Dominique Dewitte is hoofdredacteur en mede-uitgever van het in Belgie populaire zakenportaal Express.be. Daarnaast is hij schrijver van boeken en publiceert hij als Blogger artikelen op Dutchcowboys.
Slechts een klein gedeelte van de iPad-bezitters is bereid om te betalen voor toegang tot content. Het grootste gedeelte van de eigenaars geeft de voorkeur aan een reclame-model, in ruil voor gratis content.
Zo blijkt uit een onderzoek gedaan door Knowledge Networks. De onderzoekers merken daarbij op dat de iPad-bezitters op dat vlak duidelijk verschillen van de iPod-eigenaars, die in de iTunes Store van Apple miljarden songs kopen.
“Uitgevers en andere content-producenten mogen niet aannemen dat het iPod-gedrag, waarbij betaald wordt voor content op het apparaat, zonder meer kan overgeheveld worden op de bezitters van een iPad“. Aldus een woordvoerder van Knowledge Networks.
“Slechts 13% van de iPad-gebruikers blijkt bereid te zijn om te betalen voor specifieke versies van kranten en tijdschriften voor hun toestel. De overgrote meerderheid toont zich voorstander van het reclame-model.“
Knowledge Networks voert aan dat een betalend model voor iPad-content dan ook slechts een nichegroep van consumenten blijkt te zullen kunnen aantrekken. “De onderzoekers stellen verder dat slechts weinig iPad-bezitters een uniek gedrag vertonen,” aldus AdAge. “Dat betekent dat de meeste eigenaars van een iPad gedrag vertonen dat ze voordien ook hebben laten merken op een desktop of een laptop.”
Maar ondanks de voorkeur voor het reclame-model, zegt 78% van de ondervraagden wel dat de aanwezigheid van advertenties storend werkt! Via
Verder lezen over Apple
Gadgets25.04.2024
Een nieuw Apple-event op 7 mei: iPads, iPads, iPads
Gaming08.04.2024
Je kunt nu een game-emulator gebruiken op je iPhone
Technology04.04.2024
Gerucht: Apple ontwikkelt een huisrobot
Gadgets02.04.2024
Waarom je niet altijd voor een iPad hoeft te kiezen
Technology27.03.2024
Apple WWDC 2024 vindt plaats op 10 juni: AI komt eraan
Mobile22.03.2024
Verenigde Staten klaagt Apple aan voor telefoonmonopolie
Mobile21.03.2024
De EU doet onderzoek naar Apple’s keuzes voor de App Store
Mobile19.03.2024
iOS-apps download je straks direct vanaf een website
Verder lezen over Content
Search11.04.2023
YoastCon: het evenement voor online marketeers en SEO-specialisten!
DC Business27.01.2023
Die tekst voor je website? Die schrijf je gewoon zelf
DC Business24.11.2022
Wat is linkbuilding en wat maakt het belangrijk?
Social Media26.01.2021
Twitter neemt Nederlandse start-up Revue over
Een beter thuis voor schrijversSearch14.12.2020
Duplicate content: wat is het en hoe voorkom je het?
Online07.09.2020
Help! De concurrent jat productomschrijvingen uit mijn webshop!
Search12.03.2020
De onzichtbare kracht van SEO
Gadgets07.11.2019
Je productiviteit verhogen doe je met de MX Master 3 & MX Keys
Verder lezen over iPad
Gadgets25.04.2024
Een nieuw Apple-event op 7 mei: iPads, iPads, iPads
Gadgets02.04.2024
Waarom je niet altijd voor een iPad hoeft te kiezen
Technology27.03.2024
Apple WWDC 2024 vindt plaats op 10 juni: AI komt eraan
Gadgets12.03.2024
Schermen veroorzaken communicatie-achterstand bij kinderen
Gaming14.02.2024
Deze populaire iPad-game komt binnenkort naar PlayStation 5
Social Media20.09.2023
Hè hè, WhatsApp komt eindelijk met zijn iPad-app
Mobile28.08.2023
Alles wat je moet weten over iPad Pro 2024
Gadgets31.07.2023