Automotive02.07.2018

Een lichtgevende Abarth ‘Scorpion Skin’ voor het KWF


In samenwerking met Pablo Lücker introduceerde Abarth vandaag de unieke ‘Scorpion Skin’ editie exclusief in Nederland. De schorpioen staat symbool voor het automerk vanwege de overeenkomsten met zijn bekende eigenschappen; klein, snel en krachtig. Minder bekend is dat een schorpioen gemiddeld 16 keer in zijn leven vervelt en dat zijn huid licht geeft in het donker. Deze eigenschap stelde Pablo Lücker centraal bij het ontwerp van deze ‘one off art car’, waardoor zijn signature zelfs in het holst van de nacht zichtbaar is. Abarth veilt de speciale Scorpion Skin tijdens een event in oktober en steunt daarmee het KWF.

Pablo Lücker

Als knipoog naar een sportieve striping vormt Lücker’s signature twee brede lijnen over de compacte sportauto. Pablo Lücker creëerde een bijzonder ontwerp in zijn karakteristieke en urban luxury-stijl. Het ontwerp geeft de rijke geschiedenis van Abarth weer en, minstens zo bijzonder, geeft licht in het donker. Dit maakt de Scorpion Skin tot een unieke verschijning. De lak heeft een ‘scorpion touch’, deze is verrijkt met de lichtgevende kenmerken van schorpioenenhuid.

GR_Abarth Scorpion Skin Edition 5 - detail
GR_Abarth Scorpion Skin Edition 5 - detail

Veiling ten behoeve van KWF kankerbestrijding

Momenteel lopen er diverse klinische studies om te kijken of het gif van de schorpioen gebruikt kan worden in de bestrijding van kanker. De ziekte kent vele slachtoffers, onder wie ook de oprichter van het automerk Carlo Abarth die in 1979 is overleden. Abarth veilt de speciale Scorpion Skin tijdens een event in oktober 2018 en steunt daarmee KWF-kankerbestrijding. De veiling van deze unieke art car vindt plaats op een besloten evenement. Via deze website van Abarth kunnen geïnteresseerden zich aanmelden voor updates over Abarth, Scorpion Skin en de veiling.

“We dragen de speciale Scorpion Skin-editie op aan de oprichter, Carlo Abarth,” vertelt Robbert van den Heuvel, Communication Manager Abarth. “Met deze auto brengen we de oorsprong van Abarth, zijn sterrenbeeld de schorpioen, op een nieuwe manier tot leven. Van ieder moertje tot aan iedere penseelstreek van Pablo ademt deze Scorpion Skin uit waar Abarth voor staat. We hebben met veel plezier en toewijding aan dit bijzondere kunstproject gewerkt en hopelijk is dat terug te zien in de opbrengst van de auto. Hoe meer deze oplevert, des te meer we kunnen schenken aan het KWF.”

GR_Abarth Scorpion Skin Edition 3 - auto glow
GR_Abarth Scorpion Skin Edition 3 - auto glow

Abarth Scorpion Skin

Het ‘giftige’ karakter van de compacte sportauto dankt Abarth aan zijn 1.4 liter turbo-benzinemotor die goed is voor 160 pk, 230 Nm koppel, 0-100 km/h in 7,3 seconden èn een topsnelheid 216 km/h. Het high-performance Abarth Record Monza-uitlaatsysteem, Xenon-koplampen en de matzwarte 17” ‘Formula’ lichtmetalen velgen met daarachter geperforeerde en geventileerde remschijven geven hem een sportief uiterlijk.

En ook aan luxe geen gebrek in het compleet zwarte interieur. Zo is hij voorzien van met leder afgewerkte sportstoelen, Beats-audiosysteem, automatische airconditioning, het state-of-the-art UconnectTM-navigatiesysteem met 7” HD touchscreen (DAB+, zes luidsprekers, Bluetooth® met audio streaming, USB/AUX-poorten en Live services), parkeersensoren en een met leder afgewerkt sportstuur met 12-uursmarkering.

Verder lezen over KWF

Collectebus wordt QR-code

De coronapandemie heeft nog een ‘slachtoffer’ geeist: de collecebus. Na meer dan 70 jaar heeft het Koningin Wilhelmina Fonds voor de Nederlandse Kankerbestrijding, beter bekend als het KWF, besloten te stoppen met de...

Nieuws24.03.2022

Collectebus wordt QR-code

KWF stuurt de analoge collectebus met pensioen
Youtubers en KWF samen in actie tegen schelden met het k-woord #tegenKK

Helaas is kanker is al jaren één van de meest gebruikte scheldwoorden in Nederland. Met name online lijkt schelden sociaal geaccepteerd te zijn. Maar daar moet maar eens een eind aan komen. Daarom lanceert KWF samen...

Online08.10.2020

Youtubers en KWF samen in actie tegen schelden met het k-woord #tegenKK

Veilig genieten van de zon met KWF Zonadvies

Nu de coronamaatregelen worden versoepeld, zoekt Nederland weer massaal de zon op. In ons enthousiasme zouden we bijna vergeten dat zonlicht ook schadelijk kan zijn. KWF Kankerbestrijding heeft een app ontwikkeld waarmee...

Mobile10.08.2020

Veilig genieten van de zon met KWF Zonadvies

Bankje uit The Fault in our Stars middelpunt in ‘Fight Cancer’ actie

Het Amsterdamse bankje waarop een van de indrukwekkendste scènes uit de filmhit The Fault in our Stars plaatsvond, heeft al veel media-aandacht gekregen. Honderden fans van de film bezochten het bankje aan de Leidsegra...

Online14.11.2014

Bankje uit The Fault in our Stars middelpunt in ‘Fight Cancer’ actie

KWF presenteert internationaal Dream Team

Eerder vandaag presenteerde KWF Kankerbestrijding, in samenwerking met de Amerikaanse kankerbestrijding (AACR) en Stand Up to Cancer, het eerste internationale Dream Team. Dit team van toponderzoekers uit verschillende d...

Online12.11.2013

KWF presenteert internationaal Dream Team

Don Diablo en Jan Kooijman op Facebook in actie voor KWF

KWF Kankerbestrijding lanceert vandaag een unieke campagne op Facebook. In de hoofdrol spelen DJ Don Diablo en acteur Jan Kooijman. Doel is om op een frisse, verrassende manier een nieuw publiek wakker te schudden. KWF...

Social Media19.11.2012

Don Diablo en Jan Kooijman op Facebook in actie voor KWF

‘Thank life for’… Het publiek componeert mee

Thank life for... Dat is het thema van de campagne van Fight cancer, het jonge actielabel van KWF Kankerbestrijding, dat eerder deze week van start is gegaan. Fight cancer roept op om via de website en de mobiele app...

Online22.04.2011

‘Thank life for’… Het publiek componeert mee

Laatste 10 kaarten voor MoMo geveild – opbrengst naar KWF

Dutchcowboys-blogger en Mobile Monday-teamlid Maarten Lens-FitzGerald is al weken in gevecht met kanker. Maarten noemt zijn tumor "Theo" en is inmiddels op 3/4 van zijn behandeling. Naast zijn strijd waarover hij via all...

Mobile17.08.2008

Laatste 10 kaarten voor MoMo geveild – opbrengst naar KWF