De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Vandaag is de sextingcampagne ‘Hou het lekker voor jezelf’ van start gegaan. Een initiatief van organisaties Fier, HelpWanted en Free a Girl, dat zich in samenwerking met verschillende BN’ers, richt op de doorstuurders van naaktfoto’s of –video’s.
BN’ers
Verschillende BN’ers zoals BNN-presentratrice Gwen van Poorten, presentatrice Anna-Alicia Sklias en acteur Dave Mantel steunen de landelijke sextingcampagne. Ze willen laten inzien dat naaktbeelden die worden doorgestuurd, grote gevolgen kunnen hebben. Wanneer een naaktfoto of -video onverhoopt in verkeerde handen terecht komt, krijgt het slachtoffer vaak veel (negatieve) reacties met alle gevolgen van dien. De doorstuurder blijft over het algemeen buiten schot en daar moet verandering in komen, vinden de initiatiefnemers.
Stop het delen van naaktfoto’s
Tot nu toe richtten soortgelijke campagnes zich vooral op de makers van de naaktfoto’s, en –video’s. Ambassadeur van de campagne, Gwen van Poorten: “Wij willen dat het delen van deze foto’s en filmpjes stopt. We spreken de doorstuurders rechtstreeks aan: ‘Hou het lekker voor jezelf!’ Het is belangrijk om mensen te laten inzien wat voor gevolgen het simpele doorsturen van een naaktfoto kan hebben en daarom hebben we een video gemaakt, die de vluchtigheid van social media laat zien en het effect daarvan.”
Not sharing is caring
Ook RUMAG support de strijd tegen de doorstuurders ook en heeft daarom verschillende shirts ontworpen, die aandacht vragen voor de centrale boodschap: hou het lekker voor jezelf want doorsturen, dat doe je niet. Verschillende BN’ers dragen het shirt en delen hun foto op social media, om aandacht te vragen voor het probleem dat ontstaat bij het doorsturen van naaktbeelden.
Verder lezen over Campagne
Entertainment04.06.2024
Of je die jackpot nou wint of niet: wees een Winner Man
Online22.02.2024
Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af
Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?Video19.02.2024
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal
Marketing13.02.2024
Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge
'De enige roos die nooit verwelkt’Online27.03.2023
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april
voor een toekomst zonder dementieGaming22.03.2023
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23
Alle spelers kunnen de actie supportenMedia22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"Marketing16.02.2023
ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne
resultaten zijn positiefVerder lezen over Foto
Online02.12.2024
Dit is het dertiende Amsterdam Light Festival in beeld!
Online21.11.2024
Innovatie in herinneringen: Fotoboeken van byPaper met Augmented Reality
Mobile17.07.2024
Hoe je iPhone straks je kwijtgeraakte foto’s kan redden
Social Media02.06.2024
De voordelen en nadelen van foto’s maken van je eten
Online27.05.2024
5 manieren om Google Foto’s snel op te ruimen
Mobile27.05.2024
Dit is wat Apple te zeggen heeft over die terugkerende foto’s
Mobile21.05.2024
Apple fikst fotoprobleem en doet alsof er niks aan de hand is
Online22.02.2024