De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Uit een onderzoek van BOOM Communicatie naar het gebruik van social media in de automotive sector blijkt dat 26% haar social media inzet niet meet. De automotive sector heeft de klok duidelijk horen luiden, maar de huidige inzet heeft een sterk vrijblijvend karakter. Verder blijven ook de investeringen flink achter ten opzichte van traditionele media; 82% besteedt minder dan 5% van het marketingbudget aan social media.
In december vorig jaar ontvingen meer dan 500 autodealers een enquête over het gebruik van social media en werd er een discussie gestart op LinkedIn. Hieruit bleek dat de kennis over de verschillende platformen niet erg groot is; 26% van alle deelnemers gebuikt social media pas korter dan 6 maanden. Desalniettemin is 94% ervan overtuigd dat de inzet van social media een flinke boost kan geven aan de naamsbekendheid en loyaliteit van hun merk. 74% is er zelfs van overtuigd dat het correct inzetten van social media leidt tot een hogere omzet en 24% denkt zelfs dat erover 5 jaar geen printreclame meer wordt ingezet in de automotive-communicatie.
De meest gebruikte media onder de responenten zijn momenteel Twitter en Hyves. Maar ook LinkedIn speelt een belangrijke rol. Twitter wordt met name ingezet ter ondersteuning van een goede klantenservice, terwijl LinkedIn gebruikt wordt voor salesdoeleinden en het werven van personeel. Facebook (38%) en Twitter (50%) zijn de tools waar men het meest van verwacht in 2011.
Een beknopt overzicht van de resultaten staat in het onderstaande filmpje:
Verder lezen over Auto
Automotive04.12.2024
Verkeershufters trekken zich echt wat aan van brief politie
Automotive03.12.2024
Automerk Jaguar is niet wat het was: maar is dat slecht?
Automotive26.11.2024
Er komt een elfde Formule 1-team bij in 2026
Automotive15.11.2024
De mooiste auto’s uit de geheime collectie van Alfa Romeo
Gadgets13.11.2024
Waarom je Spotify Car Thing niet moet weggooien
Automotive09.11.2024
Abarth 600e: is de elektrische schorpioen zijn logo waard?
Automotive30.10.2024
Lancia herpakt de rallygeest met Lancia Ypsilon Rally 4 HF
Automotive24.10.2024