Wrangler Rubicon of Sahara
Wij reden met een Wrangler 4xe Rubicon. Deze is uitgevoerd met flink uit de kluiten gewassen off-road banden en heeft een linnen dak dat volledig open kan. Heerlijk met mooi weer maar op de snelweg maken de banden en de kap nog wel wat geluid. Wat dat betreft is de Sahara uitvoering met een hardtop en andere banden (waarschijnlijk standaard) aanzienlijk rustiger. Deze uitvoering is ook weer een stukje voordeliger. Alle uitvoeringen hebben meerdere rijmodi, Hybrid, Full Electric en E-save. In het standje Full Electric blijft het een bijzondere ervaring als je deze forse Jeep muisstil in beweging brengt. Andersom is het net zo bijzonder om hem in Hybrid modus in amper 6 seconden naar de 100 km/uur te laten accelereren. Rubicon of Sahara, die keuze moet je echt zelf maken.
Technologie versus beleving
Bij Jeep heeft het altijd gedraaid om de beleving. En dat is nog steeds. Er in gaan zitten, er mee rijden, de bewonderende blikken van andere automobilisten, het is gewoon een ding. Een Jeep Wrangler is op en top emotie. Van de eerder genoemde Jeep natie zullen er altijd fanboys blijven voor wie het niet puur genoeg kan zijn. Zij zullen het moeten doen met vorige generaties, hoe ouder hoe liever misschien.
Een Jeep Wrangler heeft vandaag een hybride aandrijfsysteem en is uitgerust met een overdosis aan technologie. Zo krijg je o.a. standaard meegeleverd LED verlichting voor en achter, een 8.4-inch Uconnect NAV touchscreensysteem en een 7 inch TFT-scherm. Buiten het standaard operating systeem heb je de extra keuze voor Apple CarPlay of Android Auto, automatisch geregelde dual zone airconditioning en blind spot monitoring. Verder beschikken alle uitvoeringen over parkeersensoren voor en achter (be happy), inclusief een achteruitrijcamera. De iets duurdere Rubicon heeft daarnaast ook nog een nieuwe front off-road camera die eigenlijk ook standaard zou moet zijn.