General Motors stopt met adverteren op Facebook

Vorig artikel Volgend artikel
General Motors stopt met adverteren op Facebook

General Motors maakte gisteren bekend te stoppen met adverteren op Facebook, een bron bekend met de situatie zegt dat de autofabrikant besloten heeft dat de Facebook ads maar weinig impact hebben op de consument.

De beslissing van GM, de op twee na grootste adverteerder in de VS, markeert een eerste barstje in de strategie van Facebook en onderstreept de twijfels over de vraag of adverteren op Facebook beter werkt dan op de traditionele media.

Vooralsnog heeft het geen impact op de sterke vraag bij beleggers, Facebook vergroot haar 'offering' met 25% om in totaal zo'n 15 miljard dollar op te halen. De verwachting is dat het Facebook vanaf vrijdag te verhandelen is op Nasdaq.

GM zegt dat het nog altijd de Facebook pagina's heeft, die niks kosten om aan te maken en waar er ook geen vergoeding voor betaald hoeft te worden, om de voertuigen op de markt te brengen. Daar werd nog aan toegevoegd dat het niet ongebruikelijk is de uitgaven te verschuiven tussen de verschillende media. 

"In terms of Facebook specifically, while we currently do not plan to continue with advertising, we remain committed to an aggressive content strategy through all of our products and brands, as it continues to be a very effective tool for engaging with our customers," aldus GM. Facebook wilde zelf geen commentaar geven op de stap van GM. Meer via WSJ.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies