvoudiger. We zullen ons algehele digitale ecosysteem blijven uitbreiden en, naast voertuigen, ook Porsche-specifieke mobiliteitsproducten en -diensten wereldwijd aanbieden.
- Detlev von Platen, Member of the Executive Board for Sales and Marketing at Porsche AG

Uitrol in heel Europa

Het online kopen van een Porsche kan in Duitsland vanaf 2020. Na de lancering zal dit concept in de rest van Europa worden uitgerold. Meer dan 4000 nieuwe en gebruikte voertuigen zullen online worden aangeboden na de lancering. Porsche lanceert ook digitale verkoop in de Verenigde Staten en werkt hiervoor samen met 25 van de 191 Amerikaanse Porsche-dealers.

Ook Tesla biedt online verkoop aan en levert de auto zelfs thuis af. Porsches blijven verbonden aan de dealers. Toch kunnen we ons zo voorstellen dat het wel prettig is om op je gemak een auto uit te zoeken, zonder een verkoper die je alle ins en outs van de auto laat zien. Bovendien kunnen we ons voorstellen dat Porsche ook de nieuwe electrische Taycan online extra in het zonnetje gaat zetten.

Met de introductie van online autoverkopen zullen we het concurrentievermogen van onze Porsche Centers in het tijdperk van digitalisering veiligstellen. We zijn erg trots op het feit dat we onze klanten een digitale aankoopoptie kunnen bieden binnen de Porsche-omgeving en dat we deze geïntegreerde oplossing voor Porsche voor het eerst op de Duitse markt kunnen implementeren.
- Alexander Pollich, CEO of Porsche Deutschland GmbH
Irene Boskma

Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om uitgebreid te koken en bakken, hard te lopen en op reis te gaan. Of dat nu korte...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies