Via een eenvoudig vierkant is met kleuren hoe de wagen zich beweegt. Naar boven neemt de snelheid toe, naar onderen neemt de snelheid af (tot aan stilstand), links letterlijk wanneer we naar links rijden en rechts .. inderdaad. In het midden is het nulpunt. Dit is het punt waar de wagen zonder weerstand rijdt.
Deze data is via de andere informatie te koppelen met de geografische gegevens, de weersomstandigheden en meer. In de voorlopige data die wij te zien kregen waren er bij een van de auto’s veel GPS punten waar de auto naar links is afgeslagen en tegelijkertijd de mate waarin wordt geremd toe nam. Deze informatie is zelfs voor de bereider interessant en duidt op verkeerd rijgedrag door te remmen in de bocht.
Het project start in Engeland, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Italie. Op dit moment worden de 3.000 testrijders geselecteerd op demografie en persoonsgegevens. Doel is om binnen een jaar zoveel mogelijk data te verzamelen die kan bijdragen aan de toekomstige ontwikkeling van banden die bijdragen aan onze veiligheid.